3449
Sök

får inte upp värmen! audi 1,8t -02-

3 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
hej! har fått problem med min audi a4 1,8t  02 .

problem:
får inte upp motor värmen.
fläkten rusar nästan alltid när man startar bilen fast bilen är kall, motor elektronik varningslampan lyser
fel koderna säger att det är någon givare i kylsystemet som inte fungerar.

försök till åtgärder:
har bytt motortempgivaren (G32) som sitter mellan torpedväggen och motorn, har även bytt yttertempgivaren. hjälpte inte alls:(

har läst någonstans att det ska sitta en vatten tempgivare någonstans, min fråga är var sitter vatten tempgivaren samt kan det vara den som spökar?

tips tack!

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
23 november 2008
Vilken är den exakta felkoden.

Du har en i termostathuset.
Får du inte upp motorvärmen bör det ju vara termostaten som är öppen hela tiden.

MVH

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

3 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
men kan det inte vara så att vattentempgivaren skickar signal till termostaten att bilen är varm, eller att det är nån nödläge om inte bilen vet hur varm vattnet är och därför öppnar sig helt?
en teori bara!?

629 Inlägg
23 november 2008
stealman skrev:
men kan det inte vara så att vattentempgivaren skickar signal till termostaten att bilen är varm, eller att det är nån nödläge om inte bilen vet hur varm vattnet är och därför öppnar sig helt?
en teori bara!?

Får du inte upp någon värme alls på mätaren i bilen så är det givaren som har gett upp..

Men får du upp värmen till ca 60-70 grader så är det termostaten som är öppen hela tiden.

Själv skulle jag tro att de är givaren i termostathuset som har gjort sitt : )

3 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
tempen rör sig ytterst lite går inte ens upp till 55 grader, men om jag står på tomgång och stänger av klimatannläggningen då går värmen upp, men om jag kör iväg med  avstängd klima. då går tempen ner i allafall . jag förstår inte varför fläkten drar i gång? när man startar bilen fast den är kall

19 Inlägg
27 november 2008
helt klart termostat fel bytt den o sätt bara dit en orginal från vag. fläkten startar som en för programerad skyds grej hade samma fel på min. om man läser av den så varnar den för 2 givare 1 motor styr dom och 2 fläkt givare. men det är termostaten som är sönder o den styrs inte av något.

Sök