3842
Sök

ang: Behöver hjälp att bygga om till insprut på min ascona B

3 182 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#81
prytz67 skrev:
jag tillverkade en retur av 1/2" koppar rör, slog ett hål i överkant på tanken med ett don.
tröck in röret och tätade med epoxy kemiskmetall, fäste röret efter vänsterbalken med klämmor, blev perfekt.

men håller det tätt med epoxy du tror inte det lossnar efter ett tag.

Entreprenör
1 784 Inlägg
4 januari 2009
#82
pukan2 skrev:
prytz67 skrev:
jag tillverkade en retur av 1/2" koppar rör, slog ett hål i överkant på tanken med ett don.
tröck in röret och tätade med epoxy kemiskmetall, fäste röret efter vänsterbalken med klämmor, blev perfekt.

men håller det tätt med epoxy du tror inte det lossnar efter ett tag.

Finns många olika sätt...Hehehe..men bor du i närheten av Skarpnäck....??? nästan i närheten av mig ju..

3 182 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#83
bor i hagsätra. men tror ni epoxy håller i längden.

Entreprenör
1 784 Inlägg
4 januari 2009
#84
pukan2 skrev:
bor i hagsätra. men tror ni epoxy håller i längden.

Jag tror inte de...men de e jag de...!! ;-)

3 182 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#85
https://www1.garaget.org/gallery/archive/13669/535690_hfx6tk.jpg
Var förbi hydroscand idag och handlade en nipel till returen för bensintanken.

Entreprenör
1 784 Inlägg
5 januari 2009
#86
pukan2 skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/13669/535690_hfx6tk.jpg
Var förbi hydroscand idag och handlade en nipel till returen för bensintanken.

Se där ja..ser mycket bra ut de där..så skulle jag gjort också..! de e väl hydraultätningar i ringarna va..?
Senast redigerat av mrbuggy (5 januari 2009)

3 182 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#87
japp det va några special grejer i ringarna, det skulle funka för bensin i jallafall.
ok hydroscand ligger i högdalens industriområde (butiken).

Entreprenör
1 784 Inlägg
5 januari 2009
#88
pukan2 skrev:
japp det va några special grejer i ringarna, det skulle funka för bensin i jallafall.
ok hydroscand ligger i högdalens industriområde (butiken).

Jo jag vet de..Handlar grejer där ibland till lastbilen.. ;-) fattade inte riktigt va han mena med skarpnäck...Nåja...blir väl klart strax då eller...?

3 182 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#89
japp blir klart idag hoppas jag. men det får bli när tjejen kommer hem så hon får ta ungen.

Entreprenör
1 784 Inlägg
5 januari 2009
#90
pukan2 skrev:
japp blir klart idag hoppas jag. men det får bli när tjejen kommer hem så hon får ta ungen.

OK..spännande..!!

3 182 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
#91
Runk sprut 1 utav spridarna värkar inte funka. så jag fick moda ditt 2,4L sprutets fulerale hoppas skiten funkar, saknar en nipel till soppa in ska köpa skiten på feltema imorgon. som det är nu så värkar den bara gå på 3 sylindrar ok allt på tändnings sidan är nytt så det är det ej nått fel på.

Entreprenör
1 784 Inlägg
6 januari 2009
#92
pukan2 skrev:
Runk sprut 1 utav spridarna värkar inte funka. så jag fick moda ditt 2,4L sprutets fulerale hoppas skiten funkar, saknar en nipel till soppa in ska köpa skiten på feltema imorgon. som det är nu så värkar den bara gå på 3 sylindrar ok allt på tändnings sidan är nytt så det är det ej nått fel på.

De hördes på videon att den inte gick på alla...men den har ju vilat nåra år så de vore konstigt om allt lira med en gång..Vad är de för märke på spridarna då...å cc/min

3 182 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
#93
vet inte. går det att sätta + och - till spridarna löst på arbetsbänken så man får reda på om dom verkligen funkar.

Entreprenör
1 784 Inlägg
6 januari 2009
#94
pukan2 skrev:
vet inte. går det att sätta + och - till spridarna löst på arbetsbänken så man får reda på om dom verkligen funkar.

Vågar inte säga me dom där ...men ett bra sätt e annars att ta bort hela fuelrailen med spridare och allt å köra på  starten så ser man sprutbilden. med tändspolen bortkopplad ;-) om du vet strömstyrka Till spridarna går de ju att köra dom separat på bänken...De går ju att kolla på dom om dom klickar också...när dom sitter på plats..

3 182 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
#95
tror du att det kan vara en av spridarna som är kas. för det sista jag gjorde va att se till att tänd sidan är oki.

Entreprenör
1 784 Inlägg
6 januari 2009
#96
pukan2 skrev:
tror du att det kan vara en av spridarna som är kas. för det sista jag gjorde va att se till att tänd sidan är oki.

Den kan mycket väl vara kass...Börja med att kolla om den klickar..jorda den å snudda med + kabel på den andra så märker du om den klickar...

3 182 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
#97
satte + och - snabbt på en spridare i taget och den som satt på cy3 klickade inte. har startat bilen nu med fuleralen från 2,4 ok den lätt genast bättre men som vanligt så läkte ena täcklocket så det är tätat med nån bensintåligt klet hoppas kletet funkar annars blir det kemistmetal, får sen när man kommer hem från svärmor(jipppppi) om det har torkat ok hur den går.

Entreprenör
1 784 Inlägg
6 januari 2009
#98
pukan2 skrev:
satte + och - snabbt på en spridare i taget och den som satt på cy3 klickade inte. har startat bilen nu med fuleralen från 2,4 ok den lätt genast bättre men som vanligt så läkte ena täcklocket så det är tätat med nån bensintåligt klet hoppas kletet funkar annars blir det kemistmetal, får sen när man kommer hem från svärmor(jipppppi) om det har torkat ok hur den går.

Va e de för täcklock som läcker....?

3 182 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
#99
det sitter på fuleralen på sidorna. det värkade funka med kladet från feltema.han bara köra bilen i 10min men då gick den bra. ska ut igen när jag kommer hem.

1 071 Inlägg
6 januari 2009
#100
Det verkar som det är mycket strul vid insprut konvertering. Jag ska sj börja med det på min ny in köpta ascona b med 2.2L och weber 36/36. Vet du om det är samma insprut på 2.0 och 2.2L ?

Onödigt inlägg^^


Sök