4662
Sök

Chippa en vr6

466 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
#1
Hej alla jag bara undrar om någon har chippat en golf vr6? ger det mycket hk? märker man någon skilnad?


550 Inlägg
24 november 2008
#2
Ja det gör en rejäl skillnad. VR6 motorerna är väldigt taksamma att chippa. Domn är väldigt nerställda från fabrik.


466 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
#3
ok då får det bli chipp i sommar. vet du något bra ställe?


369 Inlägg
25 november 2008
#4
Kolla in itsfun.nu dom har till VR6:an.... Ska ge 20 extra hästar..

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden

466 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
#5
gött. ska kolla in där. kanske ska byta kamkjedjan först har inte blivit bytad på ja jag vet inte när men dom flesta säger att dom inte behöver bytas men jag vet inte kanske lika bra eller?


369 Inlägg
25 november 2008
#6
Bara för att man har kamkedja betyder det inte att den inte behöver bytas, första bytet bör ske när bilen gått ca 12.000 mil om jag inte minns fel.
Men om du inte vet när den är bytt skulle jag rekomendera dig att göra det.

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden

466 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
#7
ok får kolla på det . men ni ska ha jätte tack för hjälpen ha det bra ....


550 Inlägg
25 november 2008
#8
Man byter kedja när den är sliten. Där finns ingen intervall på kedjor på VW:s motorer. Så länge den inte rasslar så är det bara till att köra.


466 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
#9
men om det ger skilnad att chippa en vr6a ¨så ska jag göra den.... måste laga övre kylar slangen eller den går till motorn eller till ¨ågon pump så jag får byta packning någon som vet något om det är svårt?


Vw trimmare
2 995 Inlägg
3 januari 2009
#10
The_Dude skrev:
Domn är väldigt nerställda från fabrik.

dom är lika nerställda som vilken bil som helst...

för att få 190hk krävs mycket mer än bara ett chip...

"
-Luftfilter K&N
-Drosselklappenteil bearbeitet (spjällhus)
-Saugrohroberteil bearbeitet (insug)
-geänderte Zündkerzen (tändstift)
-Motorelektronik(Chip)
"
så närmar vi oss 20hk+


1 002 Inlägg
4 januari 2009
#11
Lyngmo skrev:
men om det ger skilnad att chippa en vr6a ¨så ska jag göra den.... måste laga övre kylar slangen eller den går till motorn eller till ¨ågon pump så jag får byta packning någon som vet något om det är svårt?

Fattar inte alls va för slang du menar.. Men ett hett tips är ju att byta slangen och inte laga den..wink

...

1 585 Inlägg
4 januari 2009
#12
jag har itsfun chip i min vr6:a. Skillnad blev det ju men knappt märkbar. Så mitt råd är att spara pengarna eller köp något annat roligt för dom pengarna. Men ditt val och dina pengar.

Badass
89 Inlägg
4 januari 2009
#13
Min vr6 -93 hade jag ett chip från BSR 2,5" avgas från kissen samt ett öppet luftfilter.
Kördes på rullande landsväg blev 192hk iofs va toppen helt nyrenoverad om de nu spelar roll.
Den skillnad som gjorde mest vad ja minns va nog avgassystemet... sålde bilen -01

Signaturtext..

Billackerare
737 Inlägg
4 januari 2009
#14
FredrikF skrev:
Kolla in itsfun.nu dom har till VR6:an.... Ska ge 20 extra hästar..

Det är bara och glömma. smile
Några 20hk ger det inte. Psykiskt ger det säkert det men it´s fun chipen ger kanske 10-12hk.. i bästa fall.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

Avstängd
77 Inlägg
4 januari 2009
#15
min gamla vr6 va chippad från its fun. tyckte den gick riktigt bra!
Fast har ju aldrig kört dom orginal dock!

41 Inlägg
4 januari 2009
#16

One Life, One Chance

72 Inlägg
4 januari 2009
#17
tycker de bara låter onödigt att chippa bilar utan turbo... de är knappast värt pengarna

466 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#18
ok då får jag överväga det. ger det inte mkt och man kastar ut 2500 kr så e det inte lönt. har 2/5 tums ifrån katten. 1 ljuddämpare. och ett öppet jamex filter tror jag det heter. ... jo kylarslangen kostar 1200 kr på wv. den går ifrån kylaren ner till motorn på den finns en förgrening som det går ut en liten slang till expansionskärlet. i förgreningen läcker det kylarvatten+ vid motorn där kylarslangen slutar. skulle behöva hela slangen med förgreningen. beställde en ifrån blocket Beg allså men den passade inte tror det var ifrån 92-93 och min är en 97a...    men jätte tacksam för alla svar om chipp. tack ska ni ha big_smile)


Xenoholic
2 559 Inlägg
4 januari 2009
#19
Lägg pengarna på ny kamkedja o spännare i stället.
Gjorde inte jag o fick väldigt roligt utseende på mina vetiler;)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

466 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#20
aaa fan vad pissit. snacka om otur du hade. får kolla upp ny kedja och spännare.



Sök