Har en 945 turbo -94 med följande motorkonfiguration:
Turbo td04-19t laddar 1,4 VX kamaxel Större spridare ( vet tyvärr inte vilka) Chippad både bränsle o tändning + nån ny tändbox 3" från turbo + racekat Ska va mappad på Autotech motor i trollhättan
Nu till problemet. Har bytt motor i den pga. ringras och troligen repor i cylinder. Och nu vill den inte riktigt vara med på höga varv. går bra typ under 4500 men sen börjar den gå orent. Det ända som skiljer är att kammen ännu inte är överflyttad så det är orginalkam i den, minn misstanke är då att detta kan vara orsaken.
Har en 945 turbo -94 med följande motorkonfiguration:
Turbo td04-19t laddar 1,4 VX kamaxel Större spridare ( vet tyvärr inte vilka) Chippad både bränsle o tändning + nån ny tändbox 3" från turbo + racekat Ska va mappad på Autotech motor i trollhättan
Nu till problemet. Har bytt motor i den pga. ringras och troligen repor i cylinder. Och nu vill den inte riktigt vara med på höga varv. går bra typ under 4500 men sen börjar den gå orent. Det ända som skiljer är att kammen ännu inte är överflyttad så det är orginalkam i den, minn misstanke är då att detta kan vara orsaken.
Tacksam för smarta tips o förslag.....
MVH//Ragge
som sagt tror med på kammen t-kammen som sitter org. e väl typ helt död över 5k och då med tanke på att bilen e mappad med och efter vx kammen så e det nog som e problemet
sätt i en v-kam om du kan tror att den kommer att dra lite bättre över hela registret då
hänvisar dig till denna tråden där står lite om kamaxlar på småtrimmade 230is¨
Har en 945 turbo -94 med följande motorkonfiguration:
Turbo td04-19t laddar 1,4 VX kamaxel Större spridare ( vet tyvärr inte vilka) Chippad både bränsle o tändning + nån ny tändbox 3" från turbo + racekat Ska va mappad på Autotech motor i trollhättan
Nu till problemet. Har bytt motor i den pga. ringras och troligen repor i cylinder. Och nu vill den inte riktigt vara med på höga varv. går bra typ under 4500 men sen börjar den gå orent. Det ända som skiljer är att kammen ännu inte är överflyttad så det är orginalkam i den, minn misstanke är då att detta kan vara orsaken.
Tacksam för smarta tips o förslag.....
MVH//Ragge
som sagt tror med på kammen t-kammen som sitter org. e väl typ helt död över 5k och då med tanke på att bilen e mappad med och efter vx kammen så e det nog som e problemet
sätt i en v-kam om du kan tror att den kommer att dra lite bättre över hela registret då
hänvisar dig till denna tråden där står lite om kamaxlar på småtrimmade 230is¨
FIXAT=)))) Måste tyvärr ta på mig att den gick som den gick. Satt stift i motorn när jag köpte den o glömde byta dom. När jag skulle göra det upptäckte jag att de stiften som satt endast var dragna med fingerkraft=) Så när de var bytta o åtdragna ordentligt går bilen rent o fint, trots orginalkam=) Så klanten var alltså jag....