Snälla märk upp projekttrådens namn med datum när du lägger upp nya bilder. Nu går man in dagligen för att det står nya bilder, börjar bli lite störigt
Ibland går verkstadsbesöken mest åt till att fundera på hur man ska göra härnäst. Jag skrapade dock lite mer asfaltsmatta och lyfte upp bilen för att kika lite på undersidan. Nästa steg blir nog faktiskt att börja kapa bort delar av karossen. A pretty bold move, så att säga...
Ett par bilder från kvällen blev det dock, men inget intressant:
Kikade lite på undersidan, här behöver det fräshat upp lite! Dock är det feta avgassystemet precis utbytt till ett nytt av föra ägaren...
Snart klart! Nu finns det bara lite asfaltsmatta kvar i mitten av kupén och förmodligen lite bakom instrumentpanelen. Sen är jag klar! Måste vara minst 5-6 kilo jag tagit bort - bara på insidan av karossen!
Visst vill jag ha bilen vit, men jag har de senaste dagarna funderat på hur grymt elak den skulle se ut i mörk mörk gråmetallic... Grå är förövrigt den enda färgen jag överhuvudtaget skulle kunna överväga om den inte skulle vara vit. Det enda rätta vore i så fall denna lack som jag älskat ända sedan den kom: http://lh4.ggpht.com/_MVErSVc408o/R9o5U … r+Gray.jpg
Dock är ju vitt en racers enda rätta val, men den gråa är elak, helt klart...
Visst blir denna skrapad även undertill? För riktiga racerbilar ska vara rena överallt Finns många kilon att spara där. Coolt bygge btw
Självklart! Dock är det inte så mycket underredesmassa på Puman, men lite finns det ju så klart. Framför allt är det mycket fräshare att göra iordning bilen även undertill.
Men jag glömde precis bort vad sån här färg heter, som har en struktur nästan som sandpapper. Jag har det på tungan men kommer inte på! Någon som kan hjälpa mig? Ferrari har det på sina insugsplenum och många lackar ventilkåpan med det. Det finns två namn om jag minns det rätt och det är tydligen svårt att få tag på eftersom det är ganska giftigt...
Var nere i verkstaden ett par timmar idag. Lyckades få bort instrumentpanelen äntligen! Så nu är verkligen bilen ren på insidan, bara lite asfaltsmatta kvar bakom panelen, snart dags att beställa bur och börja kapa i karossen. Vill komma igång ordentligt, det är inte kul att bara riva hela tiden.......
Airbagen snart borta
Efter att ha hållt på 2-3 kvällar bara med instrumentpanelen så var det äntligen dags. Nu lyckades jag få bort rattstången, det sista som stod i vägen för min framgång...
Jippi!
Även i detta skick (med det mesta bortplockat) väger instrumentpanelen 10 kilo!!! Här måste jag kapa lite plast. Den får verkligen inte väga så mycket... Det är inget cykelstyre förresten, det är den sista biten av rattstången.
Ja... En hel del kablar bakom instrumentpanelen! Nästan allt ska bort. Kablarna går till exempelvis knappar, reglage, airbag, stereo, värmepaket, lampor osv. Allt detta ska självklart bort och det blir ett mindre angenämt arbete att försöka pussla ihop detta spindelnät...
På sista bilden syns även dörrarna. Här har jag bestämt mig för att ta bort krockbalk, byta till plastrutor, kapa bort insidan, ta bort all elektronik (c-lås och elhissar behövs ju inte) och byta ut handtaget till en liten wire istället. Borde spara en hel del kilon. Insidan av dörrarna blir självklart i kolfiber...
Men ska du verkligen ha någon instrumentpanel? Är den inte bättre med bara en rattstång ut från brandväggen? Finns ju ingen nytta med en instrumentpanel på denna bil?