Mirano skrev:
Nille_del_Mar skrev:
Dagens sanning är hur gärna man inte vill se det att det är Borgarna som betalar för sossarna.
Innan ni vänsterpack börjar gnälla så sätt er ner och tänk igenom vem det är som betalar för er välfärd. Ni kan även fundera på om man passar på en sida som garaget som till stor del går ut på att framhäva det finaste och per definition även pengar..
Ni är på en kapitalistisk sida!
Take it or leave it!
Så garaget är bara till för de rikaste som har råd med fina bilar? Trodde sidan var till för alla som älskade bilar. Sen undrar jag hur mycket av det moderaterna lovade som verkligen har införts. Jag har då inte sett att det blivit fler lediga jobb precis, barför att man tvingar ut folk som är sjuka och gamla människor som inte får någon pension så ökar väll inte arbeten? Blir ju bara fler folk som i panik letar jobb. Som höginkomsttagare så tycker man säkert att det är bra med moderaterna när man inte bryr sig om sina medmänniskor i sammhället. Låginkomsttagare har det då inte särkillt bra nu kan jag säga.
Om du läste vad jag skrev så skrev jag inte att garaget var för rika människor med fina bilar. Jag skrev att det är en sida där de med fina bilar och i många fall väldigt kostsamma framstår som lite bättre.
Det hade kanske inte varit så kul om alla hade haft en vit Volvo 850 här inne?!
För som jag förstår det är det lite av detta fenomenet vänstersidan vill ha det.
Man ska ha lön för den titel/position man har i ett företag. punkt slut.
Om en person som är utbränd har samma sjukkassa som en VD för ett större företag så kommer vi nog se ganska snart att alla i sverige helt plötsligt kommer vara väldigt sjuka.
Varför ska en person utbilda sig och gå i skolan till han är 30år gammal om han har samma lön som en person som hoppade av 9.an för att börja jobba på en bensinmack??
piska och morot.. Tar man inte tag i sitt liv när man är ung så får man ju leva därefter när man blir äldre också..
Dina argument är ungefär samma sak som tjocka människor säger att skönhet sitter på insidan. eller att fattiga människor säger att man inte kan köpa lycka.
Det är hemskt vad alla människor klagar på moderaterna hela tiden.
Jag kan hålla med om att det är många saker som dom inte hållt av löftena men det är betydligt mer de har hållt. Men precis som allt annat så är det ingen som talar om detta.
Om nu sossarna är så jävla duktiga så borde ju arbetslösheten varit nåt som kom nu när moderaterna tog makten. För det fanns väl ingen som var arbetslös när Persson hade makten? eller har jag fel?
Och hur lång tid har sossarna haft på sig? 20år?
Och moderaterna har haft hur lång tid?
Vänstersidan måste nog öppna ögonen och inse att er politik inte fungerar för ett I land.
punkt slut