3261
Sök

besiktingen = förstörd fram spoiler?

Alpine F#1 Status
195 Inlägg
15 november 2008
När jag besiktade min supra jag ägde tidigare så skruvade jag upp fjädringen på den så det blev ca ~10cm frigång... (Innan ca 4-5cm) Och det var riktigt tajt ändå... Men som tur var så fick jag en försiktig besiktningsman som kollade flera gånger extra innan han körde upp för att vara säker. Det uppskattades

76 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
ToriBass skrev:
När jag besiktade min supra jag ägde tidigare så skruvade jag upp fjädringen på den så det blev ca ~10cm frigång... (Innan ca 4-5cm) Och det var riktigt tajt ändå... Men som tur var så fick jag en försiktig besiktningsman som kollade flera gånger extra innan han körde upp för att vara säker. Det uppskattades

hade jag haft ställbara dämpare så hade jag me skruvat upp den:)

saaaaaaaaaab<3

76 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
Smajly skrev:
Koop skrev:
Polarens avgas tog i den där "domkraften" dom rullar fram och tillbaka under bilen pga besiktningskillen hade glömt rulla tillbaka den.
Avgaset slets av totalt. och besiktningskillen kände sig jättedum, men det löste sig ju..
Att fronten tar i och spricker låter konstigt.

Märkligt att han kunde slita av hela systemet från bilen bara för att han kör på den lilla lyften med avgaset.. Lyften hade ju åkt framåt då.. Måste vatt ett jevla kasst skitavgas då.

----

Jädrans tur att besiktningen finns.. Alla ni som klagar på att det är ett skitställe, det är inte så att ni har skitbilar som aldrig går igenom? Hade inte bilprovningen funnits hade vägarna vatt fullproppade med livsfarliga skitbilar.

Nej jag har ingen skitbil! och JA den gick igenom!! de va ju meningen att någon/några kunde svara som hade haft samma problem, om man fick ersättning eller inte?!!

saaaaaaaaaab<3

5 089 Inlägg
18 november 2008
om man förstör fronten i ett väggupp, ska man kräva pengar ifrån vägverket då?
självklart borde besikningsmannen vart lite mer uppmärksam på att bilen var låg. själv hade man nog blivit jättesur, men det är ju inte deras fel att du inte har en orginalhög bil. jag skulle nog tagit den 500ingen.

Kommer bilen inte upp på lyften går det säkert i -10km\h över varje väggupp = tafikstockning bakom dig = trafikfarligt.

\Lindgren

2 230 Inlägg
18 november 2008
lundan_89 skrev:
Smajly skrev:
Koop skrev:
Polarens avgas tog i den där "domkraften" dom rullar fram och tillbaka under bilen pga besiktningskillen hade glömt rulla tillbaka den.
Avgaset slets av totalt. och besiktningskillen kände sig jättedum, men det löste sig ju..
Att fronten tar i och spricker låter konstigt.

Märkligt att han kunde slita av hela systemet från bilen bara för att han kör på den lilla lyften med avgaset.. Lyften hade ju åkt framåt då.. Måste vatt ett jevla kasst skitavgas då.

----

Jädrans tur att besiktningen finns.. Alla ni som klagar på att det är ett skitställe, det är inte så att ni har skitbilar som aldrig går igenom? Hade inte bilprovningen funnits hade vägarna vatt fullproppade med livsfarliga skitbilar.

Nej jag har ingen skitbil! och JA den gick igenom!! de va ju meningen att någon/några kunde svara som hade haft samma problem, om man fick ersättning eller inte?!!

ööö var nog inte dig han menade:P var nog annat folk smile
Senast redigerat av Rojpen (18 november 2008)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Neerd
1 596 Inlägg
18 november 2008
Rspeter skrev:
alex_side skrev:
det är ett jävla skit ställe bilprovningen....

Har man skrotbil och åker runt i som inte är trafiksäker eller laglig så förstår jag ditt uttalande.

menade inte att det är ett skitställe för att de sätter dit bilar som inte är säkra mm... det är deras jobb så klart de ska göra det!.. MEN att de kör skiten ur bilen och spräcker fronten på väg in till bromsprovaren utan att ersätta gillar jag inte!

det hände på min förra bil.. och för en som pluggar är det inte lätt att bara hosta upp pengar som det inte vore ngt alls..
Senast redigerat av alex_side (18 november 2008)

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

2 982 Inlägg
18 november 2008
hur gick d för ts?

Profile at Phoenix Foundation
171 Inlägg
18 november 2008
När jag besiktigade Porschen så sa den ena tjockisen där inne att min bakvinge e lite för farlig. Jag fråga vad menar du med det lite ironiskt. Han sa att om du kör på nån så kan dom fastna i vingen. Hahahahahahahaha jag skratta åt det trodde stjärnan skojja men han stog och titta på mig som om jag vore idioten. Haha

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth

Neerd
1 596 Inlägg
18 november 2008
Scuderia_Lusso skrev:
När jag besiktigade Porschen så sa den ena tjockisen där inne att min bakvinge e lite för farlig. Jag fråga vad menar du med det lite ironiskt. Han sa att om du kör på nån så kan dom fastna i vingen. Hahahahahahahaha jag skratta åt det trodde stjärnan skojja men han stog och titta på mig som om jag vore idioten. Haha

HAHAHAHAHHA lol kan tänka mig hur det såg ut  big_smile

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

76 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
FLindgren skrev:
självklart borde besikningsmannen vart lite mer uppmärksam på att bilen var låg. själv hade man nog blivit jättesur, men det är ju inte deras fel att du inte har en orginalhög bil. jag skulle nog tagit den 500ingen.

Kommer bilen inte upp på lyften går det säkert i -10km\h över varje väggupp = tafikstockning bakom dig = trafikfarligt.

jag kör normalt över väggupp, "saxar" inte som många andra gör, visst jag kör väl inte i 60-70km/h men ja kör ju inte sakta!nej jag vill inte ha en 500 spänn, känns som att de e lite skillnad på 500:- och 5409:- eller e de bara jag som tycker de?

saaaaaaaaaab<3

2 982 Inlägg
19 november 2008
lundan_89 skrev:
FLindgren skrev:

jag kör normalt över väggupp, "saxar" inte som många andra gör, visst jag kör väl inte i 60-70km/h men ja kör ju inte sakta!nej jag vill inte ha en 500 spänn, känns som att de e lite skillnad på 500:- och 5409:- eller e de bara jag som tycker de?

d e skillnad.
prata med mrf

122 Inlägg
19 november 2008
bilprovningen har ansvaret för bilen att den ska vara hel när den rullar ut från besiktningen förstör de något får de betala... så enkelt är det.

What you doing?

76 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
Residence skrev:
lundan_89 skrev:
FLindgren skrev:

d e skillnad.
prata med mrf

jag väntar ju på att dom ska höra av sig, hoppas verkligen ja får mina pengar:)

saaaaaaaaaab<3

Avstängd
232 Inlägg
19 november 2008
Xioz skrev:
bilprovningen har ansvaret för bilen att den ska vara hel när den rullar ut från besiktningen förstör de något får de betala... så enkelt är det.

säger du det eller säger lagen och försäkringsbolagen det?

76 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
Xioz skrev:

ja de känns ju som om de skulle vara så, hoppas de löser sig iaf

saaaaaaaaaab<3

Fotograf
49 Inlägg
19 november 2008
Min passat skrapade i under när de skulle besiktiga (där de hissar upp bilen sen). Jag fick köra in i lastbilsbes. istället där de har "smörjgrop" och då gick det fint.

MVH

J

76 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
mr_rockster skrev:
Min passat skrapade i under när de skulle besiktiga (där de hissar upp bilen sen). Jag fick köra in i lastbilsbes. istället där de har "smörjgrop" och då gick det fint.

MVH

J

de finns endel som e sjyssta o gör så:)

saaaaaaaaaab<3

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
19 november 2008
Smajly skrev:

Där håller jag helt och hållet med dig. Vet inte exakt hur det funkar i USA. Men man har ju sett en del
skitbilar där, som är så trasiga så att dom knappt går framåt. Sånt klarar jag mig gärna utan. Samma
sak med vissa u-länder här i Europa, där det inte verkar råda någon som helst lag på i vilket skick din
bil ska vara. För fan, köp en motor, några däck, lite plåt och bygg din egen bil. Spela roll om det är
förenat med livsfara så fort du sätter dig i den, vet ja! big_smile

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
19 november 2008
Scuderia_Lusso skrev:

HAHA! Det var det bästa på länge!

341 Inlägg
19 november 2008
Scuderia_Lusso skrev:

Fick ungefär samma kommentar om min ving..... roll

Sök