Hej Har köpt en hyundai atos 98a som skulle gå som en pendlar bil. Men 2 dagar senare rasade växellådan "suck" är det någon som vet eller har lite erfarenhet av just växellådor på en atos ? Och om det kanske kan vara ett lättare fel att laga, eller om jag kommer behöva ta ner hela lådan. det går ej att läga den i friläge men jag kan koppla så att motorn går fritt men hjulen står låsta ändå. skumt.
Fick ner växellådan idag men det var som jag trode, att skiljeväggen mellan växlarna och kopplingen var sönder. Det var ett hål på cirka en femkrona så nu blir det till att hitta en bättre beg låda, e det någon som vet hör gärna av er !
Fick ner växellådan idag men det var som jag trode, att skiljeväggen mellan växlarna och kopplingen var sönder. Det var ett hål på cirka en femkrona så nu blir det till att hitta en bättre beg låda, e det någon som vet hör gärna av er !
//traky
Visst va de avancerat att ta ner lådan?? hahahaha ibland är det roligt att skruva atos faktiskt(jag jobbar på Hyundai verkstad)
Tja läget ? Jo det var lite mek med att få ner växellådan "Pust" men nu e den nere. jaha du jobar på en hyundai verkstad vad tar ni för en ny växellåda? är det vanligt att dem går i sönder eller har jag haft otur ? några andra bra tips du kan ge mig nu innan jag sätter på en annan låda,? alltid bra med tips å trix hehe..