Tjoho!
Tror detta blir mitt första inlägg.
Köpte mej en rostig och något rutten Saab 9000 som ja tänkte bygga lite rallybil av
.
Är i Garaget ett par gånger i veckan så bilder kommer att komma kontinuerligt.
Nu har jag iofs hunnit att göra en del på bilen men jag ska hålla er så uppdaterade som möjligt
Saker som har gjorts:
Lackat fälgarna mattsvarta
Rivit ut inredningen
Kapat upp rosthål som ska svetsas
Köpt sportstolar
Satt in nav och sportratt
Saker som ska göras:
Sätta in nytt tack ny inredning med baslådetyg och en hel del durkplåt, bygga egen rallypanel med egna mätare och allt. Lyfta motor och lacka + byta massor även lacka hela motorrummet. Spackla igen dörrhandtagen bak.
Kommer att uppdatera tråden med bilder och info hela tiden. Börjar med ett par bilder när bilen är köpt så fortsätter vi sen!
Vid köpSen vart det faktiskt vita blinkers hahaSen fick jag genast större planer.. nu ska jag bygga om den med rallystuk... så började med att laga all rost.. och plocka isär bilenMonterade sportratt, lackade fälgarna svarta osv...Tvättade insug och tryckrör Lackade grill svart också och tog bort allt annat krams, nät ska på och även ögonlockOch idag har jag rensat bilen inuti.. hittade massa rost i golv och skit så nu blir det att laga rost sen lyfta ur motorn nån dag för att lacka och slipa motorrum och motor.Nu har jag säkert glömt massa saker jag redan gjort att nämna dom eller bilder.. men har du frågor eller vill se bilder så skriv det så svarar jag gärna och fixar bild
Ska till Garaget imorgon igen och då blir det mer bilder och annat skoj..
ha det så länge!!