-Sudde- skrev:
Dawe_A skrev:
tjenixen, Då var man 18 bast snart och man börjar gå i tankarna kring en förstabil. Har alltid velat ha en Toyota supra, vänsterstyrd... men efter mycket om & men så insåg man ju rätt snabbt att priset skiljer sig rätt rejält! Så en högerstyrd är prioritet just nu då!
kör på direkt:
* Vad kostar den i försäkring hel/halv i ett år. (nämn då gärna hur gamla ni är, eller hur gammal han/hon är som står på bilen! (har kollat upp lite själv, men tyckte det verkade lågt ca 5500kr för en halvförsäkring ett år...
* Hur känns det att sitta på höger sida att köra? -vänjer man sig snabbt?
* Krånglar bilen mycket? Dyra reservdelar?
* Vad tycker ni allmänt om era köp, kortfattade meningar som långa berättelser är välkomna !
* Om ni importerade bilen, hur mycket har det totalt kostat er att regga / fixa den i Sverige så den är laglig att köra med ?
Med vänlig hälsn!
David Andersson
Som tidigare talare sa, antingen får pappa betala eller så får du ha ett bra betalt jobb. Sista alternativet är att prioritera bort saker som tv, mat osv.
1. Försäkringen, i din ålder blir det nog svårt att få det billigt, ska din pappa stå för den så kolla på entusiastförsäkringar.
2. Högerstyrt är inga problem. Du funderar lite extra i några mil, sen kommer det naturligare varje gång du tar ut pärlan ur garaget. Stora delar av världen plus brevbäraren klarar det ju, varför skulle inte du. (Och snacket om att det är svårt att köra om är bullshit.)
3. Bilen krånglar inte. Det är ju en Toyota. Reservdelar är inte de huvudsakliga delarna du kommer köpa, det är trimdelar som du kommer köpa mest och priset varierar beroende på märke och hur mycket du kan bygga själv. Men att kunna trimma bilen från 330 till dryga 400 hk för så låga summor som det kostar för en supra vet jag inte många andra märken som kan stoltsera med.
4. Vad jag tycker om mitt köp? Bästa bil jag haft. Går som en dröm, låter som en dröm. Man åker runt med ett leende på läpparna hela tiden och 70% av alla du passerar på gator och torg vänder sig och pekar. (Sen vet man ju inte alltid om det är för att dom gillar den, dom kanske pekar och säger, "fan va ful". Men det tror jag inte.)
5. Importerade den inte.
Mvh.
Sudde
www.sudde.se