2475
Sök

Biltemas Extraljus med blå LED-ring

733 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
Tjenare! jag undrar ifall det är någon som har provat Biltemas Fjärrljus med Blå LED-ring som kan säga ifall dom är värt pengarna. Dom har ett bra pris 179:- per ljus men är dom värt det? Hade isåfall tänkt sätta 4st på min bil. Ni kan även komma med fler förslag på bra billiga Extraljus. MVH

http://www.biltema.se/Archive/Product_i … -367_l.jpg
Senast redigerat av benz_89 (14 oktober 2008)

117 Inlägg
14 oktober 2008
vet inget om dom men det finns extraljus som heter SIMS (hella kopior) och kostar 199 kr/st på swedol...och dom lyser grymt bra.

mvh

733 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
Okej låter intressant. Nu när Swedol har öppnat I Haparanda kanske man skulle åka förbi dit och titta smile

733 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare

* Klåpare
1 718 Inlägg
14 oktober 2008
Sim finns även på www.billjus.se

Men även Biltemas variant är prisvärd. Har jämfört dom med deras svarta som heter Bigie och det skiljer inte alls mycket i ljusbild trots att Bigie är aningen större. Tänk bara på att de blåa led-ringarna inte är så uppskattade av polisen.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

733 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
Okej Jodå det känner jag till men isåfall kan man montera en knapp så man kan slå av och på dom roll

117 Inlägg
14 oktober 2008
benz_89 skrev:
http://www.handla.swedol.se/images/large/EL-23507.jpg

var det sånna du menade? smile

japp..sånna jag menade fast dom hade kampanjpris på den med blått glas (plast) när jag köpte mina....

332 Inlägg
14 oktober 2008
Biltemas vet jag inte mycket om , men SIM är verkligen helt klart värt pengarna !

1 112 Inlägg
14 oktober 2008
e ju sånna ringar alla lastbilar har i grillen numera. undrar va snuten säger där?

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
14 oktober 2008
Widowmaker skrev:
e ju sånna ringar alla lastbilar har i grillen numera. undrar va snuten säger där?

så länge dom sitter på taket säger dom inget.

1 661 Inlägg
14 oktober 2008
dieselknackare skrev:
Widowmaker skrev:

Så taket är inte framåt då? wink
Spelar ingen roll vars du sätter dom, blått ljus är olagligt hur man än vänder och vrider på det oavsett civilt fordon.

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
14 oktober 2008
Sexyicecube skrev:
dieselknackare skrev:
Widowmaker skrev:

Så taket är inte framåt då? wink
Spelar ingen roll vars du sätter dom, blått ljus är olagligt hur man än vänder och vrider på det oavsett civilt fordon.

Jag har bara sett lastbilar med hellas extraljus med ringar i och dom lyser isblått, och det är fullt lagligt med isblåttljus enl vv!
sen har det nåt med mått ifrån halvljus eller nåt sånt om det är lagligt att ha dom tända!
går dock att hitta kryphål till det oxå. t ex kan man klistra ett hella märke på glaset och kalla det för reklamskylt eller liknande. Har en kompis somgjorde så på alla sina extraljus på sin lastbil!

1 112 Inlägg
14 oktober 2008
då skall jag sätta isblåa ringar på taket av min golf!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

332 Inlägg
14 oktober 2008
allt i glödform är godkännt om det sitter över vindrutan på en lastbil . (mer än 2 meter)

25 Inlägg
27 maj 2009
Ingen som har en bild på Biltemas fjärrljus med blå LED-ring? Är lite sugen på dom... smile

77 Inlägg
27 maj 2009
Så länge som du har "färgat" ljus så är det olagligt!
Det är till och med olagligt att ha vita glödare i dina extraljus om dom är över 4watt!

i lagen så står det att du får bara ha 2 ljuspunkter framåt över 4watt när du har halv ljus
MEN om polisen stoppar dig och du har igång glödarna så kommer dom att vara griniga så det är bara att säga att det är så, då får dom kolla upp det!

360 Inlägg
27 maj 2009
JoJJ3Wikstrom skrev:
Det är till och med olagligt att ha vita glödare i dina extraljus om dom är över 4watt!

i lagen så står det att du får bara ha 2 ljuspunkter framåt över 4watt när du har halv ljus
MEN om polisen stoppar dig och du har igång glödarna så kommer dom att vara griniga så det är bara att säga att det är så, då får dom kolla upp det!

Så om man får tag på t.ex 3 wattare så är det bara tuta och köra? Dioder som man kan sätta in brukar inte lysa allt för mycket, så då borde dom vara godkända då (finns självklart dioder som lyser som bara fan).

573 Inlägg
27 maj 2009
JoJJ3Wikstrom skrev:

är du säker på att det är så?

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

Yellow bug!
1 640 Inlägg
28 maj 2009
Biltemas är bara så fula ju big_smile

Kör med SIM, inköpta på Strands. Samma som dem på Swedol.. Riktigt nöjd med dom..

Haft snack med polisen TVÅ gånger, dom är olagliga, dels blått ljus framåt och felaktig belysningsplacering blabla.. Men klarade mig för att jag stod stilla på parkering, då får du i stort sett ha vilket ljus du vill!

Kan rekommendera SIM-ljus smile

https://www1.garaget.org/archive/35/34835/110817/110817-1313106.jpg
Senast redigerat av Edil_ (28 maj 2009)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

130 Inlägg
29 maj 2009
Varför köpa stora fula extraljus när man slipper lika billigt undan med minst lika bra ljus om man slår ett hid xenonkit i helljuset? Här i finland så borde det vara helt lagligt dessutom. Behövs ju inga linser eller automatjusteringar i helljuset.

If it ain't broke, fix it 'til it is!

Sök