Hehe - rätt likt faktiskt, men detta klipp visar the real thing:
Jodå - DKW hade en verkligen tändspole till varje cylinder redan för över 50 år sedan
Dom där minns man från gatorna när man var liten. Trecylindrig tvåtaktare.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
(Opel Rekord Caravan, Mercedes, Renault Dauphine, VW typ 1 och Renault Gordini)
Frääänt!
/Benny
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Härlig bild! Är det en Cadillac som syns mellan VW-bubblan och VW-bussen?
/Benny
Härlig bild! Är det en Cadillac som syns mellan VW-bubblan och VW-bussen?
/Benny
Tack
Nej, det är en amerikansk Hudson från slutet av 1940-talet
Okay! Tycker nog att det finns lite likheter men dom såg väl nästan lika ut på den tiden oxå kanske.
/Benny
Det blev ett gäng cabbar. Kolla, en snutvalle, en sån har man suttit i. Dom fanns iaf. till slutet av 70-talet tror jag.
/Benny
(60-tals VW "Lyxbuss", PV 544, 3st VW typ1, DKW Junior/F12 och en Opel Kadett cirka 1965)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- albert och herbert bodde på skolgatan 14, detta är väääldigt långt därifrån