baca skrev:
Skaffa en ny packsats till slaven, demontera hela slaven sen montera in den nya satsen (beskrivning brukar medfölja). Sen har du några timmars lufftning att se fram emot.
Jag skulle tro att du har nåt som läcker då.
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Efter att ha stoppat i min motor och växellåda igen, skulle vi lufta kopplingen.
Hände ingenting.
Fick inte ens ner olja i huvudcylindern.
Givetvis ska dom inte gå att renovera så man fick ju leta reda på en annan, och en ny kostade förstås 1500, men på skroten fick jag ge 100 spänn.
Slavcylindern är en mycket enkel konstruktion med en enkelverkande kolv och kolvstång, renoveringssatsen består av 1-2 o-ringar, samt ev. en damask.
Det sitter ju en luftnippel på slavcylindern, och så gör man som med bromsarna, trampar, håller nere kopplingen, luftar, och så fungerar det.
Tror det tog ett par minuter för mig med, när jag luftade slavcylindern.
![smile](img/smilies/smile.png)
Kommer man bara åt är det ett lätt arbete.
För övrigt så delar bromsarna och kopplingen på oljan, men i seperata "fack" i behållaren.