2441
Sök

Volvo 740 Kupefläkt?? Blåser dåligt

23 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
Tjena jag har en volvo 740 -89 som sagt fläkten snurrar som fan men det kommer ingen luft i något av hålen. vad kan vara felet? kupefläkten är nyligen bytt men ej av mig.

Whatever :)
1 652 Inlägg
14 oktober 2008
ristarpen skrev:
Tjena jag har en volvo 740 -89 som sagt fläkten snurrar som fan men det kommer ingen luft i något av hålen. vad kan vara felet? kupefläkten är nyligen bytt men ej av mig.

låter som du har en massa skit i rören tongue kommer lätt in löv och skit i gångarna .. bara att ta ut och göra rent. annars vet jag inte alls vad det kan vara.. koppat den rätt? så den inte blåser åt andra håller.. ( pol vänt ) ?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
14 oktober 2008
Kolla slanganslutningarna till fläkten, ramlade av åt mig förut, sitter väl bakom instrumentbrädan i mitten nere har jag för mig.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

74 Inlägg
14 oktober 2008
fläkten på  740 sitter under handsfaket i hörnet.....jävligt lätt å mekalösssssssssssssssss

23 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
jag får skruva loss fläkten och titta hur han har satt dit den som gjorde det.

23 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
I dag så har jag rivit ner och tittat. en jävla massa småskruv och skit har gjort rent allt som va där inne (värmekylet) ac kylet och kan inte hitta något fel. förutom att jag tror att det är fel fläkt som sitter i biljäveln den ska snurra åt andra hållet då skulle det fungera mycket bättre tror jag men jag ska kolla på skroten.

74 Inlägg
15 oktober 2008
ja just de har du ac är de annan fläkt,740 utan ac är inte lika.bara en bult då tror jag om jag inte minns fel.

23 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
felet är löst det va så lätt att det va fel fläkt i bilen men nu har jag ett rent system i allefall.

74 Inlägg
17 oktober 2008
va de fläkt från en vanlig 740 som satt i???

Sök