3757
Sök

Soppaförbrukning Ford Scorpio?

227 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
Tänkte kolla på ett ungefär hur mycke en Ford scorpio 2,9L kan dra per mil? Ja tror inte att min soppamätare funkar som den ska. Just nu ha jag bara kört lugnt för att jag inte vet hur mycke den drar.
Ja tänkte lite allmänt på hur mycke den skulle kunna dra lugn körning o lite mer hård körning?
Ja e ganska ny på bil men VÄLDIGT intresserad. Ja kanske e lite för feg när det gäller att prova.

2 164 Inlägg
23 november 2008
Skaffa en bränsle mätare snabbt skulle jag säga.
Räkna minst med en liter per mil i förbrukning på bilen nu vinter tid.
Ett tips är att köra helt tomt i tanken, ha en dunk med dig och fylla upp lite och sen tanka.
Sen testa hur mycket den drar exakt.

MVH

F

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 november 2008
Min automat 2.9 från 92 drig kring 0.85 landsväg..  1.3 blandat.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

7 100 Inlägg
23 november 2008
min gammla scorpio automat drack typ liten landsväg,fast då satt de typ inge avgassrör på tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

227 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
Fredrik-79 skrev:
Skaffa en bränsle mätare snabbt skulle jag säga.
Räkna minst med en liter per mil i förbrukning på bilen nu vinter tid.
Ett tips är att köra helt tomt i tanken, ha en dunk med dig och fylla upp lite och sen tanka.
Sen testa hur mycket den drar exakt.

MVH

F

Man får tacka för svaret. Vart fixar man en bränslemätare??
Ja ja hade tänkt köra bilen tom o kolla. Me som det ser ut nu så verkar den som om den visar ca 10 liter fel på mätaren. När ja ha tankat upp den full så står den på ca 60 L och de e en 70 L tank.

3 354 Inlägg
23 november 2008
fixar en lättast på skroten.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Sök