2439
Sök

lim/tejp på dörrer!! hur tar man bort det?

38 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
#1
tja behöver hjälp!!

har tagit bort listerna på mina dörrar som satt fast med dubbelhäftade tejp och nu sitter tejpen kvar på lacken!! några efektiva tips om hur man får bort det från dörrer?

OBS: har prövat med att anväda naglarna funka inte så bra sad


Random Hero
4 047 Inlägg
26 november 2008
#2
glue remover, dekalborttagare finns på biltema osv

Dog food lid. Backwards

Fire And Silk
2 254 Inlägg
26 november 2008
#3
Inofficiellt så går det VÄL att använda Thinner, Bensin, avfettning osv, på liten trasa bara och gnugga.

EDIT: Någon får gärna bekräfta detta, men jag skulle i alla fall använda/använt det på min bil.

Mvh Markus
Senast redigerat av -Mackan- (26 november 2008)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

38 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
#4
hur använder man det?


Random Hero
4 047 Inlägg
26 november 2008
#5
-Mackan- skrev:
Inofficiellt så går det VÄL att använda Thinner, Bensin, avfettning osv, på liten trasa bara och gnugga.

EDIT: Någon får gärna bekräfta detta, men jag skulle i alla fall använda/använt det på min bil.

Mvh Markus
låter inte så bra, de går säkert, men bättre o använda dekalborttagare, de kostar 79k burken

Dog food lid. Backwards

38 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
#6
de sitter HÅRD så de e skit svårt att bara gnugga sad


38 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
#7
vart kan man köpa lacknafta?


Fisketokig
2 997 Inlägg
26 november 2008
#8
mondeo03 skrev:
vart kan man köpa lacknafta?
vilken färghandlare som helst... var beredd att spola med vatten sen så du inte gnuggar in lacknafta för länge bara.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
26 november 2008
#10
Limtvätt, finns på alla hobby affärer o färgbutiker

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

36 Inlägg
26 november 2008
#11
Om du ska Lacka kan du ju ta försikigt med en kniv va jag tvungen att göra på min 740. om du ändå ska lacka annars vet jag inte.. fungerade inte särsklit bra något medel tycker ja men de finns la alltid något som tar det.

Mvh Mattias

Följ gärna med i rallysvängarna gå in på hemsidan och kolla lite bilder samt filmer
http://www.adielssonmotorsport.com/start.html

www.maniacracing.se
494 Inlägg
27 november 2008
#12
en värmepistol och lite vallaväck sånt men tar bort valla på skidor med... Funkar Mycket bra eller så ta du det från biltema och en värmepistol.. Men värm inte för hårt på lacken

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

36 Inlägg
27 november 2008
#13
ToBe skrev:
en värmepistol och lite vallaväck sånt men tar bort valla på skidor med... Funkar Mycket bra eller så ta du det från biltema och en värmepistol.. Men värm inte för hårt på lacken
Grymt det ska jag testa smile

Följ gärna med i rallysvängarna gå in på hemsidan och kolla lite bilder samt filmer
http://www.adielssonmotorsport.com/start.html

3 059 Inlägg
28 november 2008
#14
ToBe skrev:
en värmepistol och lite vallaväck sånt men tar bort valla på skidor med... Funkar Mycket bra eller så ta du det från biltema och en värmepistol.. Men värm inte för hårt på lacken
Exakt.. Värmepistol funkar alltid.. dra försiktigt av det medan du värmer så blir de kanon.


CNC operatör
280 Inlägg
28 november 2008
#15
värm med värme pistol sen gnuggar du med lackrengöring, gör alltid jag när jag tatt väck emblem osv smile

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

1 785 Inlägg
28 november 2008
#16
mondeo03 skrev:
tja behöver hjälp!!

har tagit bort listerna på mina dörrar som satt fast med dubbelhäftade tejp och nu sitter tejpen kvar på lacken!! några efektiva tips om hur man får bort det från dörrer?

OBS: har prövat med att anväda naglarna funka inte så bra sad
T-Röd löser tejpen men skadar inte lacken

Lacknafta och andra kemikalier är ingen höjdare att använda på lacken. Aceton är ännu värre

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?


Sök