3260
Sök

trimma en volvo 244 dl?

1 800 Inlägg
17 november 2008
#21
AirOne skrev:
Ursäkta men hade inte 740in med 131 hästar en annan kam, jämfört med 240:in som hade 129?
Rätta mig om jag har fel?

740 - B230E + V-kam = 131hk
240 - B230E + A-kam = 129hk



te_wik skrev:
Har ett komplett turbokonventeringkitt ifall du är intresserad. Är väl egentligen till en B20 men det funkar ju till en B21 oxå?

Mvh Tommy

Det passar inte då det är en annan motorkonstruktion.
Senast redigerat av Hilmer (17 november 2008)


354 Inlägg
17 november 2008
#22
kamaxlar, topp, grenrör, tändning, e85 smile


761 Inlägg
17 november 2008
#23
sven_liden skrev:
byt sväng hjul å koppling från en 740 får mycket bättre vrid... sitter oftast m kam i 740 (131hp) funkar ganska bra i b21. sen kan man ju ta bort fläkten å ställa upp tändningen kostar inte mycket nlir ganska bra smile

Du ändrar varken effekt eller vrid genom annan vikt på svänghjulet.. Lite snabbare respons kan det däremot bli.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

1 800 Inlägg
17 november 2008
#24
Markus_MR2 skrev:
sven_liden skrev:
byt sväng hjul å koppling från en 740 får mycket bättre vrid... sitter oftast m kam i 740 (131hp) funkar ganska bra i b21. sen kan man ju ta bort fläkten å ställa upp tändningen kostar inte mycket nlir ganska bra smile

Du ändrar varken effekt eller vrid genom annan vikt på svänghjulet.. Lite snabbare respons kan det däremot bli.

Man får inte snabbare respons genom att montera ett svänghjul som är dubbel så tungt, lite motsägelsefullt då många strävar efter att lätta sina svänghjul...
(A-kam är betydligt trevligare än M-kam.)


354 Inlägg
17 november 2008
#25
Överladda är billigast i slutänden smile



Sök