3586
Sök

Moderat? Hur tänker en sån?

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
31 oktober 2007
#61
Jag tycker att alla politiker och annat borde gå ihop och göra något bra. Alltså att det bara skulle finnas ett enda parti. Och sedan lägger dem ihop alla bra idéer och bara kör.

För jag fattar inte varför dem står i tex varsin talar stol och bara står och kastar skit på varandra. Dem kan väl göra något vettigt av det hela i stället.


Min idé bara.

I do it my way

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
31 oktober 2007
#62
BadGirl_854T5 skrev:
Jag tycker att alla politiker och annat borde gå ihop och göra något bra. Alltså att det bara skulle finnas ett enda parti. Och sedan lägger dem ihop alla bra idéer och bara kör.

För jag fattar inte varför dem står i tex varsin talar stol och bara står och kastar skit på varandra. Dem kan väl göra något vettigt av det hela i stället.


Min idé bara.
du verkar inte förstå detta med demokrati. olika partier för att folk ska kunna rösta på vad dom tycket är viktigt.

/Street

bitter besserwisser
644 Inlägg
31 oktober 2007
#63
Sokrates skrev:
Ja skyll inte på mig.

Det finns många baksidor med privatiseringen.
Ett polskt företag startade en tandläkarmottagning i Emmaboda, jättebilligt att laga tänderna. Folk rusade dit.
Dock var det en artiklel om det
ta för någon månad sedan.
Där visade det sig att visst var det billigt, men en tjej med 0 hål blev undersökt hos dem. Då fick hon beskedet att hon hade 12 hål.
Finns många exempel på sån här kapitalistiskt jävla ofog.
Hur billigt blir det med kapitalismen,,,,, i detta fall?
Svara på det ni blålila borgarpack!


//Tommy.
Handlar du allt som är billigt?
Förväntar du dig att det som kostar en tia håller samma kvalitet som det som går på 10papp?
ni SOSSEPACK ska vara glada att det finns borgarpack.
Det finns otroligt mycket välutbildade människor som tjänar grymt mycket stålar och de är väldigt stor del av er välfärd.D e hade varit färre utan privatisering.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

BMW-328I
31 oktober 2007
#64
Själv jobbar jag och gillar inte att betala hög skatt för att folk som ligger hemma ska få bidrag.

Teddan
2 495 Inlägg
31 oktober 2007
#65
Sokrates skrev:
Ja skyll inte på mig.

Det finns många baksidor med privatiseringen.
Ett polskt företag startade en tandläkarmottagning i Emmaboda, jättebilligt att laga tänderna. Folk rusade dit.
Dock var det en artiklel om det
ta för någon månad sedan.
Där visade det sig att visst var det billigt, men en tjej med 0 hål blev undersökt hos dem. Då fick hon beskedet att hon hade 12 hål.
Finns många exempel på sån här kapitalistiskt jävla ofog.
Hur billigt blir det med kapitalismen,,,,, i detta fall?
Svara på det ni blålila borgarpack!


//Tommy.
om du kolla på insider eller vad det så visa dom där för några år sedan att även landstingsägda tandläkare bluffar och även svenska privat ägda..

men finns det något positivt så finns det även något negativt..

men visst sossarna har ju en jätte bra politik.....NOT

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Teddan
2 495 Inlägg
31 oktober 2007
#66
BMW-328I skrev:
Själv jobbar jag och gillar inte att betala hög skatt för att folk som ligger hemma ska få bidrag.
FY FAN VA BRA SAGT....

kan inte göra annat än att hålla med:)

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

1337
1 343 Inlägg
31 oktober 2007
#67
Dagens sanning är hur gärna man inte vill se det att det är Borgarna som betalar för sossarna.

Innan ni vänsterpack börjar gnälla så sätt er ner och tänk igenom vem det är som betalar för er välfärd. Ni kan även fundera på om man passar på en sida som garaget som till stor del går ut på att framhäva det finaste och per definition även pengar..

Ni är på en kapitalistisk sida!
Take it or leave it!

I'm not a fighter, I'm a lover!

30 Inlägg
31 oktober 2007
#68
BadGirl_854T5 skrev:
Jag tycker att alla politiker och annat borde gå ihop och göra något bra. Alltså att det bara skulle finnas ett enda parti. Och sedan lägger dem ihop alla bra idéer och bara kör.

För jag fattar inte varför dem står i tex varsin talar stol och bara står och kastar skit på varandra. Dem kan väl göra något vettigt av det hela i stället.


Min idé bara.
det verkar som om du vill ha en samlingsregering, men det kommer inte funka på långt håll..
senast vi hade en samlingsregering var under andravärldskriget och det var för att sverige stog under ett hot från nazisterna


263 Inlägg
31 oktober 2007
#69
Nille_del_Mar skrev:
Dagens sanning är hur gärna man inte vill se det att det är Borgarna som betalar för sossarna.

Innan ni vänsterpack börjar gnälla så sätt er ner och tänk igenom vem det är som betalar för er välfärd. Ni kan även fundera på om man passar på en sida som garaget som till stor del går ut på att framhäva det finaste och per definition även pengar..

Ni är på en kapitalistisk sida!
Take it or leave it!
Så garaget är bara till för de rikaste som har råd med fina bilar? Trodde sidan var till för alla som älskade bilar. Sen undrar jag hur mycket av det moderaterna lovade som verkligen har införts. Jag har då inte sett att det blivit fler lediga jobb precis, barför att man tvingar ut folk som är sjuka och gamla människor som inte får någon pension så ökar väll inte arbeten? Blir ju bara fler folk som i panik letar jobb. Som höginkomsttagare så tycker man säkert att det är bra med moderaterna när man inte bryr sig om sina medmänniskor i sammhället. Låginkomsttagare har det då inte särkillt bra nu kan jag säga.


Mustangfrälst
199 Inlägg
31 oktober 2007
#70
JAG tycker moderaterna stinker skit!
Jag har bra jobb, och tjänar hyggligt! Så för mig spelar det ingen roll.

MEN, jag bryr mig fortfarande om min medmänniskor! Jag tror inte att det flesta ligger hemma och inte vill jobba! Däremot finns det självklart de som gör så! Det är dom vi ska åt! Inte de som verkligen försöker!

Jag dör inte heller om jag får betala nån krona till i skatt, det får jag tillbaka om det skulle hända mig eller nån i min närhet något!

//Danne

Edit:
Sänk skatten på bensin! lol
Senast redigerat av Castel (31 oktober 2007)

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook

Teddan
2 495 Inlägg
31 oktober 2007
#71
denna sida är till för alla , verkar nästan mer som den är till för dom med gamla bilar.
för har man för fin bil så ramlar det in många ettor ... men nog om just den biten.

har sossarna någon gång hållt vad dom har lovat ??
en förändring sker inte över en natt! ! !
Fler ledig jobb har det nog blivit, men det har väll mer med högkonjekturen vi har idag.

Faktum kvarstår : den som vill jobba kan få jobb, det handlar om vilket jobb man är villig att ta, hur långt man är villig att åka osv.

å sen har ju skatten reducerats , okej att fackavgiften gick upp men facket är ju frivilligt ! ! ! !

jag har sökt folk i perioder till norge jobb.... under mina 5år som chef har jag haft mycket folk i jobb och det är inte många som har varit dugliga .
jag har kommit fram till att dom som vill jobba har jobb , dom som inte vill jobba har inte jobb.
dom personer som har varit duktiga och har fortsatt anställning är sånna som har sökt jobb under tiden dom har annat jobb, dom flesta som har varit arbetslösa blev ganska snart arbetslösa igen.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

263 Inlägg
31 oktober 2007
#72
r-ted skrev:
denna sida är till för alla , verkar nästan mer som den är till för dom med gamla bilar.
för har man för fin bil så ramlar det in många ettor ... men nog om just den biten.

har sossarna någon gång hållt vad dom har lovat ??
en förändring sker inte över en natt! ! !
Fler ledig jobb har det nog blivit, men det har väll mer med högkonjekturen vi har idag.

Faktum kvarstår : den som vill jobba kan få jobb, det handlar om vilket jobb man är villig att ta, hur långt man är villig att åka osv.

å sen har ju skatten reducerats , okej att fackavgiften gick upp men facket är ju frivilligt ! ! ! !

jag har sökt folk i perioder till norge jobb.... under mina 5år som chef har jag haft mycket folk i jobb och det är inte många som har varit dugliga .
jag har kommit fram till att dom som vill jobba har jobb , dom som inte vill jobba har inte jobb.
dom personer som har varit duktiga och har fortsatt anställning är sånna som har sökt jobb under tiden dom har annat jobb, dom flesta som har varit arbetslösa blev ganska snart arbetslösa igen.
Jag är arbetslös och får ingen akassa, har inte jobbat tillräckligt länge. Har varit arbetslös i 3 månader nu, finns inte särkillt många jobb man kan söka ens, jag ringer runt till företag överallt och frågar om de har något ledigt jobb, jag vill ha jobb men det finns inga jobb. På ams hemsida finns det 10 lediga jobb i min stad och jag kan söka 0 av de jobben. Det finns inte jobb till alla som vill ha jobb. Facket är frivillig ja, men vad händer om alla slutar vara med i facket? Facket är ju faktiskt till för att hjälpa arbetare.


Makaronborrare
993 Inlägg
31 oktober 2007
#73
Nille_del_Mar skrev:
Dagens sanning är hur gärna man inte vill se det att det är Borgarna som betalar för sossarna.

Innan ni vänsterpack börjar gnälla så sätt er ner och tänk igenom vem det är som betalar för er välfärd. Ni kan även fundera på om man passar på en sida som garaget som till stor del går ut på att framhäva det finaste och per definition även pengar..

Ni är på en kapitalistisk sida!
Take it or leave it!
Haha det var det dummaste. Var i Garagets regler har du hittat detta påstående någonstans? Tror nog det finns andra sidor som du kan söka dig till i såfall om det är det du letar efter tongue


Teddan
2 495 Inlägg
31 oktober 2007
#74
MIrano... då kanske det är dags att flytta på sig lite eller utöka sökningarna

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

1337
1 343 Inlägg
31 oktober 2007
#75
Mirano skrev:
Nille_del_Mar skrev:
Dagens sanning är hur gärna man inte vill se det att det är Borgarna som betalar för sossarna.

Innan ni vänsterpack börjar gnälla så sätt er ner och tänk igenom vem det är som betalar för er välfärd. Ni kan även fundera på om man passar på en sida som garaget som till stor del går ut på att framhäva det finaste och per definition även pengar..

Ni är på en kapitalistisk sida!
Take it or leave it!
Så garaget är bara till för de rikaste som har råd med fina bilar? Trodde sidan var till för alla som älskade bilar. Sen undrar jag hur mycket av det moderaterna lovade som verkligen har införts. Jag har då inte sett att det blivit fler lediga jobb precis, barför att man tvingar ut folk som är sjuka och gamla människor som inte får någon pension så ökar väll inte arbeten? Blir ju bara fler folk som i panik letar jobb. Som höginkomsttagare så tycker man säkert att det är bra med moderaterna när man inte bryr sig om sina medmänniskor i sammhället. Låginkomsttagare har det då inte särkillt bra nu kan jag säga.
Om du läste vad jag skrev så skrev jag inte att garaget var för rika människor med fina bilar. Jag skrev att det är en sida där de med fina bilar och i många fall väldigt kostsamma framstår som lite bättre.
Det hade kanske inte varit så kul om alla hade haft en vit Volvo 850 här inne?!
För som jag förstår det är det lite av detta fenomenet vänstersidan vill ha det.

Man ska ha lön för den titel/position man har i ett företag. punkt slut.
Om en person som är utbränd har samma sjukkassa som en VD för ett större företag så kommer vi nog se ganska snart att alla i sverige helt plötsligt kommer vara väldigt sjuka.

Varför ska en person utbilda sig och gå i skolan till han är 30år gammal om han har samma lön som en person som hoppade av 9.an för att börja jobba på en bensinmack??
piska och morot.. Tar man inte tag i sitt liv när man är ung så får man ju leva därefter när man blir äldre också..

Dina argument är ungefär samma sak som tjocka människor säger att skönhet sitter på insidan. eller att fattiga människor säger att man inte kan köpa lycka.

Det är hemskt vad alla människor klagar på moderaterna hela tiden.
Jag kan hålla med om att det är många saker som dom inte hållt av löftena men det är betydligt mer de har hållt. Men precis som allt annat så är det ingen som talar om detta.

Om nu sossarna är så jävla duktiga så borde ju arbetslösheten varit nåt som kom nu när moderaterna tog makten. För det fanns väl ingen som var arbetslös när Persson hade makten? eller har jag fel?
Och hur lång tid har sossarna haft på sig? 20år?
Och moderaterna har haft hur lång tid?

Vänstersidan måste nog öppna ögonen och inse att er politik inte fungerar för ett I land.
punkt slut

I'm not a fighter, I'm a lover!

Wallraff
319 Inlägg
31 oktober 2007
#76
Jag är inte så insatt, men antar att jag inte skulle få hem en faktura från försäkringsbolaget på 400:- extra om det inte vore för moderaterna!


1337
1 343 Inlägg
31 oktober 2007
#77
calibra1992 skrev:
Nille_del_Mar skrev:
Dagens sanning är hur gärna man inte vill se det att det är Borgarna som betalar för sossarna.

Innan ni vänsterpack börjar gnälla så sätt er ner och tänk igenom vem det är som betalar för er välfärd. Ni kan även fundera på om man passar på en sida som garaget som till stor del går ut på att framhäva det finaste och per definition även pengar..

Ni är på en kapitalistisk sida!
Take it or leave it!
Haha det var det dummaste. Var i Garagets regler har du hittat detta påstående någonstans? Tror nog det finns andra sidor som du kan söka dig till i såfall om det är det du letar efter tongue
Du är ute på tunn is min vän!
Var i texten skrev jag att det för det första var en regel??
Var i texten skrev jag att det var denna typ av sida JAG personligen sökte mig till?
Ok att du försöker hitta brister och fel i mina argument men du får nog försöka höja dig ett jack om jag ska ta dina motargument på allvar.

Om du tittar på toplistan på denna sidan.
(där merparten av sidans användare vill hamna) så ser du ganska snart att det är bilar som är väldigt påkostade. Har jag då fel när jag säger man framhäver fina bilar (påkostade)??

Sätt dig ner tänk till och kom med ett motargument som är lite över sandlådenivå så ska jag absolut svara på det. fortsätter du i den nivå du precis gjorde behöver du inte räkna med svar.
Dumma påståenden och fantasier är inget jag argumenterar mot!

I'm not a fighter, I'm a lover!

263 Inlägg
31 oktober 2007
#78
Jag är inte helt insatt i allt men min mamma är halvt sjukskriven och inte fan får hon en jäkla massa pengar iaf, hon har knappt råd med mat bara. Jag säger inte att vänstersidan eller socialdemokraterna är perfekta, men de är klart mycket bättre än moderaterna. Självfallet ska man ha högre lön om man har utbildat sig många år osv. Vilka som har gått i skolan i 30 år har samma lön som någon på en bensinmack har? De har kanske det för att de inte kan få jobb inom det de har utbildat sig pga arbetsbristen. Angående att jag skulle behöva flytta för ett att få jobb så tror jag inte det är så mycket bättre på andra ställen. Det finns 7410 lediga jobb i stockholm på ams hemsida, hur många arbetslösa finns det i stockholm? Det finns inte jobb så att det räcker till alla människor, så är det bara, maskiner osv ersätter många arbeten. Och skulle det då hjälpa folk att få jobb genom att de som är sjuka och utslitna från jobb de har haft ska bli tvingade att söka jobb? Genom att de gamla som arbetat massor inte ska få gå i pension? Jag förstår inte hur man kan tycka att moderaterna skulle kunna hjälpa låginkomsttagare. De enda som tjänar på moderaterna är de "rika". Än så länge har jag inte hört något alls som moderaterna gjort för att hjälpa oss låginkomsttagare. Att säga att alla som vill ha jobb kan få jobb förstår jag inte, om det inte finns lediga jobb till alla, hur ska då alla kunna få jobb?
Senast redigerat av Mirano (31 oktober 2007)


Teddan
2 495 Inlägg
31 oktober 2007
#79
Muz skrev:
Jag är inte så insatt, men antar att jag inte skulle få hem en faktura från försäkringsbolaget på 400:- extra om det inte vore för moderaterna!
nej det skulle du inte fått.
Men ta reda på varför du betalar dom extra pengarna så gnäller du nog inte .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

1337
1 343 Inlägg
31 oktober 2007
#80
Så tjatigt!
ja det enda som tjänar på moderaterna är de rika...
Vem tror du tjänar på sossarna då? Ja de fattiga.

Oavsett hur man gör så är det en klyfta som inte gillar det.

Skulle vara kul att veta vilken utbildning de personerna här har.
Skriv gärna om ni är sossar eller moderater..

Jag tror det kommer ge en liten bild över hur det ser ut.
Givetvis finns det säkert de som hittar på för att dölja sanningen också.

För skojs skull börjar jag.

Moderat:
Gymnasie: Naturvetenskapliga programmet med teknisk inriktning
Högskola: Industriell Design 3 år.
Tack vare min utbildning har jag jobb idag!

I'm not a fighter, I'm a lover!


Sök