Hallå.. startar lite sent men va fan bättre sen än aldrig som man brukar säga
Jag köpte mig en camaro 1969 i ganska bra skick. väldigt lite rost dock men endå slitet. körde på 2 träffar ca sen fick den åka in i garaget.
Står på uppfarten och har ingen aning om vad den kommer att bli utsatt för
Började strippa den lite för o komma åt motorn. meningen var att få ut motorn och putsa upp den och innerskärmar och torpedväggen o ramen på plats MEN.
En bit in motorn har försvunnit. Har du tips eller ledtrådar vart motorn kan befinna sig hör gärna av dig.
Motorn funnen.. den låg visst på golvet framför bilen märkligt nog.. växellådan. ramen och en bunke annat tog jag med in på jobb och ång tvättade och då blev växellådan silverfärgad.. hmmm
Ramen råkade åka av oxå.. som ni ser på den feta balken att den är i lite konstig form.. gissar på att den har vatt ute i geografin o stött imot för den va full av jord och skit. dock ingen rost!. plåten är utbytt av min kusin och just nu är ramen och en bunke annat på blästring..
Oj där e ju jag.. står och funderar på va fan jag har gett mig in på.. all inredninge förutom innertak är ju ute. va nån ful blå färg. tänkte köpa ny inredninge i svart
Förra helgen började jag slipa ner lite och lägga rostskydd på bilfan.. har en hel del kvar o göra men skönt där inte är nån genomgående rost..
Idag så målade jag motorn.. det som ska va målat resten kommer bli krom.. längre än såhär har jag inte kommit. nu är de bara plånboken och mina delar från usa jag väntar på Färgen är klar röd men ser rosa ut på mobil bilder. "ursäkta röran"
Ja jag hoppas att grejor kommer igång snart.. alla delar är på blästring och lackering o rickscamaro som har alla delar får man inte tag iheller.. jobbigt