3725
Sök

Volvo 945 turbo dricker mycket vatten.

Stabil som fan
304 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Jo, Har en volvo 945 turbo, dom dricker rätt mkt vatten alltså, Vitryker inte, går inte illa och värme och allt är dom det ska, Den kanske sörplar i sig, ett exp kärl med vatten på 10-20 mil, Någon som har en aning om vad det skulle kunna tänkas vara? mvh/ jim

1 079 Inlägg
16 oktober 2008
Min första tanke är att du bör kolla hur oljan ser ut!

1 062 Inlägg
16 oktober 2008
Tinjection skrev:
Jo, Har en volvo 945 turbo, dom dricker rätt mkt vatten alltså, Vitryker inte, går inte illa och värme och allt är dom det ska, Den kanske sörplar i sig, ett exp kärl med vatten på 10-20 mil, Någon som har en aning om vad det skulle kunna tänkas vara? mvh/ jim

jag har samma problem på min jag undrar me va det kan vara:/

har precis bytt olja på min å den såg bra ut så det går inte ut där
tändstiften ser också bra ut
har försökt att se om det läcker ngnstans men hhittar inge

mvh joakim

Team Björkeryd

4 682 Inlägg
16 oktober 2008
har du kollat så att den inte läcker nånstans?

Försöker iaf
1 998 Inlägg
16 oktober 2008
Kolla mattan å under den. Kan va värmeelementet.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Stabil som fan
304 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Oljan ser najs ut, blöt undermattan, Hmmm, Ja det skulle man ju kunna kolla, Är ett sådant dyrt? Det skulle inte kunna vara fodrena i motorn som gjort sitt?

Överladdad!
530 Inlägg
16 oktober 2008
samma problem här.

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

9 108 Inlägg
17 oktober 2008
Ändrade din rubrik nu men tänk på att vara tydligare i fortsättningen, "törstig" räcker inte ,)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
17 oktober 2008
kolla slangen från motorn  till värmepacketet den brukar spricka precis vid motorn:) å eftersom motorn är ganska varm å får vattnet att dunsta  så synns det ibland inte att det läcker där

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

19 Inlägg
17 oktober 2008
Hade samma problem på min 945:a. Hittade aldrig något fel, ända tills jag bytte kylare, då slutade den dra vatten smile men kan ju även vara vattenpump, värmekran osv.

A day without turbo is a never ending day.

Whatever :)
1 652 Inlägg
17 oktober 2008
tja.. hade samma problem.. men verkar fixa till de.. jag hade ju bytt vattenpump och då hade ena packnings ringen som sitter i åvankant inte kommit rätt.. men skicka i lite kylar cement så täpper de till tongue funkar och tätt blev de

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Stabil som fan
304 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
HEhe, okej, då har man lite att pysla med idag:p Jo, jag är inte så hajj på datorer å jag vet inte hur man ändrar rubrik:P Skicka gärna ett PM och berätta! smile / Jim

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
17 oktober 2008
kollat så kylarn inte läcker? skulle tippa på att de är de klasiska som på alla andra 740/940is  nån av gummislangarna bakom toppen ev värmepaketet  annars kan de va vatten pumpen

provat kylarcement lr vad de heter äre 1 litet håll kan de täppas igen

Sök