3518
Sök

Mk2:a GTi 16v -89, startar inte.

79 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
Igår skulle min kompis köra hem mig med min bil.
hon fick kärring stopp två gånger, bilen startade då, sen startade inte bilen efter det, men den ger ifrån sig ungefär 2 sekunder, och det låter lustigt..Inte friskt.

Jag hade glömt lyserna på men bilen startade ju endå, så vi har prövat med startkablar och provat och putta igång den, när jag prövar med startkablarna så ger den ifrån sig lite, men startar inte utan dör.
Och när vi har varit uppe i fart och bokserat bilen så har ingenting hänt.

Ganska nytt batteri så tycker inte det ska vara några problem, men jag tänkte på om det är generatorn eller något liknande, men hur...kunde det bara kollapsa sådär.

Tack i förhand! /mvh victor.

UPDATE; Bilen startade när jag gick ut och satt mig i bilen lite småtjurig som man är..wrom sa det så var jag iväg. Men nu tycker jag att den låter lustigare, ger av sig ett ungefär volvo 740 ljud när man brassar på, lite mörkare på lägre varv. Lukten är inte densamma, och ketchup effekt.

-Något med insuget, luftfilter därom?, katalysatorn?.
Senast redigerat av kungs (19 oktober 2008)

Molesta la breasta!
69 Inlägg
19 oktober 2008
Jag hajjar inte mer än att den inte startar.

Arguing with me is like competing in the special olympics. Even if you win your still a retard.

4 586 Inlägg
19 oktober 2008
kolla sladden till tändspolen den kan vara glapp. Det sitter ett kodlås orginal till bensinpumpen på en 16v kan ev vara det som spökar
Senast redigerat av jorre83 (19 oktober 2008)

79 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
fullkorn skrev:
Jag hajjar inte mer än att den inte startar.

Alltså,
*Glömde lyserna på.
-Bilen startade endå.
*Polare körde kärringstopp två gånger, försökte starta igen
-Funkade inte. Helt dött.
Dagen efter.

*Provade med startkablar.
-bilen brumma igång, lustigt läte, mörkare en vanligt, sen dog den.
*Provade att rulla igång den med hjälp av en annan bil.
-Ingenting hände.

+BATTERIET ÄR GANSKA NYTT, kört med det i ca en månad.

Det var det som hände,  inte kommit så mycket längre. Tänkte ta en stort titt på det imorgon.
Inte så värst bil-kunnig men säkert något skit lätt...

79 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
jorre83 skrev:
kolla sladden till tändspolen den kan vara glapp. Det sitter ett kodlås orginal till bensinpumpen på en 16v kan ev vara det som spökar

Ah tänkte också på detdär med bensinpumpen nu när jag har fått igång bilen. Kanske lika bra och lämna in den... Men tack!.

Avstängd
386 Inlägg
19 oktober 2008
Kolla kamremen.

79 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
vw___tompa skrev:
Kolla kamremen.

Tack, skall göras!. Åker nog till en verkstad imorn.

4 586 Inlägg
19 oktober 2008
låter bara dyrt att lämna den till verkstad

ingen shysst vän som kan titta på den istället

79 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
Jo är 18 och studerar så känns lite segt.

Ah men det har jag. Tippar på att det har något med insuget/luftfiltret däråt med att göra, för den låter bara lustigt. Håller på och pilla med det.

Sök