3619
Sök

dumpventil

122 Inlägg
3 mars 2006
Trådstartare
Hej. Jag har en volvo 850 t5 och har köpt en öppen dump. Jag undrar hur man sätter dit den för jag har hört att man ska plugga igen nåt rör osv. Så jag undrar om det finns nån som vet hur man gör.

mvh  krille
Senast redigerat av turbokrille (3 mars 2006)

Allways four wheels drive

321 Inlägg
3 mars 2006
turbokrille skrev:
Hej. Jag har en volvo 850 t5 och har köpt en dump. Jag undrar hur man sätter dit den för jag har hört att man ska plugga igen nåt rör osv. Så jag undrar om det finns nån som vet hur man gör.

mvh  krille

det finns olika typer av dumpar, atmosfäriska, återcirkulerande och s.k hybrid dumpar. Nyare bilar som är utrustade med lmm är känsliga för atmosfäriska dumpar, så då är det återcirkulerande som gäller för att motorn ska må bra. saknar du lmm så funkar det med atmosfärisk med andra ord.

Det sistnämda valet är för bilar som är helt känsliga för atmosfäriska dumpar. Ska citera från www.speedparts.se

"Med sekventiellt menas D1560 har två utblås. Ett är återcirkulerande, och ett är atmosfäriskt med en ljudförstärkande tratt. Det återcirkulerande utblåset öppnar tidigare och lättare än det atmosfäriska, eftersom det är placerat ca 5 mm lägre i kolvloppet."

Mvh / Niclas

Tough ain´t...ENOUGH!

Direktör
305 Inlägg
3 mars 2006
Har du en åter cirkulerande dump gör du bort dig om du sätter dit en öppen, då kommer bilen att gå sämmre

Speed limit are only for pussy

4 Inlägg
10 mars 2006
Söka info hos dumpsäljarna är kanske inte så dumt eller?
Här finns alla fakta så slipper du en massa olika förklaringar från olika folk.

Klicka runt lite så hittar du kopplings guide:      http://www.jbraceparts.se/
Info ang. öppen sk. atmosfärisk eller återcirkulerande dump:    http://www.jbraceparts.se/guide/

Lada-missbrukare
566 Inlägg
11 mars 2006
Tycker att denna fråga är en av de enda som skrivs här på forumet...De borde vel gå att söka sej fram... Vill inte vara nån form av "ordningsvakt" men de vore mindre rörit om man sökte lite före man öppnar en ny tråd om sånt som kanske finns redan... Eller vad säger Administratörerna...???

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

Administratör
11 911 Inlägg
11 mars 2006
Jag vill inte verka dryg på nått sätt, men om du provar söka på "dumpventil" här i forumet så får du upp 4 sidor med trådar. Det har tagits upp SÅ många gånger förut att något nyttigt borde du hitta utan att behöva skapa en ny tråd.

Mvh.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

1 Inlägg
11 mars 2006
Tja..har en golf Iv GTI!jag skulle villa ha lite mera pyyyyysssss..men har hört att det ska finnas en speciell dump för dom här bilarna?intresserad och vill köpa.!

228 Inlägg
11 mars 2006
SHARKY skriv i tråden snälla..!!!!!

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid

Sök