2856
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

Norrlänning
1 453 Inlägg
26 november 2008
steifan skrev:
Ellertz skrev:
Ja de var konstigt.. konstigt att man tjänar mindre när man kör människor.

Vinsten för tågbolagen (tågbolaget i Sverige mer eller mindre tongue) är säkert högre på
att transportera gods + att godstågen oftast går på nätterna.
Borde kanske eventuellt lite generera lite högre löner samt högre tillägg.

joo, men de borde ju vara lite mer ansvar med 200-300 männskor.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

1 661 Inlägg
28 november 2008
steifan skrev:
Här är LO:s bäst betalda yrkesgrupper
Publicerat 2007-12-14

http://www.lotidningen.se/media/lotidni … a_5007.jpg

http://www.lotidningen.se/?id_site=8&id_item=12436

"skoj" tongue

Hehe, snyggt. Jag skickade den länken till min chef. smile

huh?
10 427 Inlägg
28 november 2008
Hardjim skrev:
steifan skrev:
Publicerat 2007-12-14

"skoj" tongue

Hehe, snyggt. Jag skickade den länken till min chef. smile

Haha smile Hoppas du skriver in chefens kommentar här sen tongue

21 Inlägg
28 november 2008
ställnings byggare med trakt! får mellan 22-26 rent varje månad

king for one day and fool for a life time!

Norrlänning
1 453 Inlägg
29 november 2008
steifan skrev:
Publicerat 2007-12-14

"skoj" tongue

De märks klart att vi i norrland ligger lite efter i löneligan mot övriga sverige...

- Har du champagne?

SQ
1 343 Inlägg
29 november 2008
Ellertz skrev:
steifan skrev:
Publicerat 2007-12-14

"skoj" tongue

De märks klart att vi i norrland ligger lite efter i löneligan mot övriga sverige...

nja inte bara norrlänningar.. inte många läner som uppgår till de.. jobbar inom byggnadsbranshen å inte är ja i närheten av de där inte!

Ljudnörd!

huh?
10 427 Inlägg
29 november 2008
Det där var ju dom som tjänade absolut bäst.
Prestationslöner = jobba som fan, antar jag wink

Undrar vad en elektriker med prestationslön 210kr/timmen i Sverige tjänar i Norge tongue

123 Inlägg
30 november 2008
Wow, sophämtare! lukta skit i några timmar för att sedan vara kung i baren! Något man kan tänka sig wink
själv plockde jag ut 1754 kr denna månden, jävla skit tidningsbud. dock bara söndagar

got stance?
546 Inlägg
1 december 2008
jag är vd på posten och plockar in 900k på en månad

ne seriöst ca 1500-3000 per månad efter skatt (extrajobbar på mekonomen i falköping) plus studiebidrag på 1050 då jag går fordonstvåan inriktining lackering/bilplåt.

夢の力

155 Inlägg
2 december 2008
ja får ut 12500 imånaden efter skatt. och ja jobbar som bilplåtslagare och  har jämt börjat på karlskoga bilskadecenter, provanställd. smile funkis

741 Inlägg
2 december 2008
Sopgubbar tjänar riktigt bra, men fan vad utslitna dom blir fort, hoppa upp och ner från lastbilen vid varje hus! hitta någon 40+ are som har hållt på i minst 5 år, det finns inte tongue
Senast redigerat av Joo (2 december 2008)

Norrlänning
1 453 Inlägg
2 december 2008
Joo skrev:
Sopgubbar tjänar riktigt bra, men fan vad utslitna dom blir fort, hoppa upp och ner från lastbilen vid varje hus! hitta någon 40+ are som har hållt på i minst 5 år, det finns inte tongue

Hoppar dom ut? Har dom ingen "arm" på bilen som tömmer lådan? De har dom här iaf smile

- Har du champagne?

293 Inlägg
3 december 2008
ITadministratör/MaterialAdministratör "och har en någon Utbildning inom IT"
25000/månaden/innanskatt
5veckor semestor
22år gammal ska löneförhandla snart  "och den blir stor skillnad"

DFFL
9 020 Inlägg
3 december 2008
Ellertz skrev:
Joo skrev:

Hoppar dom ut? Har dom ingen "arm" på bilen som tömmer lådan? De har dom här iaf smile

Men någon måste dra fram tunnan.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

529 Inlägg
3 december 2008
Ellertz skrev:
Hardjim skrev:
steifan skrev:

Haha, jag har inte gått någon högskola nej som dem flesta andra wink Teknikprogrammet->2dagar ledigt->lumpen 10mån->jobba.

Jobbet tar du definitivt med dig hem om du har någon form av ansvar som jag antar att du inte
har sett en tillstymmelse av under ditt liv. Plugga är ju i princip bara att läsa en bok, fundera lite, skriva ettpar sidor, kanon. Enkelt sett naturligtvis. Fixar du det inte så är det bara att göra om.
Inte riktigt likadant i arbetslivet där det kan kosta saftigt med pengar om det blir fel wink

Plugga känns jäääkligt enkelt faktiskt, funderar på det nu. Skulle vara riktigt skönt smile
Tänkte plugga till lärare (historia/osv) förut men kändes inte så lockande pga studietiden och lönen när man är klar. Får se vad det blir.

Haha, vafan?
När jag jobbar kan man säga att jag har ansvar för mer än hela Göteborgs elförsörjning på ett eller annat vis. Inte så belastande, man övervakar kontrollerar och följer instruktioner.

När jag pluggade till detta jobbet skulle jag gå på helt sjukt invecklade föreläsningar med en lärare som aldrig läst pedagogik och sedan förstå allt bara jag hade min formelsamling.
Sedan efter tre-sju helt slappa veckor kommer en tentavecka då man har 3-5 tentor på en vecka för kurser som man pluggat ca 50h till (ink föreläsningar på ca 48h).

När jag skriver detta representerar jag ingenting utan vill yttra min fria årsikt. (jag får inte representera mitt företag)

Om nån sen frågar mig som har pluggat nästan hela mitt liv (ink högskolan) och gjort lumpen, om vad som var svårast så var det högskolan.

Och du som pratar om att du har så stort ansvar i ditt jobb. Vadå? Vet inte ditt ansvar men om jag gör ett felaktigt beslut så får jag utbildning så att jag gör rätt nästa gång. ( inte av egen erfarenhet utan sett exempel)

Just my 50 cents
MVH//anonym  smile

Inte nog med elförsörjningen. Motverka Tjernobyl -86 är väl inte heller en liten sak smile Eller tycker alla som är emot utbildning att vi ska sätta en outbildad kille på ett kärnkraftverk? Men sverige är ganska roligt också, Lärare, sjuksköterskor och andra viktiga grupper tjänar mindre än t.ex lastbilskillar.

Så du menar att lastbilskillar är en mindre viktig grupp?

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

DFFL
9 020 Inlägg
3 december 2008
JimpeBoy skrev:

Du kan ju inte på allvar mena att vi är lika viktiga som de som räddar liv?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

529 Inlägg
3 december 2008
FireTraXX skrev:
JimpeBoy skrev:

Nä, det sa jag inte heller. Men jag tycker att alla drar sitt strå till stacken. Spelar nog ingen roll vilken "grupp" man skulle plocka bort så skulle Sverige gå under. Visst är läkare viktiga men det är väl lastbilschaffisar också? Skulle vara roligt att se vad som hände om man plockade bort alla lastbilar i en vecka.

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

DFFL
9 020 Inlägg
3 december 2008
JimpeBoy skrev:
FireTraXX skrev:
JimpeBoy skrev:

Nä, det sa jag inte heller. Men jag tycker att alla drar sitt strå till stacken. Spelar nog ingen roll vilken "grupp" man skulle plocka bort så skulle Sverige gå under. Visst är läkare viktiga men det är väl lastbilschaffisar också? Skulle vara roligt att se vad som hände om man plockade bort alla lastbilar i en vecka.

Ja, så säger alla.
Plockar du bort alla chaffisar på måndag så börjar folk odla tomat i rabatten och potatis i trädgården.
Helt plötsligt så hade antagligen hela sverige blivit bra mycket mer organiskt.
Kött kan man alltid köpa av jägare och lokala farmare.
Möbler och grejor hade blivit svårare att lösa, men det hade löst sig det med.

Men jag antar att det inte är svaret du sökte, så detta kan du läsa och ignorera det andra: Sverige skulle gå under.

EDIT:
Efter att ha funderat i ~2 sekunder så kom jag på att ALL mat går att köpa inom en mil från mig.
Av lokala bönder och jägare alltså.
Senast redigerat av FireTraXX (3 december 2008)

Russel Crowe, Gladiator.

Sök