3376
Sök

Bilköp väldigt snart! Ny info på sista sidan! Audi A4 1.8T/S Quattro, Audi A3 1.8T/S Quattro & VW Bora V6 4-Motion

1 582 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Tackar för alla åsikter folk smile fortfarande riktigt svårt val då Boran är betydligt snyggare, pga att den är stylad och klar, vissligen går A3:an få fet, men det kommer ju kosta minst 50000:- innan man är klar med den.

Det enda som gör mig orolig angående Boran är att han bytt kedja vilket borde tyda att bilen varit hård körd eller att han fuckat motorn på något vis.

Någon som har mer saker att säga? big_smile

Avstängd
41 Inlägg
6 november 2008
Köp A3an och sen en ny grill till den!

Yngst på Garaget ?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
6 november 2008
Mortalis skrev:
328cabbish skrev:
vill ej va glädje dödare men tycker inte a3.an e värd dom pengarna hellre köper jag denna som ja tänkte göra för 82000 som hon ville ha i sista pris! grym bil kika http://www.blocket.se/vi/18852683.htm?c … amp;last=1

"Aldrig vinterkörd" så finns de bild "vinterdäcken på" på en bild på garaget tongue

Haha, du glömde "!!" wink Det ger ju ett oerhört seriöst intryck ellerhur?

Ang A3an eller Boran så skulle nog jag valt Boran om du fick ned priset. Såg rikligt utrustad ut, v6 och är allmänt mkt snyggare än A3orna. Lär ju inte vara någon större skillnad gällande kvaliteten samt att boran säkert är roligare att köra orginal. Åk och kolla på båda och bestäm dig därefter

Rock'n Roll

1 582 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Jo jag hade tänkt försöka pruta ner Boran till 90000:- vid en snabb affär. Tycker också att den verkar vara bra utrustad, det är även få ägare på den samt har gått lite. Kvalitén är ganska så lik kan jag tänka mig så. Det är inte bara att åka 45mil sad

TenZer skrev:
Haha, du glömde "!!" wink Det ger ju ett oerhört seriöst intryck ellerhur?

Ang A3an eller Boran så skulle nog jag valt Boran om du fick ned priset. Såg rikligt utrustad ut, v6 och är allmänt mkt snyggare än A3orna. Lär ju inte vara någon större skillnad gällande kvaliteten samt att boran säkert är roligare att köra orginal. Åk och kolla på båda och bestäm dig därefter

1 582 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Visst vore det nice med S3/Kamei grill men grillen gör ju inte hela bilen direkt tongue

WCC skrev:
Köp A3an och sen en ny grill till den!

1 582 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Är Subaru Impreza GT något att ha? Har hittat en del intressanta mellan 90000-100000:- är 13000mil mycket på en Subba? Har verkligen noll koll när det gäller japanska bilar! Fan vad svårt det ska behöva vara att hitta en nice bil för rätt peng tongue
Senast redigerat av LIVINL0UD (6 november 2008)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 november 2008
Känns som du borde få ner Boran mot 80-85000 istället...Golfar V6 4-motion ligger liksom kring de han begär, och de är bra mkt hetare på marknaden.
Inget fel på en Bora, bara att de är kalla på marknaden, ingen ville ha dem nya, ingen vet nästan om dem, så de har svårt å sälja dom nu också...så prutläget är kanon egentligen

1 582 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Låter ju inte direkt fy om man skulle få ner den till 80-85 tusen smile fast vill inte chansa att åka ner och pruta så pass mycket på en bil och så vet jag att dom flesta hatar storprutare via mail, men 45mil är en bit att åka för at titta på en bil big_smile sen så är Golf V6 mer eftertraktad än vad Boran är som du säger.

Mortalis skrev:
Känns som du borde få ner Boran mot 80-85000 istället...Golfar V6 4-motion ligger liksom kring de han begär, och de är bra mkt hetare på marknaden.
Inget fel på en Bora, bara att de är kalla på marknaden, ingen ville ha dem nya, ingen vet nästan om dem, så de har svårt å sälja dom nu också...så prutläget är kanon egentligen

2 072 Inlägg
6 november 2008
ja svårt val.. boran tycker jag e snyggare..
sen är det om man gillar större motor.. eller turbobil..
sj tror jag skulle satsa.. a3.. om man vill chipa motorn..
vill man ha orignal motor skulle jag satsa på boran..snygg mycket utr.. (kolla upp ang kedjan)

Sandzoo i da house

Smålänning
7 887 Inlägg
6 november 2008
Bara jag som tycker Bora är snyggare än A3? Jag hade valt Boran. Framförallt för att få en V6 och vara lite annorlunda smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 582 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Håller absolut med att Boran är snyggare, men vissligen går de att få en fräsch A3 också, men de kostar big_smile det är absolut inge fel på en V6 förutom att de inte går att trimma lika billigt som en turbo bil, det är de negativa egentligen men man kan ju inte få allt big_smile jag kommer M-plustesta bilen om det blir ett köp.

sandzoo skrev:
vill man ha orignal motor skulle jag satsa på boran..snygg mycket utr.. (kolla upp ang kedjan)

1 582 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Nej big_smile jag håller också med att Boran är snyggare än A3:an men som ja skrev tidigare så går det få en A3 minst lika fet. Bora är ganska ovanlig bil, speciellt med V6:an också smile

twin_cam skrev:
Bara jag som tycker Bora är snyggare än A3? Jag hade valt Boran. Framförallt för att få en V6 och vara lite annorlunda smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 november 2008
Tänk bara på att förbrukningen skiljer sig åt på V6an o turbobilen en del tongue Några deciliter milen..2dl mer enligt VW

2 072 Inlägg
6 november 2008
LIVINL0UD skrev:
Håller absolut med att Boran är snyggare, men vissligen går de att få en fräsch A3 också, men de kostar big_smile det är absolut inge fel på en V6 förutom att de inte går att trimma lika billigt som en turbo bil, det är de negativa egentligen men man kan ju inte få allt big_smile jag kommer M-plustesta bilen om det blir ett köp.

sandzoo skrev:

jo de klart man kan få audin snygg.. man måste ha lite i kassan tongue
me kedjan e de inget o oroa sej för.. men man ska ju veta vad som hänt.. köpte saaben med bytt kedja.. hade töjt ut sej big_smile men funkar fint fint nu big_smile
(pozdrav bosanac)  big_smile big_smile

Sandzoo i da house

1 582 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Jo kan tänka mig at V6:an är törstig som tusan, och jag har ganska tung högerfot så hmm
Vad ligger förbrukningen på V6:an egentligen?

Mortalis skrev:
Tänk bara på att förbrukningen skiljer sig åt på V6an o turbobilen en del tongue Några deciliter milen..2dl mer enligt VW

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 november 2008
Officiellt är det 0.79 liter milen på GTI (går ju att jämföra med audin då), och 1.08 på V6an, blandat

V6:
Stad: 1.55l/mil
Landsväg: 0.81l/mil
Blandat: 1.08l/mil
Senast redigerat av Mortalis (6 november 2008)

1 582 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Jo jag har ca 25000:- för styling till bilen, men feta fälgar/coilovers är första prioritering om bilen redan inte har det vill säga big_smile nej tror inte heller det är något att oroa sig för, men om jag åker ner och gör M-plustest så får jag veta bilens kondition ganska snabbt wink skönt och höra att Saaben funkar fint då. (Jesili iti bosanac?) tongue

sandzoo skrev:
me kedjan e de inget o oroa sej för.. men man ska ju veta vad som hänt.. köpte saaben med bytt kedja.. hade töjt ut sej big_smile men funkar fint fint nu big_smile

1 582 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Jag kör ju mest blandat samt stad så det verkar inte bli billigt för min del tongue

Mortalis skrev:
Officiellt är det 0.79 liter milen på GTI (dvs audin då), och 1.08 på V6an, blandat

V6:
Stad: 1.55l/mil
Landsväg: 0.81l/mil
Blandat: 1.08l/mil

2 072 Inlägg
6 november 2008
LIVINL0UD skrev:
Jo jag har ca 25000:- för styling till bilen, men feta fälgar/coilovers är första prioritering om bilen redan inte har det vill säga big_smile nej tror inte heller det är något att oroa sig för, men om jag åker ner och gör M-plustest så får jag veta bilens kondition ganska snabbt wink skönt och höra att Saaben funkar fint då. (Jesili iti bosanac?) tongue

sandzoo skrev:

jo de klart.. wink bäst o m-testa den för sin egens skull..
i min smak om man kollar förbrukningen och turbobil så skulle jag tagit a3an..känns mycket bättre o köra turbobil.. de e min smak de.. (har 5 liters merca o 2 turbobilar.. ) big_smile
(crnogorac/sandzaklina sam ja) wink

Sandzoo i da house

1 582 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Ja m-test är ett självklart alternativ oavsett vilken bil jag köper big_smile känns som det är lika bra att vara på den säkra sidan. Jo turbo bil har väl mindre förbruning om man jämnför V6:an men köper man en turbo så vill man trimma och ska man satsa på 250hk så lär den dricka en del med. Din merca lär sluka en hel del bensin eller? (predosetiti da si ti iz sandzaka, vidi se na tvoje ime) wink

sandzoo skrev:
jo de klart.. wink bäst o m-testa den för sin egens skull..
i min smak om man kollar förbrukningen och turbobil så skulle jag tagit a3an..känns mycket bättre o köra turbobil.. de e min smak de.. (har 5 liters merca o 2 turbobilar.. ) big_smile
(crnogorac/sandzaklina sam ja) wink

Sök