Audi 80 Sportquattro SEDAN, ÄNTLIGEN!!!!! elmia bilder finns!
Snille ideé man fick för ett par år sen,köpte en krockad audi 80 quattro -85:a....(alltid viljat ha en sån) det började med att jag skulle renovera quattro till bruks skick..men efter hand så blev det följder samt följder,... Visa mer
Var det någon SFRO-besiktningsman du pratade med? Tycker att ett byte till ett originaltak utan lucka låter väl så magstarkt för att kliva över gränsen, även om det kombineras med ombyggnad av chassi och motor, men jag är inte 100% säker...
Läste igenom det om amatörbyggt fordon, Takbyte innebär INTE att du reggar som amatörbyggtfordon. Då krävs att du gör om MINST motor samt fästen, drivlina, hela, bromsystemet ska göras om till nyare. O då får det inte göras till något "som redan finns" som tex: göra om en a4 1.8tQ - s4, Det funkar inte dom amatörbyggt. MEN gör du som jag vet att du vill göra så går det att regga om som det alt ombyggt fordon, beror på vad SFRO besiktningmännen tycker du har gjort lr vad man säger. Men jag gissar på amatörbyggt!
kan inte din polare göra en PS av min A200 20v quattro i vit me sport stripesern och BBS fälgar då jag funtar på lacka bilen så... vore riktigt sjysst då jag e helt kass på PS
Var det någon SFRO-besiktningsman du pratade med? Tycker att ett byte till ett originaltak utan lucka låter väl så magstarkt för att kliva över gränsen, även om det kombineras med ombyggnad av chassi och motor, men jag är inte 100% säker...
pratade med någon sfro snubbe på zatzz, men han trodde väl jag skulle ta coupens tak, men jag ska juh bara ta dörrarna å stolparna isf? vettifan, ska bestämma mig först hur jag ska göra, sen prata med den å sen sätta igång så fort jag har garaget dock..!
jo de hade varit riktigt fränt med 4 dörrars också men då kommer stora frångan kommer de hålla när dörrarna öppnats å stänkts 500ggr? å en sedan coupe e ju nästan ännu fränare jag tror inte bilprovningen säger så mycket om de man har ju set 100 tals ombyggda traktorer till 2 dörrars..
Jo exakt! pratade med en kille igår, eftersom jag bytt hela taket å takluckan är borta så skulle jag få gå "amatörbyggt fordon" kunde jag lika vän bygga 2 dörrars tyckte han, skulle underllätta väldigt mkt jobb vid dörrarna... så jäkla synd jag skrotade min 99% rostfria kaross ba...
vet inte vilka fördelar å nackdelar amatörbyggt är? eller tänker dom på det
det är en klar fördel att köra igenom den spm amatörbyggt fråm bötjan sen har dom inte så stor koll på den i fortsättningen..
jadu kan inte skillnaden, skall köpa sfro boken å sen få tag i en snubbe å tjöta med..!
kan inte din polare göra en PS av min A200 20v quattro i vit me sport stripesern och BBS fälgar då jag funtar på lacka bilen så... vore riktigt sjysst då jag e helt kass på PS
du tycker det? kan alltid fråga honom:P men som spirou_85 brukar säga:P han e lat, så lat att jag fick göra bilderna jag kommer lägga upp om en stund i PAINT:P hahaha
Suttit å grejat i PAINT för en viss povlare e lat :cool: hahaha (som ni ser flyttat stolpar och gjort dörr former:P drf det ser ut som skit..) :) hoppas ni förstår!! (dock laddat hem PS nu) ;)
Vill gärna höra lite vad folk tycker om 2/4 dörrars.. nog lika mycket jobb med bägge... udda med coupe? men hur ser det ut? dock finns framkraffs i COUPE...föreslå gärna!!! :)
som svar på mkiv77:s inlägg. de finns en snubbe i brunflo som för 10år sedan plockade ner en e30 m3 för att lacka men blev aldrig av, står fortfarande i garage i delar, kanske värt att kolla upp?
Ok har du något namn?M3 e30 turbo är ju kul:D
tyvärr inte, men han jobbar åt ett taxiföretag vet jag:P om de va häggenås eller om de hette något annat som började på hä. kan kolla upp de, chefen känner han.