Hej tänkte göra om instrumentbrädan på min calibra men vill för säkerhets skull köpa en instrumentbräda på en skrot ifall något skulle gå fel. Men märkte att instrumentbräda till en calibra var väldigt svårt att hitta så jag undrar om det är samma från en tex opel vectra som calibra?.
Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30 http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!
Den ska passa rakt över, finns dock lite olika värmepaket beroende om du har AC osv så du kan få flytta vajrarna till ventilationen om det är olika men själva brädan ska vara samma
Det funkar tror jag? Fast jag är för mig att tanken är bara på 50 liter i vectra? Men i passform lär dem passa alla gånger. Calibra bytte instrument -95
Samma drivlina oavsett 4X4 turbo, 16v eller 8v. Samma front, man kan sätta calibra strålkastare/blinkers på en Vectra A. Samma mittkonsol och konsol mellan stolarna. Alla behållare i motorrummet är samma.
Samma drivlina oavsett 4X4 turbo, 16v eller 8v. Samma front, man kan sätta calibra strålkastare/blinkers på en Vectra A. Samma mittkonsol och konsol mellan stolarna. Alla behållare i motorrummet är samma.
samma drivlina är fel att säga då det bara är bakvagnen som är lika på alla calibra oavsett motor, vectra däremot har samma bakvagn som calibra i 2000 och turbon, alla andra har stel bakaxel. rambenen och frontplåten fram är samma men allt kosmetiskt (skärmar, huv, lysen, stötfångare mm) är annorunda, mätar du bilarna är calibran längre framför framaxeln än vectran. Det går dock att ta hela calibra fronten men skärmar, huvv mm och bulta dit på en vectra och tvärt om. Calibra är egentligen en vectra 2000 med sportigare utseende