3414
Sök

hur ofta håller ni hastigheten ?

64 Inlägg
6 december 2008
Kör alltid långsammare än hastighetsbegränsingen om det är snö eller is på vägen. Min vinterbil utan både antispinn och diffspärr pallar inte för mycket instabiltet innan det går åt pipan.
Håller hastigheten vid mycket regnande också, oavsett årstid. I stadstrafik följer jag trafikrytmen och försöker att inte tänja på begränsningen för mycket.
På torr sommarlandsväg eller motorväg däremot kan det gå MYCKET för fort http://www.garaget.org/forum/img/smilies/smile.png

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
6 december 2008
Som sagt, även om ni själva tror er klara av att köra hur fort som helst, och kanske klarar av det, vad vet jag, så finns det faktiskt andra personer eller djur som kan ställa till det. Så varför chansa i alla lägen? tongue
På en ensam motorväg med bra förhållanden kan väl ingen låta bli direkt, men det är ju en annan sak. tongue

//Edge

205 Inlägg
6 december 2008
Jag håller nog hastigheten.. Minst 10min varje dag. Och det är när bilen går kall wink

Avstängd
233 Inlägg
6 december 2008
_Glenne_ skrev:
Niick skrev:
_Glenne_ skrev:

Ingen kan hantera en bil i den farten, vad händer om du får framhjulspunktering, sladd, ett hjul lossnar, bromsarna pajjar i en kurva, det hoppar ut ett barn i vägen, ja jag kan fortsätta hela dan om du vill... så ditt ovanstående inlägg var väldigt omoget skrivet.

Ingen kan hantera en bil i den farten? herregud var har du varit de senaste åren? det finns folk som kan köra bil faktiskt. punkterings fria däck, skulle ett hjul lossna på en helt ny bil? ja säkert och säger det samma om bromsarna... ja det brukar vara barn ute mitt i natten. kan också fortsätta hela dan.

Jag kan köra bil, skulle säkert kunna ta dig på bana... men 167km/h på en liten 50väg är verkligen för fort för att klara av nått hinder... sen får du säga vad du vill.... jag tänkte också som dig när jag var 14år.

Ja du, du kanske hade kunnat ta mig på bana, det vet man inte..men det var inte jag som körde i 167km/h som du vet, Som Konbanan sa kan du ju utmana han på bana om du är så grym.

Blå saab 9-3 turba

V-Power
1 186 Inlägg
6 december 2008
Edge skrev:
Som sagt, även om ni själva tror er klara av att köra hur fort som helst, och kanske klarar av det, vad vet jag, så finns det faktiskt andra personer eller djur som kan ställa till det. Så varför chansa i alla lägen? tongue
På en ensam motorväg med bra förhållanden kan väl ingen låta bli direkt, men det är ju en annan sak. tongue

Det många inte förstår, för att för många bor ute på landet, är att det finns vääääldigt fina 50-vägar.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
6 december 2008
Konbanan skrev:
_Glenne_ skrev:
Niick skrev:

Ingen kan hantera en bil i den farten? herregud var har du varit de senaste åren? det finns folk som kan köra bil faktiskt. punkterings fria däck, skulle ett hjul lossna på en helt ny bil? ja säkert och säger det samma om bromsarna... ja det brukar vara barn ute mitt i natten. kan också fortsätta hela dan.

Jag kan köra bil, skulle säkert kunna ta dig på bana... men 167km/h på en liten 50väg är verkligen för fort för att klara av nått hinder... sen får du säga vad du vill.... jag tänkte också som dig när jag var 14år.

Vi får ta ett race på banan nån gång Glenn smile

Bara komma upp till norrland tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
6 december 2008
Niick skrev:
_Glenne_ skrev:
Niick skrev:

Ja du, du kanske hade kunnat ta mig på bana, det vet man inte..men det var inte jag som körde i 167km/h som du vet, Som Konbanan sa kan du ju utmana han på bana om du är så grym.

Nej men det var du som fick det att låta som att man inte kan köra bil bara för att man tänker på riskerna som kan förekomma ute på vägarna.

Sen om jag är bättre eller sämre på att köra än nån annan skiter jag fullständigt i igentligen... Jag är iaf tilräckligt mogen för att veta vilka risker som finns ute vid vägarna.

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
6 december 2008
Konbanan skrev:
Edge skrev:

Det många inte förstår, för att för många bor ute på landet, är att det finns vääääldigt fina 50-vägar.

Jag vet, bor själv på ett enligt mig öde ställe där det verkar som om fri fart råder.. haha tongue
Men det är ju dumt att chansa ändå, även om man gör det.
Nu vintertid finns det "bara" djur och dåligt väder som kan ställa till det.
Sommartid, finns ju alla tusentals sommargäster och då får man passa sig, för de kan inte alls köra bil när det inte finns nån mittmarkering på vägarna.

//Edge

741 Inlägg
6 december 2008
Det roliga är att de som försvarar att köra snabbt och pratar skit om att dom minsann hinner reagera och pratar om att andra in kan hantera bilar och att man ska se till verkligheten, de personer kör en skoda octavia på 75 hk och den andra en saab 9000 på 150 hk, gör era bilar ens 160 km/h??

väx upp och inse att springer det ut ett barn på vägen när ni kommer i 160 på 50 vägen så hinner ni max komma ned i 130 innan det smällt!

Ingen är beredd på att ni kommer så jävla fort, kan vara en vanlig vuxen person som ska över vägen!
Senast redigerat av Joo (6 december 2008)

Yellow bug!
1 640 Inlägg
6 december 2008
För ofta enligt alla andra roll

Brukar hålla hastigheten, är väl ibland om man ska "rejsa" lite eller så som det går lite fortare.. Eller bara e på lite köra-jävel-humör cool Men ja, brukar överlag hålla de hastighetsgränser som råder tongue

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

V-Power
1 186 Inlägg
6 december 2008
Joo skrev:
Det roliga är att de som försvarar att köra snabbt och pratar skit om att dom minsann hinner reagera och pratar om att andra in kan hantera bilar och att man ska se till verkligheten, de personer kör en skoda octavia på 75 hk och den andra en saab 9000 på 150 hk, gör era bilar ens 160 km/h??

väx upp och inse att springer det ut ett barn på vägen när ni kommer i 160 på 50 vägen så hinner ni max komma ned i 130 innan det smällt!

Ingen är beredd på att ni kommer så jävla fort, kan vara en vanlig vuxen person som ska över vägen!

Det som är ännu roligare är att ingen av oss körde dem bilarna vi har uppe på garaget.

Civic Type R -08 var bilen som användes och den är bättre än din saab på alla punkter förutom acceleration.

Så bah vah tist!
Senast redigerat av Konbanan (6 december 2008)

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V10
6 december 2008
Utanför skolor och bostadsområden, annars är det full sula big_smile

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
6 december 2008
I stan ligger jag 40-60 beroende på intervallen på rödlysena. (har lärt mig dem, och vissa åker man ur gröna vågen i 50km/h, andra kör man om den i samma fart)

Andra väger beror på situation...

Meister
6 763 Inlägg
6 december 2008
Verkar vara mycke arslen som har skrivit i tråden.. Byt ut barnet mot ett fyllo utan reflex. Vägverket skickade ut en liten informatinslapp som de stod att man såg en ljustklädd person på 120m håll om man har helljus på. En mörktklädd kanske 70-80m? Om du då kommer i 160km/h och alltså färdas med 40-50m/sekund så har du inte stor chans att klara de. 1sekund går åt till att reagera = 50m längre fram. En normal bil bromsar väll ner från 90km/h på 40meter så alltså har du fått ner farten till 70km/h innan du har kört på den stackaren. Alltså har du kört ihjäl den jävlen.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
6 december 2008
sluta nu gnälla här..
det är konstaterat att det finns sjuka människor..
hade någon kört så fort i "min" by så hade jag slängt ut en kundvagn framför dom..

Meister
6 763 Inlägg
6 december 2008
maximus skrev:
sluta nu gnälla här..
det är konstaterat att det finns sjuka människor..
hade någon kört så fort i "min" by så hade jag slängt ut en kundvagn framför dom..

De verkar ju vettigt.. roll

90 Inlägg
6 december 2008
Finns mycket idioter ...

892 Inlägg
6 december 2008
Niick skrev:
Bla bla bla...

Som jag har skrivit ett antal gånger, detta vart mitt i natten och jag tror inga ungar är ute och spelar fotboll då, i alla fall inte ungar så små att dom inte kollar på vägen.

Bäver.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Avstängd
233 Inlägg
6 december 2008
Android skrev:
Niick skrev:
Bla bla bla...

Som jag har skrivit ett antal gånger, detta vart mitt i natten och jag tror inga ungar är ute och spelar fotboll då, i alla fall inte ungar så små att dom inte kollar på vägen.

Bäver.

Flodhäst.

Blå saab 9-3 turba

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
6 december 2008
Vid 30 och 50 så håller jag hastigheterna

resterande hastigheter så försäker ja så gott ja kan att hålla farten, men de händer att de blir lite fortare

svårast är nog vid 110 körning, de brukar bli mera då tongue

Sök