B20 är en motor med underliggande kam o stötstänger men drev transmission till kammen o veven, motorn du har är med överliggande kamaxeln och kamrems transmission
You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Men herregud du har ju redan en av de bättre originaltopparna till b230-serien, 531 juh. Byt ej, dock kan du plana och porta men som sagt ha kvar 531-toppen.
Okej då vet jag. Men sen har jag en fråga till min katt som jag har på bilen kan jag bara svetsa dit 3" rör på den eller kommer man att förstöra katten då.? jag håller nämligen på och byter till 3" system men extractorrör.
När röda faran kommer, så förstår man att den snart nyser
D var meningen att jag skulle ha kvar Toppen d var därför jag frågade om B20 toppen för jag vill inte förstöra den här toppen utifall nåt skulle paja men om ni har nåt bra tips om hur man kan plana och porta så kan jag säkert fixa d
När röda faran kommer, så förstår man att den snart nyser
D var meningen att jag skulle ha kvar Toppen d var därför jag frågade om B20 toppen för jag vill inte förstöra den här toppen utifall nåt skulle paja men om ni har nåt bra tips om hur man kan plana och porta så kan jag säkert fixa d
du ska nog inte ge dig på att porta & plana själv, läs på och lär dig massvis med teori innan du ger dig på det och det krävs en hel del maskiner & verktyg för att få ett bra resultat
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Okej, jag säger det bara för att många gör det misstaget. 3" på en sugmotor gör bara motorn slöare då en sugmotor ska ha ett visst mottryck i avgassystemet, tvärtemot en turbomotor där man bara vill bli av med avgaserna efter turbon.
Med 3" på en sugmotor så kommer den låta mycket, oftast som en gammal traktor och det kommer troligtvis smälla och ha sig lite om den å den kommer bli slöare än vad den än nu.