3477
Sök

Full eller lätt trycksturbo i Saab 9-5 2.3 T?

1 062 Inlägg
1 november 2008
#21
Givetvis är toppen PLANAD men knappast mer än vad som behövdes för att få en fin yta för packningen att täta mot. Tror du kan lita på ett toppen INTE är planad med än 0,1-0,15mm. Vem kan tro nåt annat...

(och kompressordelen på Aero mit 15t är större än Garret GT17 och T25 så den hänger med en bit till...)
M.V.H.
Senast redigerat av AndreasPlars (1 november 2008)


"Unloaded"
1 557 Inlägg
1 november 2008
#22
Gå igenom Maptun's hemsida och läs lite om trimstegen, sen kan du läsa om turbo-aggregaten också, sen ringer du till Maptun och skriker i telefonen: GE MIG 300 HÄST MINST! Så blir de glada för du ger de pengarna som behövs och du får en rolig bil. Följ det jag sa ordagrant roll

"When innovation meets passion!"

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
1 november 2008
#23
för 285hp / 440nm får du slänga upp 26 230 exkl montering hos maptun vilket inkluderar:
# Steg 4 285Hk, 440Nm (Maptun software Saab 9-5 1998-)
# JT 3" Complete w/ sport catalyst 9-5
# BMC Air filter 9-5
# TD04HL15T #5 Gar 06-
# Stock 9-5 Aero inlet pipe
# Vatten/Oljerör TD04
# Clutch kit B235R
# Fuel pressure regulator 3.5 bar T7


eller 260hp / 380nw för 24 000 kr hos Nordic med följande:

# Optimerad Nordic mjukvara
# 2,5" Rostfritt sportavgassystem
# 4" Ovalt eller dolt slutrör
# 3" Metallisk racekatalysator i rostfritt
# K&N Bomullsfilter (insats)
# BTR 3.5 bar

Eller om du bara vill chippa så får du en effekt på ca 220pollar och vrid runt 350nw för 6-8 000 beroende på firma.

Rock'n Roll

655 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
#24
okaj, tackar så mycket


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
2 november 2008
#25
Kolla på de stora hemsidorna (nordic, maptun, trollspeed/sqr och speedparts) vad det ger för effekt med olika steg...



Sök