2539
Sök

Pris byte topplockspackning Volvo 945 turbo

Stabil som fan
304 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Någon som vet vad det kan gå på, att byta topplockspackning på en Volvo 945 turbo på en vanlig verkstad? tacksam för ett vettigt prisförslag:) Mvh/ Jim

TEAM BREEHÄNGERS
153 Inlägg
8 november 2008
nån tusenlapp skulle ja tro.. jag skulle nog (beroende på miltalen) byta kamrem osv. samtidigt så ä de gjort. men är man lite händig gör man de själv en kväll=) och om du gör de själv så glöm ej momentdragningen och i vilken ordning bultarna skall dras, (brukar dock få med ett sånt schema när man köper packning)... slita av toppen är rätt lätt, och har man grejat lite innan äre ingen större grej att utföra. ska dock tillägga att de är väldigt viktigt att man verkligen tänker efter och gör de noggrant!

//Martin M

projekt 740 drifting - 2009
CLUB402.SE

486 Inlägg
9 november 2008
Matrial+planing av topp+arbete = Mer än tusen kronor. På en icke märkesverkstad så går de nog på minst 3000kr.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

730 Inlägg
9 november 2008
Om toppen är fin så skulle jag inte tro det skulle kosta mer än en 2000 iallafall... Dock tycker jag du skall söka runt här på garaget på trådar ang. detta och köpa dig en Haynes reparationsbok så skall det nog gå bra och smärtfritt.. bara du vet att du har den tiden som du kan tänkas behöva och memorerar lite wink mycket är angivet vart det skall vara osv ... du sparar en hel del slantar om du lägger ned arbetet på det själv..smile)
Lycka till !! ..

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

Stabil som fan
304 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
Jo:P Om man endå hade haft tiden, bytte på en 760 förra året med en gör det själv bok, det gick kanon, men det tog ju ett par timmar, inte för att det var svårt utan för att det var en jävla massa skruvande:P Så jag tänkte kolla, så länge det inte går på mer än 5 lax så betalar jag hellre, för jag är bara ledig någon kväll i veckan, går inte på något fast schema nämligen:P tack för svaren! smile Mvh/ jim

730 Inlägg
9 november 2008
Jag har dö mycket tid tongue.. ja kan byta den för ett flak starkare dryck smile... Om vi nu hade bott i samma område:D

Fölkesberg Racing =)

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
9 november 2008
Tomas_H skrev:
Matrial+planing av topp+arbete = Mer än tusen kronor. På en icke märkesverkstad så går de nog på minst 3000kr.

Varför ska han plana toppen? den kan va fin även fasst topppackningen är gången. min topp var spikrak även fasst den kokat över 15ggr då den gick.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
9 november 2008
köp en haynes bok o gör de själv smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Stabil som fan
304 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
Ja det är ju inte så att den gått i kok massa gånger, den är väll bara gammal och har gjort sitt, Den är ju inte helt åt helvete, Mer en packning som fuktar lite, så tänkte fixa det innan det är åt skogen smile Känns dumt å vänta, kan ju bli rätt mkt dyrare:) Mvh/ Jim

4 586 Inlägg
9 november 2008
Tinjection skrev:
Någon som vet vad det kan gå på, att byta topplockspackning på en Volvo 945 turbo på en vanlig verkstad? tacksam för ett vettigt prisförslag:) Mvh/ Jim

ett tips är att söka på volvo turbobilar i ditt område här på garaget sedan hitta någon lämplig som gör bytet åt dig

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
9 november 2008
Tinjection skrev:
Ja det är ju inte så att den gått i kok massa gånger, den är väll bara gammal och har gjort sitt, Den är ju inte helt åt helvete, Mer en packning som fuktar lite, så tänkte fixa det innan det är åt skogen smile Känns dumt å vänta, kan ju bli rätt mkt dyrare:) Mvh/ Jim

ok vart bor du då, jag bor i töreboda och har en verkstad på gården om du inte vill lägga ut massor pengar.

mvh

260 Inlägg
9 november 2008
annars kan du ju fråga på olika ställen dom brukar varar rätt exakta med priser.

Blyfot
829 Inlägg
9 november 2008
de måste ju finnas någon ful mek nånstans som kan göra de

"bara en mor kan älska en sån son"

Stabil som fan
304 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
Alvesta kronobergs län, Förorten till växjö! tongue Någon som känner sig manad å göra det för ett par lakan så är det jätte välkommet:) Mvh/ Jim

Blyfot
829 Inlägg
9 november 2008
nån borde ju kunna iaf

"bara en mor kan älska en sån son"

486 Inlägg
9 november 2008
Turbomatte skrev:
Tomas_H skrev:

Varför ska han plana toppen? den kan va fin även fasst topppackningen är gången. min topp var spikrak även fasst den kokat över 15ggr då den gick.

En seriös verkstad planar alltid toppen vid toppacknings byte. Och det gör man inte för att den brukar vara skev, utan för att få en fin yta till den nya packningen.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

730 Inlägg
10 november 2008
Tomas_H skrev:
Turbomatte skrev:
Tomas_H skrev:

En seriös verkstad planar alltid toppen vid toppacknings byte. Och det gör man inte för att den brukar vara skev, utan för att få en fin yta till den nya packningen.

Men detta kan man ju inte göra hur många gånger som hälst på en turbo !... man kan max ta bort 0,3mm på en turbo topp.. fick jag veta när min vart skev iallafall....

Mvh

Fölkesberg Racing =)

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
10 november 2008
hellre plana 1 gång för mycket än att behöva byta packningen igen...

~Andy~

11 Inlägg
17 november 2008
Måste bara skriva att jag tycker det låter lite billigt att byta toppackning för ca:3000 på verkstad men visst priserna kan ju ha gått ner. Vet bara att när en kompis skulle byta packning med planing dock på Volvo men det var för ca:10 år sedan och då skulle de ha 10000 för det. Men han köpte en rephandbok istället och gjorde det själv.

Mvh. Johan

35 Inlägg
26 januari 2010
Någon som vet en bra sida där man kan köpa dom tjocka topplockspackningarna till b230?

Sök