3275
Sök

Volvo T5//R motor i civic?

Avstängd
424 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
tjoo! satt o drömde om att turbokonevertera min civic, men fick sedan reda på att det var tok omöjligt att få regga in den hmm så nu undrar jag om man kan trycka i en turbo 5a från en volvo eller kanske en audi och få det godkännt? är det möjligt? och får en sån motor plats i en sån mini bil!

team Svineri. Volvos under construction.

98 Inlägg
15 november 2008
Vänta... HAHAHAHAHAHAHA! Och det är lättare om det är en volvo motor menar du? yikes hhahahaa..

Hjultomte
1 500 Inlägg
15 november 2008
Allt får plats frågan är bara om du har Cash/Tid/Kunskap wink

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

Volvoskadad
6 017 Inlägg
15 november 2008
MaxR skrev:
Vänta... HAHAHAHAHAHAHA! Och det är lättare om det är en volvo motor menar du? yikes hhahahaa..

han menar nog att de blir lättare att regga med, turbokonvertetat kan man inte regga med om man har nyare bil än 1975

Jonas

Avstängd
424 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
MaxR skrev:

regga som ombyggt fordon? TJOCKHUUVE:lol: inte mitt fel att jag är nybörjare:P

Avstängd
424 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
Volvo__Mannen skrev:
MaxR skrev:

han menar nog att de blir lättare att regga med, turbokonvertetat kan man inte regga med om man har nyare bil än 1975

så det går alltså att regga med en sån motor i? som ombyggt fordon isåfall väll:P

98 Inlägg
15 november 2008
Volvo__Mannen skrev:
MaxR skrev:

"så nu undrar jag om man kan trycka i en turbo 5a från en volvo eller kanske en audi och få det godkännt?" skrev han högst upp??

Avstängd
424 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
MaxR skrev:
Ontopic...  www.hondaklubben.se

och meningen med den länken var...?

82 Inlägg
15 november 2008
Varför i Hel...sike trycka ner en volvomotor i en civic, när Honda har en uppsjö av hur fina motorer som helst att använda. Köp en 850/v70 om du nu vill ha volvoturbo.

Man har varit med för...

Got VTEC?
1 593 Inlägg
16 november 2008
Varför skulle man få för sig o swapa en jävla volvo/audi motor i en Civic!? Varför!?

1. Det är bara dumt o göra det/försöka sig på det.
2. Det är totalt onödigt.
3. Nej, du kommer aldrig få den igenom besiktningen.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Med lem
1 127 Inlägg
16 november 2008
MaxR skrev:

Ja..

En Honda Civic kan du inte turbokonvertera och sen regga den med turbo. Finns ingen sådan motor från fabrik i den bilen, alltså finns inga avgascertifikat på motorn. Dvs omöjlig att besiktiga. Hade bilen varit tillverkad innan 1975 hade det gått bra då inga såna avgascertifikat behövs.

MEN, reggar man bilen som ombyggt fordon. Byter motor, låda bromsar m.m. Då kan man ju regga med en volvo 850 turbo motor på ca 225hk, ta låda och bromsar från samma bil. Vips har du en laglig Honda Civic Turbo.

Nu vet jag inte hur mycket HK/NM en Civic får ha som mest, men finns det ingen sån regel är det 15kw/100kg som gäller. Så väger bilen 1000kg får man ha 204hk som max. Så det krävs ju att bilen väger lite över 1100kg för att få in en 850 turbo motor.

Om man ska få köra med 15kw/100kg regeln krävs att bilen är ganska välbyggd också. Ta kontakt med SFRO innan du hittar på något och beskriv vad du vill göra. Så kan dom ge lite tips m.m.

red daddy
16 november 2008
En pojk kör Corolla med Volvo T5 här i stan... smile

1 893 Inlägg
16 november 2008
Turboladda Hondamotorn är olagligt, går ej att bessiktiga.
Byta till Volvo femma med turbo, samt byte av bromsar och kanske nått mera kvalificerar bygget till "ombygt fordon" och den går därmed att reg bessiktiga. = Lagligt!
Å andra sidan, skulle jag gömt en liten kompressor längst ner i motor rummet på hondan om jag promt ville ha mera mos i just den bilen. Bessiktnings gubben får vara bra påläst om han skall hitta kompressorn. Om man inte målar den brandgul och strippar upp bilen med "Kompressor"...
Släng i en två liters honda spis i civiken o kompressormata, det ser inte SBP. Kopla ur kompressorn inför bessiktningen så slinker du igenom.

Räknas detta som uppviglan till brotslighet tro..? Opsss! tongue

1 024 Inlägg
16 november 2008
alla älskar volvo 5an! finaste motorn som finns enligt mig big_smile

1 893 Inlägg
16 november 2008
Gott "morr" i den ja. Annars är jag rätt så nöjd med den fyra som sitter i min. wink

Got VTEC?
1 593 Inlägg
21 november 2008
Hahahah, varför ska man använda en volvomotor för att få ut effekt ur civic'en och sedan byta ut bromsar osv, VARFÖR!? Swapa t.ex en B18 o SBP kommer aldrig att märka att det är en annan motor. Det ända du behöver byta ut är motorn + att B18 är hyffsat billigt + inget strul med besiktning.

Simple as that!

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Volvoskadad
6 017 Inlägg
21 november 2008
Takashi skrev:
Hahahah, varför ska man använda en volvomotor för att få ut effekt ur civic'en och sedan byta ut bromsar osv, VARFÖR!? Swapa t.ex en B18 o SBP kommer aldrig att märka att det är en annan motor. Det ända du behöver byta ut är motorn + att B18 är hyffsat billigt + inget strul med besiktning.

Simple as that!

hmm, hoppas du inte menar volvos B18 lol

Jonas

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
21 november 2008
Volvo__Mannen skrev:
Takashi skrev:

Simple as that!

haha de skulle ha varit nått de big_smile

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Volvoskadad
6 017 Inlägg
21 november 2008
xorox_88 skrev:
Volvo__Mannen skrev:
Takashi skrev:

Simple as that!

haha de skulle ha varit nått de big_smile

stötstångs-power! big_smile

Jonas

Sök