3928
Sök

ang: Behöver hjälp att bygga om till insprut på min ascona B

3 182 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
det är inte samma insprut. jag har mig själv att skylla för allt strul jag skulle ha kollat allt nogranare innan jag monterade det.

3 182 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
som vanligt så är det motgångar med denna bil. bensinslangen från fuleralen till kalstarten svullnade upp ok sprack, stömsladen till styrboxen gick av och nämnde jag att tankmätaren inte funkar ok visar ful tank hela tiden. innan allt strul igår så var jag ute o testade bilen ok den går riktigt bra.

tror ni att man behöver kalstartsventilen när jag har 2,4L spridarna med fuleralen i bilen.

Entreprenör
1 784 Inlägg
7 januari 2009
pukan2 skrev:
som vanligt så är det motgångar med denna bil. bensinslangen från fuleralen till kalstarten svullnade upp ok sprack, stömsladen till styrboxen gick av och nämnde jag att tankmätaren inte funkar ok visar ful tank hela tiden. innan allt strul igår så var jag ute o testade bilen ok den går riktigt bra.

tror ni att man behöver kalstartsventilen när jag har 2,4L spridarna med fuleralen i bilen.

Här händer de grejer... Tror  kallstarten e bra att ha...jag prova på mitt att koppla ur den men den va hemskt tjurig.. Va har du för storlek på spridarna nu då..?

3 182 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
vet ej men det är 1,9L motor med 2.0L sprut och 2,4L spridare med fulerale och extraktor. det visade sig att man behövde kalstarten. den slangen som sprack till kalstarten va en helt ny bensinslang, slangen vart helt mjuk och spark hur kan det gå till.

Entreprenör
1 784 Inlägg
7 januari 2009
pukan2 skrev:
vet ej men det är 1,9L motor med 2.0L sprut och 2,4L spridare med fulerale och extraktor. det visade sig att man behövde kalstarten. den slangen som sprack till kalstarten va en helt ny bensinslang, slangen vart helt mjuk och spark hur kan det gå till.

Kolla numren på spridarna..onödigt med för stora så den surar igen..

3 182 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
jag vet men jag har ej råd att köpa några andra spridare. skulle villa ha tag på en spridare från ett 2,0L manta/rekord sprut.

Entreprenör
1 784 Inlägg
7 januari 2009
pukan2 skrev:
jag vet men jag har ej råd att köpa några andra spridare. skulle villa ha tag på en spridare från ett 2,0L manta/rekord sprut.

Det beror ju lite på hästkrafter vilka spridare du ska ha också...E de bosch på den eller..?

3 182 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
ja det är det, motorn är helt orginal vad jag vet.

Entreprenör
1 784 Inlägg
7 januari 2009
pukan2 skrev:
ja det är det, motorn är helt orginal vad jag vet.

OK..då går de ju kolla va de är för spridare å om dom funkar bra till den då..De kanske dom gör ju...!!! Kolla hkr bara så..

3 182 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
http://www.garaget.org/video/33mt8k3pr2ul

nu värkar allt strul va över och löst, skruvarna till spridarna skruvade upp sig hela tiden så där vart det locktite . slangen som sprack ersattes med ett bensinrör.

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 januari 2009
pukan2 skrev:
http://www.garaget.org/video/33mt8k3pr2ul

nu värkar allt strul va över och löst, skruvarna till spridarna skruvade upp sig hela tiden så där vart det locktite . slangen som sprack ersattes med ett bensinrör.

Se där ja...hoppas den går bra nu då...!

3 182 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
det är fortfarande fel på bilen . som tempmätaren funkar ej bensinmätaren funkar inte heller kylaren är slut kopplingen börjar blir dålig mm. men man får ta en sak i taget tänkte börja med att försöka få tag på en kylare med tillhörande slangar och expansionskärl från en volvo 240. så om någon har en som dom vill bli av med billigt så hör gärna av er.

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 januari 2009
pukan2 skrev:
det är fortfarande fel på bilen . som tempmätaren funkar ej bensinmätaren funkar inte heller kylaren är slut kopplingen börjar blir dålig mm. men man får ta en sak i taget tänkte börja med att försöka få tag på en kylare med tillhörande slangar och expansionskärl från en volvo 240. så om någon har en som dom vill bli av med billigt så hör gärna av er.

Men de va ju bara småsaker..huvudsaken att den går som den ska sen så får man fixa lite eftersom....!

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 januari 2009
mrbuggy skrev:
pukan2 skrev:

Men de va ju bara småsaker..huvudsaken att den går som den ska sen så får man fixa lite eftersom....!

Har du hittat nån kylare å exp. kärl..?

3 182 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
nej inte enu.

3 182 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
nej det andra som är mer fyrkantigt o platare.

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 januari 2009
pukan2 skrev:
nej det andra som är mer fyrkantigt o platare.

OK..samma som i 740 då... ;-)

3 182 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
tror det

16 197 Inlägg
8 januari 2009
ja har en massa expantionskärl till golf om de skulle passa??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 januari 2009
pukan2 skrev:
tror det

Tänkte jag kan kolla om jag har nåt kvar i samlingarna...!

Sök