2379
Sök

Problem med RED Ring Of Death på xbox 360

48 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
Hejsan

skulle behöva lite hjälp här, Har en fundering anf RROD på XBOX 360. när man väl har fått det på sin XBOX 360, ska då fläktarna gå eller står dom stilla ? om inte, kanske någon vet varför inte fläktarna snurrar i rrod läge...

tacksam för svar av den kunnige..

M-Power

1 488 Inlägg
2 december 2008
Fixade rubriken lite tydligare.

Mvh
Moderator

174 Inlägg
2 december 2008
När jag fick det så fick jag inte igång xboxet alls. Skickade det till xbox support, som lagade det.

Administratör
11 915 Inlägg
2 december 2008
Fick skicka min på lagning också. Sök på google om "ring of death" så dyker mängder med träffar upp. Den gemensamma nämnaren om det sker oftare och oftare är att något är trasigt, och till slut kommer du förmodligen inte ens kunna starta upp den utan att fod "RoD" direkt. Det finns de som föreslår att man lindar in den i handdukar och sånt, men det är förmodligen bara dumheter. Lite som att svenska folket lurades att man får färg-tv om man sätter nylonstrumpa över sin svartvita-tv wink

Skicka på lagning alltså.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Fire And Silk
2 254 Inlägg
2 december 2008
Måste man ha köpekvittot när man skall lämna in det? Jag har nämligen sålt mitt 360 till en klasspolare och men jag har inte hittat kvittot yikes Jag har hört att Microsoft tar sig an fallen utan garantikvittot, någon som kan bekräfta detta?

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Administratör
11 915 Inlägg
2 december 2008
-Mackan- skrev:
Måste man ha köpekvittot när man skall lämna in det? Jag har nämligen sålt mitt 360 till en klasspolare och men jag har inte hittat kvittot yikes Jag har hört att Microsoft tar sig an fallen utan garantikvittot, någon som kan bekräfta detta?

De är inte intresserade av kvittot, utan du får ange serienummret vill jag minnas.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Fire And Silk
2 254 Inlägg
2 december 2008
chrizz skrev:
-Mackan- skrev:

De är inte intresserade av kvittot, utan du får ange serienummret vill jag minnas.

Och det står på maskinen eller kartongen, eller hur? smile Eller självklart står det på maskinen wink

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

956 Inlägg
2 december 2008
Man kan hålla på och överhetta xboxet för att sedan kyla ner de igen.
Men gör inte detta. På supporten kan de kolla detta, o då ryker din garanti.

Skicka iväg det, tar ca 3-4 veckor att få det.

155 Inlägg
2 december 2008
ja skickade jämt nyss iväg mitt, de lovade att dä skulle va tillbaka efter 15 dygn. första gången ja skickade iväg dä så tog det 4-5 veckor. har också haft problem med strömadaptern så ja fick en ny men den funka inte heller så fick ytterligare en ny så ja har 2 trasiga hemma tongue hehe

men kolla först så att det inte är strömadaptern eller hådisken. byt med en kompis å testa. om du kommer in till dashborden så ställ in datum osv å testa. om inte är dä bara att ringa supporten så skickas dä med ups ner rill tyskland.

Lycka till!smile

//

825 Inlägg
30 augusti 2009
Mitt 360 står i skåpet , på grund av ring of death tyvärr . Bilden blev konstig några gånger och frös , sen till sist så blev det RROD . Till saken hör också att jag hade problem med ljudet på tv:n , (har det fortfarande ibland efter Discoverys reklamer i år har skadat min tv . Höja , och sänka hela tiden ) Och det enda sättet att få tillbaka ljudet var att skruva på dom sladdarna som gick till Tv från Xboxen , kan ha med det att göra eftersom den har funkat jättebra under 3 års tid . Har varit seg ibland när man har rippat musik till den men det är också allt , råkade överhetta den en gång men det var mitt eget fel eftersom jag hade glömt ett A4 papper ovanpå den . Efter omstart funkade den igen . Vet inte om jag skulle prova den eller vad jag ska bara för att se om den fungerar eller ej .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

825 Inlägg
30 augusti 2009
No Luck , fortfarande Röd ring , blir väl till att skaffa en ny 360 till vintern

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

Svetsare
3 150 Inlägg
30 augusti 2009
Fick också det några gånger till och från på min förra 360. När den hade varit på lagning första gången så tog det nåra månader innan den pajade igen.  Orkade då inte skicka iväg den, så jag testade "The Toweltrick". Det funkade några månader men sen blev det bara störande när den frös fast när man lirade GRID på xbox live så jag skickade iväg den.  Fick en ny.

"The Toweltrick" - Vira in xboxen nåra varv i en tjock lufttät handduk/badlakan/filt och sätt igång den, låt den stå så typ 30-60 minuter beroende på hur ofta du får RROD (hade den invirad på dagarna och lirade på nätterna på slutet innan den packade ihop helt, dvs. ca 8-12 timmar invirad). Du kan även känna bakpå när den blir varm.     Detta knepet körde jag med fungerande resultat i ca 4-6 månader.  Sen skickade jag den när den dog helt.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Polestar
155 Inlägg
31 augusti 2009
Ring till supporten så kommer UPS och hämtar ditt xbox dagen efter, var så säker wink

1 814 Inlägg
31 augusti 2009
fontheking5 skrev:
No Luck , fortfarande Röd ring , blir väl till att skaffa en ny 360 till vintern

Varför köpa nytt om din krånglat, köp PS3 Slim. jag äger en xbox 360 med samma problem. fungerade utmärkt i 3 år och sedan pajja den när garantitid+försäkringtid tagit slut. jävla skit-låda

Fotograf
223 Inlägg
31 augusti 2009
Subw000fer--92 skrev:
Mr_ChriL skrev:
Ring till supporten så kommer UPS och hämtar ditt xbox dagen efter, var så säker wink

Seriös? isf tänker jag tamefan göra det lol big_smile

Jodå det går kviktsom attan... Bara slå dem en pling så kommer ups som sagt och hämtar krysslådan...
Ta bort hdd:n från lådan. Den vill dem ej ha in. (Risk att den förväxlas) antar jag.
Sen vill dem ej heller att du skickar in lådan i originalförpackning utan en vanlig pappkartong.

Lycka till.

Mvh

/M_fotograf

Svetsare
3 150 Inlägg
31 augusti 2009
M_Fotograf skrev:
Subw000fer--92 skrev:
Mr_ChriL skrev:

Seriös? isf tänker jag tamefan göra det lol big_smile

Jodå det går kviktsom attan... Bara slå dem en pling så kommer ups som sagt och hämtar krysslådan...
Ta bort hdd:n från lådan. Den vill dem ej ha in. (Risk att den förväxlas) antar jag.
Sen vill dem ej heller att du skickar in lådan i originalförpackning utan en vanlig pappkartong.

Lycka till.

Mvh

Jag skickade iväg den i morsans gamla vinlåda  tongue   Ganska diskret  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Sök