3284
Sök

Vilkna Volvo bilar får man styla? är det inte visa bilar över år 98a eller så man inte får?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
Som topic säger, vilkna volvo bilar får man inte bygga andra frontar på å så?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

DFFL
9 020 Inlägg
22 november 2008
Volvo-bilar har samma regler som alla andra...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 november 2008
exakt  lol  Det är inte bara Slölvosar som har den regeln

C H E V R O L E T <3

82 Inlägg
22 november 2008
740, 240 o 140 borde vara förbjudet att styla med universaldelar, bara volvo orginaldelar smile

Man har varit med för...

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 november 2008
Iderth skrev:
740, 240 o 140 borde vara förbjudet att styla med universaldelar, bara volvo orginaldelar smile

så rätt wink  Finns nån enstaka som verkligen är seriöst stylad o snygg! men inte många..
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (22 november 2008)

C H E V R O L E T <3

184 Inlägg
22 november 2008
Om du menar styla lagligt så e det väl 97 (97 e jag säker på för min GLT e typgodkänd) kanske 96 som typgodkännandet kom på volvo. (vet inte om det gäller generellt på alla bilmärken lr bara volvo) Då man i princip inte får göra nått med dom som sänka, byta fälgar, öppet filter osv osv.
Senast redigerat av Donken86 (22 november 2008)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
22 november 2008
om du menar helbilsgodkännande så är det från 1998, men jag tror inte bilprovningen gnäller så värst om man inte gör extrema grejor

Jonas

turboabstinens
442 Inlägg
23 november 2008
Men herregud, får och får.. Fram tills förra eller förrförra året (?) fick du inte ens byta däckdimension på bilen enligt reglerna, sålänge du gör allt seriöst och inget som skulle kunna vara farligt så ser jag inget som helst hinder.

Kom på nu, tror till och med det har tillkommit någon regel som gör så att du får byta kofångare och dyligt.

ocertifierad klåpmekare

Sök