tja, prövade att köpa en t16 från biltema. och ja kör med 1,3 i ladd och ha kört 450 mil och den funka. några polare som kör med samma och dom har inte haft några problem..
också sugen på att veta lite om deras turbos, funderar på att skaffa en 850 turbo från dom istället för min LPT snurra i 940in, de är väl T5 agg dom har där va?
vad gäller biltema, ända jag kan klaga på hos dom är, de finns aldrig de JAG vill ha där, alltid tomt i de facket på hyllan, men de e nog bara min otur
livar upp tråden igen, är deras 850 turbos motsvarande en T5a?
"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar
HADE ALDRIG köpt därifrån ^^ anledningarna har alla andra redan sagt Kolla isåfall turbobanditen.se Airtune.se Gikturboservice.se Kvalite ska man aldrig snåla på
Turbobanditen och biltemas turbos kommer garanterat från samma fabrik.
Och ni andra är så jävla blåögda och tror att all skit som kommer från en biltillbehörsaffär är så mkt bättre, det är samma skit!
En mätare för 199kr på tex ridetech/creatix är inte bättre än en mätare för 99kr på biltema.
Inse att de är kinaskit allting, ALLT! Ska man ha såkallad kvalite då är de bara öppna plånboken o köpa märken med bevisad hög kvalite. Ang turbos är tex Garrett mkt stora och gör bra turbos.
Ska man ha en tveklöst bra mätare då är de tex Autogage som gäller, inte Autogauge som är kinaskräpet för 199kr vissa tror är skitbra.
Förövrigt, vem fan bryr sig om mätaren visar 1.2 lr 1, bara skiten rör sig och lyser är väl dom flesta raggare här nöjda.
jag har bytt en biltema turbo till en 850 t5 -94 och den enda skillnaden är att biltemas turbo saknar den limmade mässing luft uttaget på tryck sidan och den va ju bara flytta dit och sen montera den på plats och du har garanti på den och kostar hälften vad en ny turbo på turbo teknik och på biltema är de ingen utbytes turbo...du får en helt ny och den är inte begagnad renoverad.. .
HADE ALDRIG köpt därifrån ^^ anledningarna har alla andra redan sagt Kolla isåfall turbobanditen.se Airtune.se Gikturboservice.se Kvalite ska man aldrig snåla på
Och ni andra är så jävla blåögda och tror att all skit som kommer från en biltillbehörsaffär är så mkt bättre, det är samma skit!
En mätare för 199kr på tex ridetech/creatix är inte bättre än en mätare för 99kr på biltema.
Inse att de är kinaskit allting, ALLT! Ska man ha såkallad kvalite då är de bara öppna plånboken o köpa märken med bevisad hög kvalite. Ang turbos är tex Garrett mkt stora och gör bra turbos.
Ska man ha en tveklöst bra mätare då är de tex Autogage som gäller, inte Autogauge som är kinaskräpet för 199kr vissa tror är skitbra.
Förövrigt, vem fan bryr sig om mätaren visar 1.2 lr 1, bara skiten rör sig och lyser är väl dom flesta raggare här nöjda.
Har monterat en biltema turbo på en 9-5:a för ca ett år sedan, fick använda den gamla wastegateklockan för den som man fick med biltematurbon öppnade inte som den skulle. Annars så har den turbon fungerat utan bekymmer hitills i alla fall..
han som hade min bil innan mig hade köpt såna där aluminiumkorkar till ventilerna i på däcken. Sen när jag skulle fylla på luft i däcken gick de inte att få väck korken. Visade sig att dom eroderat fast på ventilen. BILTEMA...
Alla material korroderar. Speciellt om man har 2 olika metaller mot varandra. Materialen vandrar över. Så det har ju knappast med biltema att göra. Därför man använder speciella verktyg för att skruva i Audi's Alu karosser...
han som hade min bil innan mig hade köpt såna där aluminiumkorkar till ventilerna i på däcken. Sen när jag skulle fylla på luft i däcken gick de inte att få väck korken. Visade sig att dom eroderat fast på ventilen. BILTEMA...
Alla material korroderar. Speciellt om man har 2 olika metaller mot varandra. Materialen vandrar över. Så det har ju knappast med biltema att göra. Därför man använder speciella verktyg för att skruva i Audi's Alu karosser...
Äntligen! en som fattat....
Håller faktikt med Japmax. Han vet mkt så många här på garaget bör lyssna på honnom tkr jag...
Jag hämtar en turbo från biltema förmodligen i kväll till min 850 T5 och sätter i bilen. Ringde till kundcenter och frågade lite om turbon. Hon som svarade visste inte så mycket vart den kom ifrån men när jag frågade hur många dom sålt så fick jag svaret 2.874 st och 3,5 % var reklamerade. 3 års garanti skulle man också få. Hur dåligt kan det vara?
Kan ju testa ett tag och se. skulle de bli något fel inom 3 år skulle jag antingen få ut en ny eller pengarna tillbaka. kan ju vara värt att testa
Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !
Äntligen! en som fattat....
Håller faktikt med Japmax. Han vet mkt så många här på garaget bör lyssna på honnom tkr jag...
Det är inte Autometer du menar då, och att Autogauge är den skräpiga kina-kopian?
Honeywell heter väl företaget som har Garrett, gör allt från köksfläktar till industri-aggregat osv. Men ja, flesta Garrett-agg är av bra kvalité.
Mitsubishi har väl gjort T och G-aggregaten som finns i volvo's och saabar, som också saluförs av Biltema. Alltså borde funka likadant.
Och jag håller med, det mesta från Biltema är precis lika "bra" som något från Ridetech eller Creatix eller vad de alla heter, det blir nog först skillnad när man går från sådant till de riktigt erkänt bra, prestandamärkena.