3815
Sök

Hur många har varvstoppat 5an? =)

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
8 december 2009
#181
phuuh, skiten orkar aldrig varvstopp på 5an.. och skulle dne orka så vågar inte jag tongue

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
8 december 2009
#182
Haha Kadetten slutar varva vid 150km/htongue 540:n har ja inte vågat än, men vid 270 har ja 5000rpm.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 december 2009
#183
Niklasw skrev:
Går inte in i varvstoppet på dom växlarna med 540in för den går in i strypkopplet vid 250km/h verklig fart på både 5an och 6an. fast på 5an är de bara ett par/tre hundra varv kvar ändå, på sexan har den 4500varv/min när den bryter vid 250.

strypkoppel eller varvstopp?  Det är ju precis samma sak, bara det att tillverkaren av din bil valt ett lägre varvstopp på högsta växeln.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

671 Inlägg
8 december 2009
#184
Waho skrev:
Xuri skrev:
Jag skulle vilja testa men vettifan vart jag skulle göra de :p tippar på att de skulle bli 250-270 knyck

Skulle din 940 göra 270?

Min 940 gjorde mätaren i botten med den gamla motorn vid 245-250 någonstans slutar nålen o röra sig.
Min nya motor går bättre så nu borde den gå fortare men vad är viktigt toppfart eller helhet.
Huvudsak är att det går fort upp till ca 220 och bilen ligger kvar på vägen det räcker för att avskräcka, småpojkar i "sportigare bilar".

677 Inlägg
8 december 2009
#185
Yarisen gjorde 180 blås på 5an när varvstoppet gick i ( nya nynäsvägen till nynäshamn)
Vägen ditt var lång och skakig hahah

1 255 Inlägg
8 december 2009
#186
Haft uppe skylinen i 280 km/h o hade ändå rätt långt kvar till varv stop big_smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

207 Inlägg
8 december 2009
#187
Försökte pressa min S40 i sommras, Vågade aldrig Fortsätta efter 265 km/h ( Gps fart ) . som tidigare personer skriver... Svenska vägar e Bra ojämna vid höga hastigheter.... Ville Testat den Fullt ut men Vågade inte tongue hehe  Så japp big_smile en Pu**y är jag big_smile

Måste Prova nästa år big_smile men då flyger väl all plast av tongue


V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
8 december 2009
#188
torpis skrev:
Niklasw skrev:
Går inte in i varvstoppet på dom växlarna med 540in för den går in i strypkopplet vid 250km/h verklig fart på både 5an och 6an. fast på 5an är de bara ett par/tre hundra varv kvar ändå, på sexan har den 4500varv/min när den bryter vid 250.

strypkoppel eller varvstopp?  Det är ju precis samma sak, bara det att tillverkaren av din bil valt ett lägre varvstopp på högsta växeln.

Jag tror de går på hastigheten, den är strypt till 250km/h verklig fart och vid den farten stryps motorn oavsett vilken växel hastigheten uppnås på. Varvstopp de är för mig när motorn går in på rött och de hackar ordentligt, sällan man lyckats med det men det fanns en kille här i stan som hade en M3a och mfl andra bilar som inte verka kunna köra bil, då var det urvarvning och nöh nöh nöh nöh innan han hann peta i nästa växel, de är att köra på varvstoppet hahahaha big_smile

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

KHRacing
8 december 2009
#189
varvstopp & rattstopp i femman i våras när jag uppvisningskörde på ett Asfaltsrally. LilleMats i Hässleholm...
men det var på sladd.. gick kanske i 170kmh

2 021 Inlägg
8 december 2009
#190
räknas det om man har kopplingen nertryckt?


Ointresserad.
936 Inlägg
9 december 2009
#191
Aldrig provat ännu. Men en bit över 270 bör den göra.

Teabag appreciation club.

213 Inlägg
9 december 2009
#192
Inte roligt att testa  , bilen blir så satans ostabil över 150 wink

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...

294 Inlägg
9 december 2009
#193
Prövat med några av mina bilar.

Ford scorpio 2.0 16v: 210 på femman, dock ströp den bränslet vid varvstopp och inte tändning så det lät inget sad

Volvo 855 tdi: 225 på femman, dieselvarvstopp. bara slutar varva. lät inget.

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck

1 926 Inlägg
24 juli 2010
#194
Nästan 240 blås på mätaren i bmwn, dock ej varvstopp men lite över rödmarkeringen. Sen våga jag inte mer smile

918 Inlägg
24 juli 2010
#195
Den dagen min orkar så är det nåt fel.


Osponsrad
1 631 Inlägg
24 juli 2010
#196
Händer nästan dagligen med firmabilen, har iofs en växel till efter det men ändå..

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

1 926 Inlägg
24 juli 2010
#197
BudgetDunkaren skrev:
Händer nästan dagligen med firmabilen, har iofs en växel till efter det men ändå..

vad har du för rolig firmabil?

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
24 juli 2010
#198
har inte prövat men gissar att det borde gå med min

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

3 650 Inlägg
24 juli 2010
#199
Har varvstoppat 4:an i ca 20-30 MIL^^


VD
643 Inlägg
24 juli 2010
#200
Varvstopp i 5:an = 285 km/h och sen har man 6:an kvar big_smile
Blev upp till varvstopp i 5:an ett antal gånger i bänken..



Sök