3171
Sök

Bilder: Supersportbilar, maserati, koenigsegg, tesla

Fotograf(iker)
30 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Tjena.

Jag är ny på det här forumet så jag tänkte passa på att presentera mig själv och visa lite bilder.
Har sysslat med grafik & bild i många många år och även på senaste tid även foto.
Hittade hit genom min kompis Dejan som jag är säker på att många utav er här känner till.

Tidigare nämnd och jag va i lördags på supersportbils-mässan i göteborg, kamerorna va självklart med wink
Så det blir lite bilder för er alla att se på.

Tesla.
http://fc47.deviantart.com/fs39/f/2008/313/b/f/Tesla___Electric_power_by_Akaido.jpg

Koenigsegg CCR - Detaljbild.
http://fc74.deviantart.com/fs38/f/2008/313/3/d/3d7054b79a3774e74f67956ed2eca5a7.jpg

Alla gillar väl maserati? wink -  Denna finns även som bakgrundsbild för dom som vill ha ( 1680x1050 )
http://fc35.deviantart.com/fs38/f/2008/313/e/3/e35883c1f634b3bd8ff227125582839d.jpg

Experimentell bild som behöver finjusteras lite. slänger upp den här endå smile så får ni säga vad ni tycker.
http://fc30.deviantart.com/fs39/f/2008/319/1/8/184c45546164b93a1ebe73fa3601470e.jpg

Det kommer komma mer i framtiden, kommer även uppdatera denna tråden när fler bilder från mässan är klara att visas upp smile

Bye for now

UPDATE: skiss på ny webbsida. Feedback är välkommen.
http://www.lostzone.co.uk/akaido/misc/hades.jpg

EDIT: jag märker nu att forumet trycker ihop bilderna på bredden. Har ni firefox så högerklickar ni på bilden och väljer "Visa bild" har ni IE så spara ner dom till skrivbordet smile
Senast redigerat av Kishkov (14 november 2008)

www.pizzatips.se - bestämmer din pizza, åt dig.
www.mikaelfischer.se - portfolio

472 Inlägg
10 november 2008
trevligt trevligt välkommen i gänget smile
Senast redigerat av jon_emilsson (10 november 2008)

Häst
1 099 Inlägg
10 november 2008
Får väl säga välkommen till forumet. smile
Fina bilder! smile

Än är inte den sista idioten född..

186 Inlägg
10 november 2008
Teslan är ju lite intressant. bara en el bil. Denna finns med på gotham racing 4 också. Men finna bilder var det

Fotograf(iker)
30 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Saleenkungen skrev:
Teslan är ju lite intressant. bara en el bil. Denna finns med på gotham racing 4 också. Men finna bilder var det

jasså? det har jag faktiskt inte sett. Nu måste jag hem och spela det direkt efter jobbet big_smile

45 Inlägg
10 november 2008
imponerande bilder

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
10 november 2008
Bra bilder med utantag för reflektionen på maseratin! big_smile
Vad för sorts grafiker är du btw?

Whine whine!

Fotograf(iker)
30 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Urkas skrev:
Bra bilder med utantag för reflektionen på maseratin! big_smile
Vad för sorts grafiker är du btw?

Ja jag har fått lite klagomål på den från andra håll också hehe.jag citerar från en annan person "något man skulle se på 'photoshop disasters'" hehe.

Jag vet väl inte riktigt vad för sorts grafiker jag är. jag är väldigt säker med photoshop, började i version 4.0 för 11 år sedan så jag klarar av det mästa, men jag vet inte vad jag gillar mäst. Den senaste tiden har Foto fångat mitt intresse väldigt mkt (mkt tack vare dejan). Men mest har jag väl egentligen sysslat med webbdesign.

Vad för grejjer sysslar du själv med?

250 Inlägg
10 november 2008
Ah välkommen till forumet.. även jag är ganska ny här så du är inte ensam smile

Appropå mässan så var jag också där.. Mycket fina bilar och mycket fina bilder du visade här!

Volkswagen - Das Auto

Evolution Garage
1 299 Inlägg
10 november 2008
Tycker de va skitsnygga bilder! Vore kul å ha en sån där haxxig stylad bild på sin egen bil å ha som skrivbords underlägg big_smile

Välkommen btw!

Sky´s the limit...

FreddeK
10 november 2008
Välkommen till dårarnas samlingsplats=) fina bilder!

Fotograf(iker)
30 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Asså? Vilken bil gillade du mäst då? jag tror nog jag nästan log ivägen för folk som ville kolla på den vita koenigseggen 70% av mäss-tiden på lördan big_smile

Jag passar på att skicka en länk till skissen på min nya planerade webbsida för att få lite feedback och comments.

http://www.lostzone.co.uk/akaido/misc/hades.jpg

Går under projektnamn "Hades".

2 201 Inlägg
10 november 2008
mycket fina bilder.   du får gärna lägga upp fler  smile
hur mycket redigerar du i tex photoshop osv. bara nyfiken.

välkommen till garaget

250 Inlägg
10 november 2008
Kishkov skrev:
Asså? Vilken bil gillade du mäst då? jag tror nog jag nästan log ivägen för folk som ville kolla på den vita koenigseggen 70% av mäss-tiden på lördan big_smile

Den gråa Audi RS6 och Mercedes SLR McLaren va nog mina favoriter.. tätt följda av den vita Koenigseggen...
Jag var också där på lördagen.. Kanske såg dig då.. hade du en "stor" kamera med stativ o grejer?

Volkswagen - Das Auto

Fotograf(iker)
30 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Puttski skrev:
Kishkov skrev:

Den gråa Audi RS6 och Mercedes SLR McLaren va nog mina favoriter.. tätt följda av den vita Koenigseggen...
Jag var också där på lördagen.. Kanske såg dig då.. hade du en "stor" kamera med stativ o grejer?

Japp, med ganska baggy jeans och ryggsäck. Jag och dejan hade stativ och ryggsäck båda två men han har svart hår och polisonger haha

EDIT: stavfel
Senast redigerat av Kishkov (12 november 2008)

657 Inlägg
10 november 2008
Fn friläggnign av CCX.

Saabvilde!
1 708 Inlägg
10 november 2008
Snygga bilder! Välkommen till Garaget!

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

=)
83 Inlägg
11 november 2008
Vore kul att se lite före bilder smile Gillar studiokänslan du fått fram, dock (som tidigare nämnt) är speglingarna lite fel i min mening, men annars stora tummen upp! wink

Edit: Det finns inga speciella guider du följer? Eller är du självlärd? wink Länka gärna isåfall!
Senast redigerat av Hences (11 november 2008)

Fotograf(iker)
30 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
Hences skrev:
Vore kul att se lite före bilder smile Gillar studiokänslan du fått fram, dock (som tidigare nämnt) är speglingarna lite fel i min mening, men annars stora tummen upp! wink

Edit: Det finns inga speciella guider du följer? Eller är du självlärd? wink Länka gärna isåfall!

Tjena Hences.

Nej jag använder inga guider eller så. är självlärd.
Jag ska se om jag kan ladda upp lite "före bilder" när jag kommer hem fårn jobbet! smile

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
11 november 2008
Kishkov skrev:
Ja jag har fått lite klagomål på den från andra håll också hehe.jag citerar från en annan person "något man skulle se på 'photoshop disasters'" hehe.

Jag vet väl inte riktigt vad för sorts grafiker jag är. jag är väldigt säker med photoshop, började i version 4.0 för 11 år sedan så jag klarar av det mästa, men jag vet inte vad jag gillar mäst. Den senaste tiden har Foto fångat mitt intresse väldigt mkt (mkt tack vare dejan). Men mest har jag väl egentligen sysslat med webbdesign.

Vad för grejjer sysslar du själv med?

Mycket 3d, typ modellering, texturering och en del ljussättning, men även en hel del photoshop. Började väl också med 4.0 eller nåt sånt på familjens gamla 33mhz mac. tongue Härliga tider! big_smile

Men jag ser gärna mer från dig, om du har nåt mer att visa. Blev lite nyfiken nu.

Whine whine!

Sök