2686
Sök

Chipp till SAAB 9-5 2,0T

2 164 Inlägg
1 november 2008
NiV3Rt skrev:
Jongen skrev:
NiV3Rt skrev:

Det underliga då är ju att de inte gjort det själva...

Budskapet i den texten är. "Etanolkonvertera inte din gamla bil. Det går åt skogen, köp en ny av oss istället.".

smile Jo, sen e det svårt att veta om det e dom som har rätt, eller trimmföretagen som vill sälja ett chipp "Det e bara att byta programmvaran o köra!"

Verkar ju vara en hel del som är nöjda.

Just nu tjänar man nog inga pengar på det, räknade på att bilen drog 25% mer på E85, då kostade det ungefär samma som med bensin, men går bensinen upp till 13kr igen så tjänar man ju en del på det...

Vilka komponenter man måste byte eller ej råder det som sagt delade meningar om. Stör mig bara på att Saab påstår att man måste byta grejer de själva inte har bytt på sina biopower-bilar.
Angående priset så har du självklart rätt. I somras levde man gott på e85, men nästa tank får nog bli bensin för min del.

Vilka delar menar du att dom säger man ska byta men inte har gjort??

MVH

F

371 Inlägg
1 november 2008
Fredrik-79 skrev:
NiV3Rt skrev:
Jongen skrev:

smile Jo, sen e det svårt att veta om det e dom som har rätt, eller trimmföretagen som vill sälja ett chipp "Det e bara att byta programmvaran o köra!"

Verkar ju vara en hel del som är nöjda.

Just nu tjänar man nog inga pengar på det, räknade på att bilen drog 25% mer på E85, då kostade det ungefär samma som med bensin, men går bensinen upp till 13kr igen så tjänar man ju en del på det...

Vilka komponenter man måste byte eller ej råder det som sagt delade meningar om. Stör mig bara på att Saab påstår att man måste byta grejer de själva inte har bytt på sina biopower-bilar.
Angående priset så har du självklart rätt. I somras levde man gott på e85, men nästa tank får nog bli bensin för min del.

Vilka delar menar du att dom säger man ska byta men inte har gjort??

MVH

F

Kolvar. Sedan kör de med samma koppling som innan tror jag. Kopplingen är jag som sagt osäker på.

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
1 november 2008
HARTIN skrev:
INTE BSR! Många har haft problem med deras chip och mappning....... rekomenderar stark Trollspeed, Nordic Uhr, eller Maptun. dom vet vad dom sysslar med

BSR vet nog också vad dom sysslar med wink

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

341 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
golfarn_nr1 skrev:
HARTIN skrev:
INTE BSR! Många har haft problem med deras chip och mappning....... rekomenderar stark Trollspeed, Nordic Uhr, eller Maptun. dom vet vad dom sysslar med

BSR vet nog också vad dom sysslar med wink

Tror man kan få missöden med vilket företag som helst, man höjer ju effekten med nästan 50% vilket borde slita lite, speciellt om motorn inte e helt ok från början....

8 Inlägg
11 juni 2009
Jag har nyligen chippat min 9-5 2,0 T Biopower års 05 hos SMO (Svensk Motor Optimering) i Gävle och jag är mycket nöjd vart över förväntningarna.

Från 150 på bensin till 230 hk oavsätt bränsle (ej 95 okt) detta betalade jag 3995kr för.

Sök