2645
Sök

Vilka bilmärken har bältespåminnare?

Trucker
75 Inlägg
30 november 2008
piper nyare BMW ? t ex en -07as X5a ? någon som veT ? smile

309 Inlägg
30 november 2008
De flesta bilar som piper eller tjuter som jag har haft med att göra går igång efter ca 10km/h.
Har själv haft bilar som tickar och det är sjukt jobbigt att ha lysna på det jävla tickandet när man ska plocka upp polarna och bara har tändningen på för att lyssna på musik när polarna är sena..
Detta var då innan jag kopplade om lite bakom stereon så att jag kunde ha den igång utan att ha på tändningen :p.
Sedan att det tickar som fan bara när man kör i bensinstationen eller på parkeringen då man inte måste ha på sig bältet är det ganska jobbigt..

Tickandet är inget att ha. Pipandet och tjutandet är förståeligt när det går igång vid en viss hastighet.

Men detta är bara vad jag tycker...
Senast redigerat av _Nas_ (30 november 2008)

Att köra turbo är beroendeframkallande...

206 Inlägg
30 november 2008
Sjukt störande tycker jag är när den börjar pipa direkt när man startar motorn (utan att man ens fått i en växel) som det gör på v50/s40/ och c30. Den kan väl i alla fall vänta tills man har rullat några meter

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
30 november 2008
Åker aldrig utan bälte så jag vet inte om min 9000 tjuter men Kior tjuter utav själve f*n när man åker över 30km/h. Jädra bra för finns 3punkttsbälte så skall det användas, förstår mig inte på alla som vill åka utan... Jag menar, man är inte så jädra ball när man blir uppsoppad i en sopsäck för att man ville vara på styva linan och åka utan bälte roll
Senast redigerat av TenZer (30 november 2008)

Rock'n Roll

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
30 november 2008
TenZer skrev:
Åker aldrig utan bälte så jag vet inte om min 9000 tjuter men Kior tjuter utav själve f*n när man åker över 30km/h. Jädra bra för finns 3punkttsbälte så skall det användas, förstår mig inte på alla som vill åka utan... Jag menar, man är inte så jädra ball när man blir uppsoppad i en sopsäck för att man ville vara på styva linan och åka utan bälte roll

Bra svar!!

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 november 2008
Volvo__Mannen skrev:
Mattzz0n skrev:
volvo_dude skrev:

¨så du menar att den är värre än 240ins /940ins klickande???

Håller med man blir helt galen tongue

JO den är mycket värre än 240is klickande.. ! smile

lätt värre! oändligt mycket värre

Då har ni aldrig kört en L200 av lite nyare modell... Hujjjj den piper som fan och ökar när hastigheten ökar.. :S

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 299 Inlägg
30 november 2008
Saabar från och med -02 iaf har bältespåminnare som låter, och det är så sjukt drygt så man har inget annat val än att ta på sig bältet.

Nissan Navara senaste modellen har också bältespåminnare, o den e fan värre än saaben. Jävligt irreterande tongue

Random Hero
4 047 Inlägg
30 november 2008
Joo skrev:
Lardi skrev:
p-nyhlen skrev:
Inget att bry sig om FÖR DU SKA HA BÄLTET PÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!

tuffing.....

så om man hållt på å mecka med bilen en hel dag.. vääääldigt trångt i garaget å de tar en del trixxande å få in den där.. man kör alltså från garage uppfarten å fram 4meter.. då ska man ha bälte?

å föresten.. skönt att min bil är så stenåldrig även fast de är en 99...  ingen påminnare..

Hur jobbigt är det att åka 4 m med ett pipande ljud som varar i kanske 5 sek då?

enligt lag behöver man inget bälte när man backar, antar nu att han backar ut från garaget då

Dog food lid. Backwards

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
30 november 2008
Rallyhalle skrev:
Saabar från och med -02 iaf har bältespåminnare som låter, och det är så sjukt drygt så man har inget annat val än att ta på sig bältet.

Humm, jag trodde att det var det som var meningen (att ta på sig bältet alltså). Om man inte har vett nog så är det i vart fall ett bra sätt att slippa böter på en dryg tusenlapp

Rock'n Roll

4 299 Inlägg
30 november 2008
TenZer skrev:
Rallyhalle skrev:

Humm, jag trodde att det var det som var meningen (att ta på sig bältet alltså). Om man inte har vett nog så är det i vart fall ett bra sätt att slippa böter på en dryg tusenlapp

Japp, och det funkar skitbra tongue
Men det finns ju tillfällen när det kanske inte känns allt för nödvändigt, som när man till exempel åker runt på båtklubbar. Måste ju även du erkänna att det tummas lite på de så länge man är inne på båtklubben wink

7 120 Inlägg
30 november 2008
Rallyhalle skrev:

Nissan Navara senaste modellen har också bältespåminnare, o den e fan värre än saaben. Jävligt irreterande tongue

SAAB låter ju ingenting jämfört mot Nissan Navara.. yikes

Trucker
2 710 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
kan inte ni skicka in bältespåminnarljud från olika bilmärken? smile

Fart missbrukare

Körv
3 535 Inlägg
1 december 2008
orkade med bältespåminnaren i typ 2 dagar i min volvo.

Sen kom avbitaren fram och gjorde sitt smile Nu är allt lugnt igen!
Och självklart har jag bälte när jag kör. Men det finns så många situationer då man inte behöver bälte. Till exempel om man står stilla med motorn igång (man måste ju ha värme). Så även om det är bra med bältesvarnare vill JAG välja när jag har det på mig.

Truckdriving Man

Herr
285 Inlägg
1 december 2008
Hur mycket värme får man nu upp på en minut? Tror nog att ett par rejäla "åkarbrasor" är mer värmande.

(Högsta tillåtna tomgångkörning är en minut, men vem fasiken klockar...)

3 120 Inlägg
1 december 2008
I princip alla bilar som vill ha några stjärnor i EuroNcap har akustisk och visuell bältespåminnare. De vettigare modellerna går dock inte igång förrän bilen rullar fortare än 10km/h.

Smålänning
7 883 Inlägg
1 december 2008
viccoA skrev:
I princip alla bilar som vill ha några stjärnor i EuroNcap har akustisk och visuell bältespåminnare. De vettigare modellerna går dock inte igång förrän bilen rullar fortare än 10km/h.

Ja, sen Euro Ncap började dela ut stjärnor för bältespåminnare så har alla bilar det typ...

Kommer inte ihåg vad för bil, men de va nån bil, där förde påminnaren ett jäkla liv, sen n'är man började köra slocknade den... Dåligt som fasen..

Saab o Volvo va tidiga iaf smile Satt bältespåminnare i farsans Saab 99 från 1972 som han hade för 15 år sen smile

Satt i en kusins gamla 240 med smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
1 december 2008
99_turbo skrev:
Alla nya volvo, vet ej med dem äldre. Även nya renault och Ford smile

//David

Ap ap inte alla nya ford.
Min fiesta saknar helt.
Vilket jag tycker är helt förbryllande yikes

Mycke på grund av att jag läste aqtt det var just därför den missade en stjärna i euro n-cap.
Borde varit billigt för ford att få 5 stjärnor med endast en pigrunka.

Däremot blir det ett jävla liv om dörren är öppen tongue
Senast redigerat av BMTech (1 december 2008)

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

SQ
1 343 Inlägg
1 december 2008
Joo skrev:
Lardi skrev:
p-nyhlen skrev:
Inget att bry sig om FÖR DU SKA HA BÄLTET PÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!

tuffing.....

så om man hållt på å mecka med bilen en hel dag.. vääääldigt trångt i garaget å de tar en del trixxande å få in den där.. man kör alltså från garage uppfarten å fram 4meter.. då ska man ha bälte?

å föresten.. skönt att min bil är så stenåldrig även fast de är en 99...  ingen påminnare..

Hur jobbigt är det att åka 4 m med ett pipande ljud som varar i kanske 5 sek då?

inte jobbigt alls.. de ja ville påpeka var att man inte alltid behöver ha bälte som de lät..

DusanMandick skrev:
Joo skrev:
Lardi skrev:

tuffing.....

enligt lag behöver man inget bälte när man backar, antar nu att han backar ut från garaget då

precis de ja menade smile
Senast redigerat av Lardi (1 december 2008)

Ljudnörd!

Trucker
2 710 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
Jag känner mig säkrare när jag INTE har bälte. Känner mig så jäkla instängd på ngt sätt när jag har de...

Fart missbrukare

19 Inlägg
1 december 2008
BMWgrabben skrev:
Jag känner mig säkrare när jag INTE har bälte. Känner mig så jäkla instängd på ngt sätt när jag har de...

Måste vara stört skönt att flyga genom rutan när och om man krockar...

Sök