4756
Sök

Bil vandaliserad,om bilen omlackeras blir det bra?

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
ne min bil har inte blivit vandaliserad, men om nått sånt skulle hända o den måste lackas om blir lacken bra tror ni ?

Inspiration comes standard

8 886 Inlägg
11 november 2008
Är det ett proffs som utför jobbet så blir det som nytt.
Men som med allt annat så är det olika kvalite på jobben beroende på vem som utför det

Fotograf på tierpidag.se

46 Inlägg
11 november 2008
hej.. det beror ju på vad för skada man får och hur professionella företaget som utför skadereparationen är... Min bil blev utsatt för skadegörelse i form av ägg,sten och ölburks kastning för ca en månad sedan. idag så är resultatet precis som innan förutom att man ser att de utsatta delarna är nylackerade. för övrigt så finns det inte något som gör att det syns.

Den som vågar gasa fullt har trimmat för lite..

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
men om hela bilen blir repad då lackar dom väl inte partier av bilen ?

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
11 november 2008
vad dådå vill du ha ny lack?

2slow

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
nee har en polare som fått sin motorhv helrepad me diverse glopord...

men det ser ut som att de finns lite på dörrarna o bakluckan med

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
11 november 2008
beror vell lite på vad de är för bil oså föräskrings bolag har ju en tendess och hellre skrota bilarna om de anser att de är för gammla

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
det är en 07;a o han har länsf. en chevrolet epica
Senast redigerat av Edvinoo (11 november 2008)

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
11 november 2008
bara ringa försäkrings bolaget då och se vad de säger sen äre bara boka tid för lackering=D
har man så ny bil borde man ha hel försäkring så

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
jo j men ja tänkte mer på hur pass bra lacken blir i jämförelse med originallacken, för taket behöver nog inte lackas... men allt annat ser ganska kört ut, men det är ju huven som är mest, resten ser ut som att man bara dragit nyckel/skruvmejsel i vågformer över dörrarna o bakluckan

Brum säger bilen.
394 Inlägg
11 november 2008
Edvinoo skrev:
jo j men ja tänkte mer på hur pass bra lacken blir i jämförelse med originallacken, för taket behöver nog inte lackas... men allt annat ser ganska kört ut, men det är ju huven som är mest, resten ser ut som att man bara dragit nyckel/skruvmejsel i vågformer över dörrarna o bakluckan

lacken borde med en duktig lackerare bli bättre. med med en dålig sämre smile sen är det ju olika kvalite på lacken beroende på bil..  Men ofta är "robot" lackad lack väldigt tunn.. Men om det är fyans skilnad du menar så beror det mycke på kulören bilen har oxå..
Senast redigerat av Psychotic (11 november 2008)

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

Avstängd
962 Inlägg
11 november 2008
Edvinoo skrev:

Då skrotar dom den.

Team Pro5
313 Inlägg
11 november 2008
prodrive skrev:
Edvinoo skrev:

Då skrotar dom den.

HAHAHAH!

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
12 november 2008
Är det en duktig lackerare samt nyare lack så blir det i princip osynligt. På 1 meters håll i dagsljus så skall du inte kunna se "skadan"

Rock'n Roll

Blyfot
829 Inlägg
12 november 2008
de brukar man kunna gömma med lite polering

"bara en mor kan älska en sån son"

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
finns ingen lack kvar, de e urgröpt ju

Medlem 34530
908 Inlägg
12 november 2008
Edvinoo skrev:
finns ingen lack kvar, de e urgröpt ju

Det är ju så jädra trist att folk ska förstöra, men läman in den till Adrian i Vetlanda så blir det bra gjort. Har din polare tur, så kanske han stylar om den oxå big_smile

/ Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

15 Inlägg
12 november 2008
dom lackar om den inga problem det är ju skadegörelse samma sak om dom slår inn en ruta (om försäkringen täcker såklart)

Ingen Ford på denna gård.

Entreprenör
1 286 Inlägg
12 november 2008
Sniff sniff - det luktar försäkringsbedrägeri

// Niklas Johansson

998 Inlägg
12 november 2008
Om ni har gjort allt rätt så borde dom lacka om den, polis anmälan och sen ringa försäkrings bolaget, så pass ny bil så lackar dom om den. Självklart blir det bra om det inte är en idiot som lackar den. Som den som lacka min bil, apelsinskal men min bil är inte ny från -94 och jag bryr min inte så gammal bil hamnar snart på skroten ändå, och det syns inte om man inte tittar noga.

Verkar som det finns på dörrar och där bak?  är du inte säker?

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Sök