Subw000fer--92 skrev:
Fan att inte Mercedes köper Volvo då blir det ju kvalitet till 110%
Jag upplever att Volvo minst sagt är kvalitet. Jämför med Ford, Opel, Saab, Peugeot, Renault o.s.v.
Dock bör dom förbättras när det handlar om att göra bilar som håller. Men än så länge är det väl
bara Japanerna som är riktigt duktiga på det. Fast å andra sidan är dom dåliga på att göra bilar i
allmänhet, om jag får säga det själv. Men ja...
Tycker som många andra säger att det vore kul om Volvo blev Svenskt igen. Jag tror att Ford har
dragit ner Volvos rykte en del också. Det är ju trots allt de som lägger deras budget, som beviljar
eller dementerar deras framtidsplaner o.s.v. Vi har det likadant på mitt jobb. Företaget i sig går bra,
men eftersom att våra ägare är Amerikanska, samt att dom blottar oss för en oerhört krävande
marknad så går det dåligt för oss. Det är dom som ger oss vår budget, det är dom som beviljar eller
dementerar våra projekt o.s.v.
Skulle Volvo bli Svenskt igen tror jag att dom skulle ha bättre möjligheter. De kan bestämma sin
framtid utifrån sin helt egna budget; och det går ju inte att förneka - Volvo säljer bilar. Sedan kan
dom växa fritt och anpassa sig när de behöver. Men när man ägs av ett av världens största företag
som kräver en viss produktion, en viss summa under sälj, en viss procentuell ökning o.s.v - Då kan
det bli svårt i tider som dessa.