5242
Sök

Moderat? Hur tänker en sån?

524 Inlägg
4 mars 2006
Röstar ju fan så möe hellre på moderaterna än på sossarna...

657 Inlägg
4 mars 2006
Trådstartare
Tusse skrev:
Alex_halvordsson skrev:
Kan någon förklara för mig hur en moderat tänker???

Jag kan inte riktigt förstå hur de ska kunna bli fler arbetstillfällen om man sänker A-kassa och sjukersättningen. Ska ni trolla med pengarna som blir över eller? Nej, ni ska ha dem i egen ficka så klart!

Om det nu skulle bli M som tar hem valet i höst (gud förbjude) så de kan göra slag i saken å sänka de där grejerna så kommer det sen att finnas massor av jobb här i min kommun (bengtsfors kommun) där det nu är 14% ÖPPEN arbetslöshet samt att de som är sjuka eller har skador på sånt sätt som gör att de inte kan arbeta blir friska och kan börja jobba! Så en moderat är GUD Den Allsmäktige med andra ord eller? För det är väll bara han som kan uträtta mirakel...

Nog för att man kan tycka att skatten är hög och Göran P har gjort sitt, men hellre det än att leva på skorpor å vatten sen när man själv blir drabbad av att företaget sticker till asien

en fundering bara...

flytta då

Ja det blir en bra demokrati ifall alla som inte är nöjda flyttar. Nej, min röst hamnar absolut inte på M men förmodligen inte heller på S, skulle mer tippa på V, bara att den där Lars ohly sabbat partiet lite! Får granska partiprogrammen strax före valet.

Nej, högerpolitik är för välutbildade, åsen att jag inte är högutbildead å inte tjänar lika bra som t.ex en civilingengör försår ja mkt väl å har inga problem med, jag är nöjd med min lön och min utbildning (gymnasium) så länge jag slipper mer plugga. Å det är inte att jag är lat på något vis utan att jag är helt enkelt inte intresserad av att utbilda mig mer än vad jag är nu å då är det inte lätt att plugga å lära sig något. Jag har en syster som är en sk "mönsterelev" och hon sliter häcken av sig med högskoleutbildningen och det är ju inte mer än rätt att hon ska ha mer lön än mig när hon går ut i yrkeslivet.

Men bidragsfuskare håller jag med er om, blir oxå förbannad på att folk snyltar å glider på arbetarnas ryggar (även min) Men nu är det ju en väldigt liten del som är bidragsfuskare jämfört med de som verkligen behöver bidrag, och Nej, en på något vis handikappad person lever inte på a-kassa, jag vet.

I en demokrati funkar det inte att vara ett stort EGO och bara tänka på sig själv och pengar

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

Driver
2 111 Inlägg
4 mars 2006
A_nders skrev:
Det är nog fan så mycket bättre än fet göran!

/Anders

Fet Göran?

Ålder på dig?. Meningslösa inlägg som ditt (och nu mitt) kunde väl skippas i åtminstonde denna tråd.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
4 mars 2006
Alex_halvordsson skrev:
Tusse skrev:
Alex_halvordsson skrev:
Kan någon förklara för mig hur en moderat tänker???

Jag kan inte riktigt förstå hur de ska kunna bli fler arbetstillfällen om man sänker A-kassa och sjukersättningen. Ska ni trolla med pengarna som blir över eller? Nej, ni ska ha dem i egen ficka så klart!

Om det nu skulle bli M som tar hem valet i höst (gud förbjude) så de kan göra slag i saken å sänka de där grejerna så kommer det sen att finnas massor av jobb här i min kommun (bengtsfors kommun) där det nu är 14% ÖPPEN arbetslöshet samt att de som är sjuka eller har skador på sånt sätt som gör att de inte kan arbeta blir friska och kan börja jobba! Så en moderat är GUD Den Allsmäktige med andra ord eller? För det är väll bara han som kan uträtta mirakel...

Nog för att man kan tycka att skatten är hög och Göran P har gjort sitt, men hellre det än att leva på skorpor å vatten sen när man själv blir drabbad av att företaget sticker till asien

en fundering bara...

flytta då

Ja det blir en bra demokrati ifall alla som inte är nöjda flyttar. Nej, min röst hamnar absolut inte på M men förmodligen inte heller på S, skulle mer tippa på V, bara att den där Lars ohly sabbat partiet lite! Får granska partiprogrammen strax före valet.

Nej, högerpolitik är för välutbildade, åsen att jag inte är högutbildead å inte tjänar lika bra som t.ex en civilingengör försår ja mkt väl å har inga problem med, jag är nöjd med min lön och min utbildning (gymnasium) så länge jag slipper mer plugga. Å det är inte att jag är lat på något vis utan att jag är helt enkelt inte intresserad av att utbilda mig mer än vad jag är nu å då är det inte lätt att plugga å lära sig något. Jag har en syster som är en sk "mönsterelev" och hon sliter häcken av sig med högskoleutbildningen och det är ju inte mer än rätt att hon ska ha mer lön än mig när hon går ut i yrkeslivet.

Men bidragsfuskare håller jag med er om, blir oxå förbannad på att folk snyltar å glider på arbetarnas ryggar (även min) Men nu är det ju en väldigt liten del som är bidragsfuskare jämfört med de som verkligen behöver bidrag, och Nej, en på något vis handikappad person lever inte på a-kassa, jag vet.

I en demokrati funkar det inte att vara ett stort EGO och bara tänka på sig själv och pengar

Kanske inte hör hit men ska man ha chans att få ett jobb som man trivs med och själv kunna välj vad man vill jobba med så är utbildning ett måste. Vad är 2-5 år utav ditt liv? Sen handlar inte allt om att man ska ha en fet börs. Jag har inte ägnat 14år utav mitt liv för att man i slutändan ska få en fet lön. Pengar gör en inte lycklig. Själv vill jag ha ett yrke där man får ansvar, känna sig uppskattat för det man gör och framför allt trivs med och får myllighet att utvecklas.

4 Inlägg
4 mars 2006
Ironman skrev:
en avundsjuk gosse är oftast sosse...

hahaha det var jävligt bra sagt smile

Dom sänker det för att få ner skatterna.. = BRA...
MODERAT FÖR ALLTID

27 Inlägg
4 mars 2006
Valtider... Lägg ner hela landet. Antingen det eller så får vi bränna mer olja. Vill ha medelhavsklimat. smile

Fisketokig
2 997 Inlägg
4 mars 2006
Jag tycker det ska gå mer åt f-skatte hållet som moderaterna och centern står för.

Har gått som egen företagare nu snart ett år och tar helt avstånd till A-kassa mm.

Det tror jag är nyttigt för alla. ett exempel:

Jag är aldrig anställd, de som hyr in mig kan sparka mig samma dag om jag missköter mig på jobbet vilket tar bort slöa maskare på alla arbetsplater och stärker företagen.

Jag får ett sug av att jobba då jag tjärnar mot 50 i månaden på vanliga tider, MEN, är jag sjuk eller att det blir ont om jobb så har jag inte ett öre när jag är hemma.

Tror ni jag känner efter på morgonen om jag inte är lite sjuk iaf eller om det vore skönast att vara hemma då det direkt är 2000:- förlust om dagen? + att jag troligen kommer få mindre jobb i framtiden.

Fakta är att jag är billigare än fast anställda för företag om man räknar med sjukfrånvaro, semester, hemma med sjukt barn mm.

Så jag kommer självklart rösta Moderaterna och jag står fast vid att det är slöa bidragstagare som är sossar.

Visst svider det om man är hemma en vecka ibland pga mindre jobb men roligare att se kontoutdrag när man JOBBAT och inte "gått hemma"

Nu när jag är så pass ny så har jag inte tillräckligt med kontakter så målet är ju att kunna variera och hoppa på jobb lite runt omkring när de behöver folk.

Så, fullt frisk 20åring som tjärnar 50 i månaden om allt är som det ska och är ändå billigare för företagen. Låter inte det rätt bra för sverige?

Utbildning? Nää, jag hoppade av gymnasiet efter att jag fått betyg i grundämnena efter första året.
Senast redigerat av Martin 9-3 (4 mars 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Rohdin
4 mars 2006
"Utbildning? Nää, jag hoppade av gymnasiet efter att jag fått betyg i grundämnena efter första året."

jadu förut gick det ju till så inte så konstigt att det är som det är nuförtiden...

Fisketokig
2 997 Inlägg
4 mars 2006
Rohdin skrev:
"Utbildning? Nää, jag hoppade av gymnasiet efter att jag fått betyg i grundämnena efter första året."

jadu förut gick det ju till så inte så konstigt att det är som det är nuförtiden...

mmm. idag strävar folk till att dra på sig studieskulder och utbilda sig till allt möjligt.
Sedan när de sår där flera år senare så hör man de klaga att de inte får jobb iaf.

Hur mycket skatt har de bidragit med under sina studieår och behöver sverige den kunskapen hos arbetslöst folk?
Senast redigerat av Martin 9-3 (4 mars 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
4 mars 2006
Kul för dig. Får man fråga vad sysslar med? Sen det med att utbilda sig kan gö diskuteras. Det funkar inte att bra läsa lite broschyrer och sen välja man måste läsa av marknaden också.

Såld på Italienare
579 Inlägg
4 mars 2006
Martin 9-3 skrev:
Rohdin skrev:

mmm. idag strävar folk till att dra på sig studieskulder och utbilda sig till allt möjligt.
Sedan när de sår där flera år senare så hör man de klaga att de inte får jobb iaf.

Hur mycket skatt har de bidragit med under sina studieår och behöver sverige den kunskapen hos arbetslöst folk?

Hur gammal är du till att börja med. på 60-70talen gick ju ungar ur grundskolan och fick jobb direkt, skaffade lägenhet bil och bildade familj.
Dagens ungdom har inte den fördelen. Genom att jobben flyttar utomlands ställs höger krav på arbetssökande. Utan utbildning får man inget jobb.
I alla fall inte i dagens samhälle.

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
4 mars 2006
Trådskaparen snackar ju emot sig själv?  Hans arbetsgivare flyttade utomlands och då ska han rösta på V för att han ska ha lika mycket pengar som arbetslös som vi andra som jobbar o sliter har. Dessutom på ett parti som vill ha höga arbetsgivaravgifter och skatter (så att arbetslösa  ska kunna få samma "lön" som de som sliter) som gör att arbetsgivarna flyttar utomlands.. Är det inte att såga av grenen man sitter på?
Om man sänker soc avgifter, skatter och inte delar ut lika mycke till de som inte kämpar, så kommer företagen ha råd att anställa de som vill och kan kämpa (trådskaparen?) och vi får en positiv utveckling istället för en negativ (där man visserligen hjälper ALLA som inte orkar o de som inte företgaen har råd att ha kvar.
Vore bättre om ALLA fick kämpa för sitt (efter förmåga såklart), istället för att "vi" som jobbar ska kämpa för oss själva + alla lata, slöa, sjuka och handikappade.

M blir det nog, eller kanske FP !!!  V är ju sjukt fel på det (även om själva tanken med "lika för alla" är bra, så funkar det ALDRIG i praktiken!!!) S är också fel på det!

/Mattias

63 Inlägg
4 mars 2006
Alex, jag säger som min samhällskunskapslärare sade till oss (Mycket uppsatt inom politiken i värmland) "Vänstern röstar man på när man är ung och inte förstår hur livet och verkligenheten fungerar, men bara ni växer upp och mognar till så kommer ni se att den politiken inte funkar och ni kommer ändra er" Och kom nu inte med att en lärare får inte uttrycka sig politiskt. För det är det mest löjligaste som finns.

Rohdin
4 mars 2006
Johanromeo155 skrev:
Martin 9-3 skrev:
Rohdin skrev:

Hur gammal är du till att börja med. på 60-70talen gick ju ungar ur grundskolan och fick jobb direkt, skaffade lägenhet bil och bildade familj.
Dagens ungdom har inte den fördelen. Genom att jobben flyttar utomlands ställs höger krav på arbetssökande. Utan utbildning får man inget jobb.
I alla fall inte i dagens samhälle.

det va ju precis det jag syftade på,trodde alla förstod det...

Maizer
4 mars 2006
jinxen skrev:
Alex, jag säger som min samhällskunskapslärare sade till oss (Mycket uppsatt inom politiken i värmland) "Vänstern röstar man på när man är ung och inte förstår hur livet och verkligenheten fungerar, men bara ni växer upp och mognar till så kommer ni se att den politiken inte funkar och ni kommer ändra er" Och kom nu inte med att en lärare får inte uttrycka sig politiskt. För det är det mest löjligaste som finns.

Han får inte uttrycka sig politiskt. Men han säger sin åsikt och bara för att han är lärare så tror du att han har rätt? Om han säger att det är rätt att rösta på NSF så är det de som gäller också eller?
Moderaterna är ju bara skit, men det är ju sossarna också nu när de inte har egen majoritet. Det är de där jävla miljöpartisterna som ställer till med allt.

SSS -12
3 217 Inlägg
4 mars 2006
"Så en moderat är GUD Den Allsmäktige med andra ord eller? För det är väll bara han som kan uträtta mirakel..."

Låter som ett fall utav en helt vanlig svensk politiker faktiskt!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

199 Inlägg
4 mars 2006
jinxen skrev:

Har inte tänkt på att denne läraren är mest troligt aktiv inom ett parti på högersidan? Man uttalar sig ju inte negativt om sitt eget parti. Dessutom läser jag också till lärare och anser att detta uttalande är extremt fel och farligt eftersom det är lätt att styra elevers tankar kring politik och annat indirekt om man vill.

1 741 Inlägg
4 mars 2006
jo som det är nu flyttar ju alla rika(stora företag) till andra länder för att det är så j-a dyrt att anställa folk här och att skatterna tar kol på hela företaget. så nåt måste ju ändras annars kommer inte detta land växa och det hoppas jag alla vill!

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

rockstar
5 Inlägg
4 mars 2006
ni snackar om sånna som ligger hemma och bara cashar in bidrag istället för att jobba. Detta är en ytterst liten mängd människor. Ni har inte tänkt på att de flesta som lever på bidrag är inte "bedragare" utan det är människor som är helt beroende av bidrag.. som kanske inte hittar/får jobb. Visst är det förjävligt med folk som bara mjölkar ur skattebetalarnas pengar. Men de mesta av pengarna går till dem som behöver dom. Vi lever i Sverige, kanske världens bästa land...där människor tänker på varandra. Att välfärd och makt ska gå hand i hand är fel. Tänk på de som inte har råd att unna sig det där lilla extra, de som inte har råd med en fin bil..att dom ska få lida bara för att ni, ni som blundar för verkligheten...inte vill betala för de som inte har det lika bra som er..

och nej..jag är inte kommunist.

1 741 Inlägg
4 mars 2006
men då är det ju en sak till.. efterssom M vill sänka skatterna på lönerna och sänka skatten på arbetsgiavaravgifterna så kommer fler jobb att finnas kvar i sverige + att de anställer fler tackvare företagaren inte behöver flytta för att ha råd med personalen.

= fler jobb + färre som går hemma = de som vill jobba kan jobba ( ungefär så iaf.)
finns ju knappt några stora företag i sverige längre pga. skatterna = alla våra jobb försvinner från landet.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Sök