3789
Sök

bilen misständer vid 0,5 bar HJÄLP

Vw trimmare
2 995 Inlägg
18 oktober 2008
#21
vad har du för stift? den kan blåsa ur gnistan om du har för stort gap...


218 Inlägg
18 oktober 2008
#22
kolla upp tändkablarna om det kan var dom vid som gör att den misständer hade samma problem med min evo började misstända vid 1,2 bar men gick bra på 1,1bar då var det tändkabeln till ett tändstift som var dålig


Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
18 oktober 2008
#23
låter som LMM'en

Audis in Scandinavia Crew

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
18 oktober 2008
#24
Kontrolera tändspolen...Hade liknande problem med min förra bil...då va det bara att byta sen gick den som vanligt...smile

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
18 oktober 2008
#25
kan visst vara din LMM för den visar inte några felkoder nämligen. isånafall att bilen misständer men ingeting alls om att det är LMM.. darför man måste provbyta den oftast.. har du testat dra ut kabeln till din LMM och kollat hur den går nu?

-den satt som en fläskläpp-

422 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#26
husmus skrev:
kan visst vara din LMM för den visar inte några felkoder nämligen. isånafall att bilen misständer men ingeting alls om att det är LMM.. darför man måste provbyta den oftast.. har du testat dra ut kabeln till din LMM och kollat hur den går nu?
som en påse skit går den då...så den tror ja inte de är...

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...

422 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#27
mcguyver skrev:
kolla upp tändkablarna om det kan var dom vid som gör att den misständer hade samma problem med min evo började misstända vid 1,2 bar men gick bra på 1,1bar då var det tändkabeln till ett tändstift som var dålig
har provat byta till en massa tändkablar o tändstift men inget hjälper

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...

422 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#28
MeloveGolf skrev:
vad har du för stift? den kan blåsa ur gnistan om du har för stort gap...
provat byta stift 3 gånger så de kan de inte vara...

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...

39 Inlägg
19 oktober 2008
#29
när du gasa på på fullt då hackar bilen vid 0,5, men om du prövar gasa upp långsamt så den kommer över 0,5 och sedan trycker på fullt och inte hackar så har du soppa problem, för pumpen orkar inte mata på fullt på engång utan den behöver pumpa soppa långsamt för att det inte ska läcka ut så mycket eller att pumpen inte orkar, men de hehöver inte vara slanga utan kolla hela systemet.

422 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#30
Ollle skrev:
när du gasa på på fullt då hackar bilen vid 0,5, men om du prövar gasa upp långsamt så den kommer över 0,5 och sedan trycker på fullt och inte hackar så har du soppa problem, för pumpen orkar inte mata på fullt på engång utan den behöver pumpa soppa långsamt för att det inte ska läcka ut så mycket eller att pumpen inte orkar, men de hehöver inte vara slanga utan kolla hela systemet.
bilen är precis som så som du har skrivit.
nått med soppa är de ju, tror de sj också...ska kolla vidare på de i veckan.

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...

39 Inlägg
19 oktober 2008
#31
ja hade samma problem själv så för mej så var det bara att byta slangarna, men när jag körde så hackade den igen men ytterst sällan så då satt jag din en btr, bilen var ju lite smygtrimmad så pumpen stängdes av vid 0,7 så ja kopplade bara förbi datorn. Lycka till!cool
Senast redigerat av Ollle (19 oktober 2008)

Molesta la breasta!
69 Inlägg
19 oktober 2008
#32
pimpad740 skrev:
tror mer på soppa delen. min turbo betedde sig likadant när jag stälde den men om jag gasar på tomgång går de bra är de samma för dig?
jag konstaterade iaf att de va soppa pumpen i tanken som hadde lagt av så mitt tips är att kolla om den funkar..  mvh
Hur gasar på man tomgång?

Arguing with me is like competing in the special olympics. Even if you win your still a retard.

422 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
#33
nu är pumpen i tanken bytt också= fortfarande samma fel.
nu i veckan har bilen har gått skit bra i 4 dagar. ingen hackning/ misständer. men nu är de tillbaka


HJÄLP
Senast redigerat av pompom88 (24 oktober 2008)

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...

422 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
#34
Nån?

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...

422 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
#35
nån måste ju ha nått förslag.

Ja jag vet att jag är otålig

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...

812 Inlägg
25 oktober 2008
#36
men har du läst av felkoderna på den?

man lever bara en gång..

422 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
#37
pimpad740 skrev:
men har du läst av felkoderna på den?
japp...o de va inga konstigt nog

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...


Sök