2639
Sök

Varför är Volvo bäst i världen ?

Egenföretagare
2 496 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
Funderade lite på varför volvo är det bästa märket i hela världen ? (enligt vissa här inne)

Nu menar jag inte er som åker runt i en v70R eller en vanlig C30, och inte ni som gör ett jävla jobb med eran 240 som blir ett riktigt hantverk med massvis med timmar nedlagt.

Utan ni som sitter där med en 240gl, har en volvo racing keps, och det står nått i stil med turbo intercooler racing på bakrutan, vad är det som gör att just volvo är det bästa märket allt annat är skit, speciellt om det är en tysk bil som tex mercedes (amg är mest skit?), Saabs modeller eller en japansk bil.
Senast redigerat av tsdi (22 november 2008)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
22 november 2008
okunskap och erfarenhet

2slow

Delta_Rebel
22 november 2008
Jag tror det bara e nån slags jargong som en del Volvoägare har.Kör ju Volvo och älskar den , men jag skulle mkt väl kunna tänka mej en Merca eller Beemer:) Alla bilmärken har ju brister o fel hur man än vänder och vrider på saken..

237 Inlägg
22 november 2008
Håller fullständigt med.En volvo 240 med keps har högre betyg en min amg har.
tsdi skrev:
Funderade lite på varför volvo är det bästa märket i hela världen ? (enligt vissa här inne)

Nu menar jag inte er som åker runt i en v70R eller en vanlig C30, och inte ni som gör ett jävla jobb med eran 240 som blir ett riktigt hantverk med massvis med timmar nedlagt.

Utan ni som sitter där med en 240gl, har en volvo racing keps, och det står nått i stil med turbo intercooler racing på bakrutan, vad är det som gör att just volvo är det bästa märket allt annat är skit, speciellt om det är en tysk bil som tex mercedes (amg är mest skit?), Saabs modeller eller en japansk bil.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
Pettan8 skrev:
Jag tror det bara e nån slags jargong som en del Volvoägare har.Kör ju Volvo och älskar den , men jag skulle mkt väl kunna tänka mej en Merca eller Beemer:) Alla bilmärken har ju brister o fel hur man än vänder och vrider på saken..

Jo så kan det nog vara ! har absolut inte nått emot volvo, utan det är nog mera som du säger, några få som bara ställt in sig på att det är så eller nått i den stilen ;P

Avstängd
962 Inlägg
22 november 2008
Dom är dumma i huvudet, så enkelt var det... wink

5 Inlägg
22 november 2008
Varför hatar visa fisk och varför älskar visa det ? Samma fråga ! Alla älskar vi olika saker så enkelt är det!
Det finns ingen bil som är den ultimata . Vi tycker om olika saker ! Där av Volvo älskare.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
Myse skrev:
Varför hatar visa fisk och varför älskar visa det ? Samma fråga ! Alla älskar vi olika saker så enkelt är det!
Det finns ingen bil som är den ultimata . Vi tycker om olika saker ! Där av Volvo älskare.

Nja tycker inte riktigt det är samma grej, jag skulle aldrig köpt en volvo, men för det kan jag erkänna att dom har snygga modeller och JÄVLIGT sköna stolar, bara för att det kommer en modell som är bättre av volvo än vad den är av min audi tex så tycker jag inte att volvo är skit enbart för att trycka ner märket som vissa verkar göra.

Sen är det ofta folk som tex du som åker runt i orginal bilar som verkar gilla dom mest.

De personer som byggt nått fränt eller har en v70R eller liknande dom brukar ofta inte vara så märkesbundna eller vad man ska säga (inget personligt alls i det) Men det är också lite lustigt faktiskt.
Senast redigerat av tsdi (22 november 2008)

5 Inlägg
22 november 2008
tsdi skrev:
Myse skrev:

Nja tycker inte riktigt det är samma grej, jag skulle aldrig köpt en volvo, men för det kan jag erkänna att dom har snygga modeller och JÄVLIGT sköna stolar, bara för att det kommer en modell som är bättre av volvo än vad den är av min audi tex så tycker jag inte att volvo är skit enbart för att trycka ner märket som vissa verkar göra.

Nej men visa äter inte fisk ihäller men kan ändå tycka det är nyttigt

582 Inlägg
22 november 2008
det är väl okunnskap .har man aldrig kört något annat så tror man att det är så .det är helt enkelt okunnskap och trångsynthet.och man ska inte lyssna så mycket på vad andra säger prova själv och bilda dej en egen uppfattning.
Senast redigerat av jes (22 november 2008)

hej

Egenföretagare
2 496 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
Myse skrev:
tsdi skrev:
Myse skrev:

Nej men visa äter inte fisk ihäller men kan ändå tycka det är nyttigt

Ja precis, där av tycker jag inte att fisk är det dummaste jävla djuret, som lever i det dummaste vattnet, med en gris som äter den !

Egenföretagare
2 496 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
jes skrev:
det är väl samma ounnskap dom besitter som du som menar att amg är skit.har man aldrig kört något annat så tror man att det är så .det är helt enkelt okunnskap och trångsynthet.och man ska inte lyssna så mycket på vad andra säger prova själv och bilda dej en egen uppfattning.

hehe jag tycker absolut inte att amg är skit. Texten är skriven ur en annan persons synvinkel som har dragning till ett visst märke.

OFT: (Amg är högt på vill ha listan)

5 Inlägg
22 november 2008
Som sakt alla gillar vi olika saker ! Orginal delar eller ej! Merrca volvo eller Honda ! Vi lever för olika saker och går olika mycket in för saker ! Visa lever för sin bil visa lever för sin hund ! Varför?

645 Inlägg
22 november 2008
Sånt här e så jävla löjligt... är det inte lite så att har man bmw så är det bäst, har man mercedes ja då är det bäst, audi = bäst, volvo = bäst...

Allt handlar ju fan om att man tycker om sin bil o sitt märke. Jag börjar tycka det är lite löjligt att gå runt och hata alla andra bilmärken förutom det man själv kör. Jag hatar inga andra bilmärken överhuvudtaget och är öppensinnad på att prova andra bilar/märken.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
Myse skrev:
Som sakt alla gillar vi olika saker ! Orginal delar eller ej! Merrca volvo eller Honda ! Vi lever för olika saker och går olika mycket in för saker ! Visa lever för sin bil visa lever för sin hund ! Varför?

För att dom har olika intressen antagligen, min syste som lever för sin hund tycker inte att jag är en grisjävel som är dum i huvet för att jag kör en audi.

Frågan handlar inte dirrekt om det..

huh?
10 427 Inlägg
22 november 2008
Hade vi inte en sån här tråd rätt nyligen?

Kan ju helt enkelt förklaras med att vissa behöver vidga sina fordonsvyer något wink

Egenföretagare
2 496 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
Quantic skrev:
Sånt här e så jävla löjligt... är det inte lite så att har man bmw så är det bäst, har man mercedes ja då är det bäst, audi = bäst, volvo = bäst...

Allt handlar ju fan om att man tycker om sin bil o sitt märke. Jag börjar tycka det är lite löjligt att gå runt och hata alla andra bilmärken förutom det man själv kör. Jag hatar inga andra bilmärken överhuvudtaget och är öppensinnad på att prova andra bilar/märken.

Jo jag håller med helt ! sedan att man kanske är mera öppen för vissa märken är en annan femma.

24 Inlägg
22 november 2008
Bara för att jag åker Volvo så säger inte jag att det är det bästa märket, finns inget märke som är bäst.
Varför säger man att ett märke är bäst egentligen?, att bilarna inte går sönder?, billiga att laga?,
trimvänliga?
Tja,alla bilar går sönder, och ingen är väl direkt "billig" att laga heller, alla är ju trimvänliga mer eller mindre......
Det bästa bilmärket finns inte än, för det bästa bilmärket gör bilar som INTE KAN gå sönder;)

5 Inlägg
22 november 2008
Quantic skrev:

Tack !

Delta_Rebel
22 november 2008
Quantic skrev:

Jag har ägt både Audi och Opel,trevliga bekantskaper båda två. Sen blev det en Volvo helt enkelt. "Abben" är den tredje Volvon jag äger. Har lärt mej o meka på Volvobilar bra nu så det är kanske så att man håller sej lite till det man är bekant med..

Sök