Satt och läste på aftonbladet en artikel skriven i juli 2008 där stod att körkortsindragning på 30-och 50 väg var om man körde 21 km/h för fort. Vet att det varit det på 30 vägar men vad jag vetat har det varit vid 31 km/h för fort på 5o väg eller det är ändrat?
Satt och läste på aftonbladet en artikel skriven i juli 2008 där stod att körkortsindragning på 30-och 50 väg var om man körde 21 km/h för fort. Vet att det varit det på 30 vägar men vad jag vetat har det varit vid 31 km/h för fort på 5o väg eller det är ändrat?
Tack tittade där men där verkar det som om det var 31 km/h för fort som gällde på 50 väg bara så man vet vad som gäller
kolvas skrev:
MariaC skrev:
enligt körskoaln bok va de 21 för fort på 30 väg dvs 51 så ryker kortetet bara för att ofast så äre de ju centrum/skolzoner på de större vägarna e de 31 förfort fast sen beror de säkert hur man gör /kör oxå ju fler saker snutarna vill sätta dit än för ju lättare åker kortet
Kör man som en idiot på 30 och 50 vägar ska man inget körkort ha, håll er till större vägar där det enda man riskerar är sitt körkort och eventuellt sitt eget liv...
Kör man som en idiot på 30 och 50 vägar ska man inget körkort ha, håll er till större vägar där det enda man riskerar är sitt körkort och eventuellt sitt eget liv...
lika illa att köra fort där, ingen skillnad
"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar
jo det e skillnad..på 30 och 50 vägar finns det barn i närheten..
Du är otrolig, HELT otrolig... Jag trodde inte man kunde vara så dum som du är, är du på riktigt eller?
ja kör gärna för fort, dock bara på ställen som enbart kan skada mig själv, finns de barn/ungdommar/vuxna i närheten eller vad som så är de lagliga hastigheter å lägre därtill om situationen kräver de!
aldrig att ja skulle dra på över 100 på en 50 väg vid tätbebyggt område...
Andy_88 skrev:
prodrive skrev:
inte lika illa, bägga är olagligt ja.. men då du riskerar andras liv så anser iaf jag att de är "värre" att köra vårdslöst på lägre begränsade hastigheter..
Är det på natten eller tidigt på morgonen så är där ju knappast någon ute då går det lätt över 100
Lardi skrev:
ja kör gärna för fort, dock bara på ställen som enbart kan skada mig själv, finns de barn/ungdommar/vuxna i närheten eller vad som så är de lagliga hastigheter å lägre därtill om situationen kräver de!
aldrig att ja skulle dra på över 100 på en 50 väg vid tätbebyggt område...
Andy_88 skrev:
prodrive skrev:
inte lika illa, bägga är olagligt ja.. men då du riskerar andras liv så anser iaf jag att de är "värre" att köra vårdslöst på lägre begränsade hastigheter..