4451
Sök

Hackare Hjälp?

166 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
Tjena var en kille som addade mig på msn som påstår att han är administratör på hemsidan www.Piratebay.org och så började vi snacka osv, Sen skrev han att han hade hittat min Ip adress och nu kan ta/kopiera/se allt jag gör/har i min dator. Och att han skulle skicka hem räkningar till mig osv, Och då skrev jag att jag kommer anmäla honom om han nu skulle ha tillgång till min dator, Då sa han att han kommer stämma mig på allt jag har:S för att polisen aldrig lyckats få tag i honom! Och då började jag funderade lite och självklart tror jag de är nån som försöker luras, Men å andra sidan vet man aldrig?

Mvh

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
2 november 2008
IP adressen är ju inte så svårt att få tag på om man har folk på msn, räcker att du svara på meddelandet han skriver så kan han ha den. Och tjaffset med räkningar och skit ska du inte ta seriöst, om han nu har sådana über skillz så han kan hacka typ sitt bostadsbolag och skicka sina räkningar till dej, skulle han inte då kunna hacka ngt bättre som ger bättre betalt? Polis anmäl han bara och sen skit i det.

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

89 Inlägg
2 november 2008
Varför skulle en såååå duktig hacker sitta på msn och säga allt han skulle göra? Jag skulle inte ens orka bry mig, det är säkert en 12 årig skitunge som har jätteroligt med polarna framför skärmen.

3 059 Inlägg
2 november 2008
En sån grej skulle aldrig någon av huvudmännen på piratebay göra så de e bara trams..

Diktator
968 Inlägg
2 november 2008
haha, låter mer som någon tattig finnig liten pojke som varit olydig och fått sin veckopeng indragen och försöker fixa nya pengar... samma skit som varje gång man spelade CS när heaton va coolast, typ 90 stycken som kallade sig det helt plötsligt

2 november 2008
Brandis skrev:
haha, låter mer som någon tattig finnig liten pojke som varit olydig

Sammanfattar till 100% personerna bakom just Piratebay - ;o)

2010 - året där vi siktar på Nürburgring, Gotland, Mantorp samt Superstage!! ;0)
SwedishRacingGroup en av mycket på återförsäljare av DUNLOP DIREZZA 3 i Sverige 2010!!

8 886 Inlägg
2 november 2008
T5-Gajjan skrev:
Tjena var en kille som addade mig på msn som påstår att han är administratör på hemsidan www.Piratebay.org och så började vi snacka osv, Sen skrev han att han hade hittat min Ip adress och nu kan ta/kopiera/se allt jag gör/har i min dator. Och att han skulle skicka hem räkningar till mig osv, Och då skrev jag att jag kommer anmäla honom om han nu skulle ha tillgång till min dator, Då sa han att han kommer stämma mig på allt jag har:S för att polisen aldrig lyckats få tag i honom! Och då började jag funderade lite och självklart tror jag de är nån som försöker luras, Men å andra sidan vet man aldrig?

Mvh

Du kan vara lugn, bara att blockera användaren.

Fotograf på tierpidag.se

1 814 Inlägg
2 november 2008
Blocka den användaren och fortsätt med ditt vanliga liv, orka ens polisanmäla den idioten.

Leg. Spådam
816 Inlägg
3 november 2008
En riktigt hacker berättar inte vad han tänker göra, när de jobbar försöker de låta bli att lämna minsta lilla digitala fingeravtryck. Du kan vara helt lugn, jag har själv flera gånger råkat ut för folk som visat upp mitt IP-nummer och sagt att de ska komma och slå ner mig. Här på Garaget med faktiskt. Men det är bara tomma ord, det är lätt att vara tuff bakom ett tangentbord.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

Mästare
2 947 Inlägg
3 november 2008
Ja, precis och om vi ändå är inne på det här ämnet så heter det Tracker - Någon som bryter sig in på någon annands dator osv. och Hacker - Snubbe som är duktig på datorer.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
3 november 2008
KimVsWorld skrev:
Ja, precis och om vi ändå är inne på det här ämnet så heter det Tracker - Någon som bryter sig in på någon annands dator osv. och Hacker - Snubbe som är duktig på datorer.

Tracker? tongue Cracker antar jag att du menar?
En tracker är ju nå helt annat...aldrig hört talas om tracker som ngn brottsling, läser ju IT säkerhet så tycker de borde nämnt nåt om de...
Senast redigerat av Mortalis (3 november 2008)

41 Inlägg
4 november 2008
Mortalis skrev:
KimVsWorld skrev:

Tracker? tongue Cracker antar jag att du menar?
En tracker är ju nå helt annat...aldrig hört talas om tracker som ngn brottsling, läser ju IT säkerhet så tycker de borde nämnt nåt om de...

Korrekt 8).

Ofta han kan göra mer än att logga in på msn, du kan vara lugn tongue

892 Inlägg
4 november 2008
T5-Gajjan skrev:

Mvh

Jag tror bestämt samma som resten, det är bara nån som trollar med dig. smile

Visst, det han säger GÅR ju, men det skulle vara en hel del jobb med det, och...nä, förstår inte varför människan skulle orka bry sig om det nu låg nån sanning i hans påståenden.
Du kanske kan vända på steken och säga att du nu har hans IP, och kommer anmäla han för olaga hot eller nått... roll

Ta du en kopp kaffe och ta det lugnt.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Avstängd
399 Inlägg
4 november 2008
Brandis skrev:
haha, låter mer som någon tattig finnig liten pojke som varit olydig och fått sin veckopeng indragen och försöker fixa nya pengar... samma skit som varje gång man spelade CS när heaton va coolast, typ 90 stycken som kallade sig det helt plötsligt

hahah håller med dej till vartenda ord

[img]http://www.garaget.org/images/small_logo.gif[/img]

Avstängd
399 Inlägg
4 november 2008
Merclone skrev:
En riktigt hacker berättar inte vad han tänker göra, när de jobbar försöker de låta bli att lämna minsta lilla digitala fingeravtryck. Du kan vara helt lugn, jag har själv flera gånger råkat ut för folk som visat upp mitt IP-nummer och sagt att de ska komma och slå ner mig. Här på Garaget med faktiskt. Men det är bara tomma ord, det är lätt att vara tuff bakom ett tangentbord.

klla här för att kunna hacka så bra, så måsta man ha hackat i minst 20år, tro  mej har gjort det ett tag nu och det är jävligt svårt att göra det så som han säger, det e bara nån jävel som har kul genom att lura folk på msn, så skit i honom och lev så som du gjorde förut, inget snack om saken lixom

[img]http://www.garaget.org/images/small_logo.gif[/img]

Muttley
4 november 2008
KoSoVaR skrev:
Merclone skrev:

klla här för att kunna hacka så bra, så måsta man ha hackat i minst 20år, tro  mej har gjort det ett tag nu och det är jävligt svårt att göra det så som han säger, det e bara nån jävel som har kul genom att lura folk på msn, så skit i honom och lev så som du gjorde förut, inget snack om saken lixom

20 år smile, om man är smart klarar man av att göra de mesta på bara 3-5 år.
men de är sant skryter man om sådan sak är de troligen någon som vill skrämmas bara.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 november 2008
Byt ut dina lösenord och hör med ev internetbank och dylikt för säkerhets skull.

Sen kan du lugnt och stilla be fanskapet dra åt helvete och blocka honom smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök