3608
Sök

Så kan det gå!

Bessewisser
556 Inlägg
3 mars 2006
Trådstartare
Jaha nu åker en polare i fängelse.. Nu kanske ni undrar varför? ja det gick till så här...

Vi var ute och skulle flytta en annan polares bil som var dåligt parkerad. Vi satt oss i bilen och flytta den lite ca 4 meter. Han som flytta bilen hade dock inget körkort och ägaren kunde inte flytta den för han var berusad. vi gjorde allt man ska göra men tydligen var handbromsen dålig så efter att vi dragit i bromsen klivit ur bilen och låst den så märkte vi att den börja rulla bakåt och den ökade i fart och då ser vi en snut bil där nere! ohh shit! smack krasch bang!!! det vart ingen hård smäll men tydligen gick en lampa sönder på deras V70 som kostade 7000 kr ny enligt polisen. Dom kastade sig ur bilen och satte fart mot oss och min polare skrek "nu drar jag" sen sprang han och jag som var "lite" berusad efter en fest tidigare tänkte inte klart så jag sprang också fast åt motsatt håll! Dom tog min polare och skrek massa saker som "Din dumma jävel" och "Nu jävlar åker du in, fattar du det!!"
Och jag sprang till bilens ägare och berätta vad som hade hänt när vi kom till plattsen såg vi hur en polis bil åkte iväg så vi gick fram till den andra bilen som hade anlänt och berätta vad som hade hänt att jag var med i bilen och att den som stod brevid mig var ägaren så vi fick visa papprena på den och sånt sen var det inge mer med det... Och för nån dag sen hade han rättegång och då åkte han dit. inte för att han hade kört eller så, han åkte fast för skadegörelse på statligt fordon så det blev nått år i fängelse.. så tänk på vad ni gör och se till att handbromen är i/funkar och/eller att det är en växel i!

How low

Såld på Italienare
579 Inlägg
3 mars 2006
SkyNard skrev:
Jaha nu åker en polare i fängelse.. Nu kanske ni undrar varför? ja det gick till så här...

Vi var ute och skulle flytta en annan polares bil som var dåligt parkerad. Vi satt oss i bilen och flytta den lite ca 4 meter. Han som flytta bilen hade dock inget körkort och ägaren kunde inte flytta den för han var berusad. vi gjorde allt man ska göra men tydligen var handbromsen dålig så efter att vi dragit i bromsen klivit ur bilen och låst den så märkte vi att den börja rulla bakåt och den ökade i fart och då ser vi en snut bil där nere! ohh shit! smack krasch bang!!! det vart ingen hård smäll men tydligen gick en lampa sönder på deras V70 som kostade 7000 kr ny enligt polisen. Dom kastade sig ur bilen och satte fart mot oss och min polare skrek "nu drar jag" sen sprang han och jag som var "lite" berusad efter en fest tidigare tänkte inte klart så jag sprang också fast åt motsatt håll! Dom tog min polare och skrek massa saker som "Din dumma jävel" och "Nu jävlar åker du in, fattar du det!!"
Och jag sprang till bilens ägare och berätta vad som hade hänt när vi kom till plattsen såg vi hur en polis bil åkte iväg så vi gick fram till den andra bilen som hade anlänt och berätta vad som hade hänt att jag var med i bilen och att den som stod brevid mig var ägaren så vi fick visa papprena på den och sånt sen var det inge mer med det... Och för nån dag sen hade han rättegång och då åkte han dit. inte för att han hade kört eller så, han åkte fast för skadegörelse på statligt fordon så det blev nått år i fängelse.. så tänk på vad ni gör och se till att handbromen är i/funkar och/eller att det är en växel i!

Vad snackar du om? Fängelse i ett år för att handbromsen inte var åtdragen.
Det var det dummaste jag läst på hela veckan. Förvånande att du inte har någon bil upplagd..

Tyvärr finns det folk på garaget som kommer snappa upp detta lilla påfund och ta det som "snutjävlar".
Senast redigerat av Johanromeo155 (3 mars 2006)

Bessewisser
556 Inlägg
3 mars 2006
Trådstartare
Ja jag vet inte han åker snart in iaf

How low

Såld på Italienare
579 Inlägg
3 mars 2006
Varför är man inte förvånad?
"(NY!) (10) Idag 17:51:04  SkyNard (Oläst)Radera |  Blä den var inte fin en 1:a till dig..."
Direkt man kritiserar så kommer dessa nötter fram. Bryr mig inte så mycket om betyget, snarare inställningen till garaget.org.
Endast gå in för att förstöra genom att dra upp lögner om polisen osv.
Senast redigerat av Johanromeo155 (3 mars 2006)

Bessewisser
556 Inlägg
3 mars 2006
Trådstartare
Johanromeo155 skrev:
"(NY!) (10) Idag 17:51:04  SkyNard (Oläst)Radera |  Blä den var inte fin en 1:a till dig..."
Direkt man kritiserar så kommer dessa nötter fram. Bryr mig inte så mycket om betyget, snarare inställningen till garaget.org.

Det är ingen lögn han kommer åka i fängelse för att dom ansåg att han gjorde så bilen krocka i dom och han hade inget körkort plus att din bil inte var nå snygg därför fick du en etta tongue

How low

Såld på Italienare
579 Inlägg
3 mars 2006
SkyNard skrev:
Johanromeo155 skrev:

Det är ingen lögn han kommer åka i fängelse för att dom ansåg att han gjorde så bilen krocka i dom och han hade inget körkort plus att din bil inte var nå snygg därför fick du en etta tongue

Inte en chans i världen att han åker i fängelse för det.
Du har rätt att tycka att min bil borde skrotas imorgon.
Bara lite komiskt att den kom efter det att jag konstaterat att du ljuger.

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
3 mars 2006
nåt sånt e ju ingen sak man får fängelse för hur dumt som helt ju...nån dagsbot låter rimligare isf..

Ölbryggare
339 Inlägg
3 mars 2006
Nån tidning har väl tagit notis om det så det är bara att lägga upp länken!

Bessewisser
556 Inlägg
3 mars 2006
Trådstartare
Jaha nu säger han att jag ljuger också tongue haha och nu till att svara på en annan fråga det var ett tag sen detta hände och Ja det stod i tidningen! men det var i våran lokala tidning annonsbladet kommer ej ihåg vilken vecka det var med kanske typ vecka 50 eller 51 nått sånt var det iaf

How low

Administratör
11 896 Inlägg
3 mars 2006
Låter osannolikt att han får fängelse för nått sånt. Dock vet jag inte hur allvarligt smitning är, vilket jag dock har en känsla av är rätt jäkla illa. Säger de stanna så ska du stanna, om du inte lyder så är du illa ute.

Jag kan tänka mig att de förmodligen vägt in smitningen och kanske eventuellt motstånd (skulle inte förvåna mig, för det låter inte som en smart kille det där), OM det är sant.

Man ska ta historier som denna med en nypa salt tycker jag i alla fall. Det är lätt att den som drar historien pepprar lite för hårt ;) (vitsigt va? salt, peppar... ehm ;)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

opelmtx
3 mars 2006
När det gäller statliga ting är ju straffet hårdare som tex tar du en nummer plåt ifrån en vanlig person bil klassas det som snatteri men om du tar den ifrån en polis bil är det grov stöld. 1 år låter lite mycket men man vet ju inte när det gäller årdnings makten sen vet vi ju inte om historien är modefierad för man ska tycka illa om polisen vet ju ej vad din polare sa eller gjorde åt polisen

259 Inlägg
3 mars 2006
Allvarligt talat han kan väl inte få fängelse för att förstöra  lampan på polisbilen??

Låter väldigt konstigt...

/Anders
Senast redigerat av A_nders (3 mars 2006)

719 Inlägg
3 mars 2006
detta låter mysko. Inte kan han få fängelse för en sån grej om han inte har ett register eller har vilkorligt straff. Eller så hade han riktigt kass advokat. Känner folk som åkt dit för inbrott och grovstöld + missbruk. Dom fick böter och vilkorligt i 3år. Det är mycket vanligt att man får böter och vilkorligt om det är första gången man åkt dit för något som man kan få fängelse för.

När hände detta? Rättgångar och allt sånt med överklaganden hitt och dit brukar ta ett halvår minst innan det är helt klart.

live free, die young.

638 Inlägg
3 mars 2006
Nog kan du åka in för detta + smitning men Inte i 1 år eller mer.

Du får max några månader för detta om ens det.

Kommer väl nånting här snart!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
3 mars 2006
Scratch skrev:
detta låter mysko. Inte kan han få fängelse för en sån grej om han inte har ett register eller har vilkorligt straff. Eller så hade han riktigt kass advokat. Känner folk som åkt dit för inbrott och grovstöld + missbruk. Dom fick böter och vilkorligt i 3år. Det är mycket vanligt att man får böter och vilkorligt om det är första gången man åkt dit för något som man kan få fängelse för.

När hände detta? Rättgångar och allt sånt med överklaganden hitt och dit brukar ta ett halvår minst innan det är helt klart.

vecka 50-51 sa han ju!

detta verkar högst osannoligt, "ett år eller så" får man inte av det där. en kompis snodde bilar och körde sönder dom och åkte fast för detta (flertalet bilar), han fick 6 månader vilkorlig dom + lite böter, att göra en sån tabbe som din kompis gjorde ger inte ett år, punkt slut.

fotnot: tyckte min kompis var riktigt grisig när han snodde bilar men kanske beror på hans uppväxt..

man lever bara en gång så lev väl!

Administratör
2 978 Inlägg
3 mars 2006
Det enda jag kan tänka mig är ifall killen hade villkorligt sen tidigare då kan ju en sån här sak sätta dig i fängelset.

En kopp av den svarta såsen...

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
3 mars 2006
Goffen skrev:
Det enda jag kan tänka mig är ifall killen hade villkorligt sen tidigare då kan ju en sån här sak sätta dig i fängelset.

e man straffad sen tidigare blir domen mycket strängare. dock tycker jag att ett år verkar mycket... måste va en bluff...

man lever bara en gång så lev väl!

97 Inlägg
4 mars 2006
Han har suttit inne förut... Om man te.x skulle krocka med en polisbil så kan man åka i på upp till 3 år, men visst låter det konstigt men så är det om man skulle göra minsta lilla på en polisbil...

8 156 Inlägg
4 mars 2006
Har man varit straffad förut och medvetet kör in i en polisbil så kan man få statligt betald semester. Men då ska man göra det medvetet. Han hade ingen vidare advokat tror jag...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

2 122 Inlägg
4 mars 2006
SkyNard skrev:
Johanromeo155 skrev:

du har då inte äns vågat lägga upp din bil om du nu har nån...

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Sök