Jag tycker det ska gå mer åt f-skatte hållet som moderaterna och centern står för.
Har gått som egen företagare nu snart ett år och tar helt avstånd till A-kassa mm.
Det tror jag är nyttigt för alla. ett exempel:
Jag är aldrig anställd, de som hyr in mig kan sparka mig samma dag om jag missköter mig på jobbet vilket tar bort slöa maskare på alla arbetsplater och stärker företagen.
Jag får ett sug av att jobba då jag tjärnar mot 50 i månaden på vanliga tider, MEN, är jag sjuk eller att det blir ont om jobb så har jag inte ett öre när jag är hemma.
Tror ni jag känner efter på morgonen om jag inte är lite sjuk iaf eller om det vore skönast att vara hemma då det direkt är 2000:- förlust om dagen? + att jag troligen kommer få mindre jobb i framtiden.
Fakta är att jag är billigare än fast anställda för företag om man räknar med sjukfrånvaro, semester, hemma med sjukt barn mm.
Så jag kommer självklart rösta Moderaterna och jag står fast vid att det är slöa bidragstagare som är sossar.
Visst svider det om man är hemma en vecka ibland pga mindre jobb men roligare att se kontoutdrag när man JOBBAT och inte "gått hemma"
Nu när jag är så pass ny så har jag inte tillräckligt med kontakter så målet är ju att kunna variera och hoppa på jobb lite runt omkring när de behöver folk.
Så, fullt frisk 20åring som tjärnar 50 i månaden om allt är som det ska och är ändå billigare för företagen. Låter inte det rätt bra för sverige?
Utbildning? Nää, jag hoppade av gymnasiet efter att jag fått betyg i grundämnena efter första året.
Senast redigerat av Martin 9-3 (4 mars 2006)
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg