3939
Sök

dunpventil till audi 100 turbo?

296 Inlägg
6 december 2008
Trådstartare
#1
hej.

behöver en passande dump till audi 100 quattro turbo 88-.

ska jag ha en öppen eller cirkulerande?

ljuden spelar absolut ingen roll huvusaken att den gör sitt jobb och att den är hyffsat billig... max 1500kr.


Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
6 december 2008
#2
Du kan ha vilken dump du vill på den motorn skulle jag tro. Billiga dumpar säljer väl varenda stylingfirma.

674 Inlägg
6 december 2008
#3
dahlbäck-dumpen skulle jag välja...
bra pris och håller väldigt bra.
de är nog dumpen som passar din bil bäst

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

296 Inlägg
6 december 2008
Trådstartare
#4
hej.

har nästan bestämt mig för en saab dump (bosch). kostar 250kr och den är beprövad på audi 100 turbo.

måste tyvärr även ha en vvs bakventil men det är en mindre kostnad.


169 Inlägg
6 december 2008
#5
Enklast montering blir med en öppen, dock gillar inte bilprovningen det. Det funkar med vilken som helst. Jag körde med en aludump från ridetech men dom finns att köpa lite var stans. Du kan gå in och kolla under galleri och gamla fordon så ser du två förslag på plasering.

Har du spenderar byxorna på så finns det att köpa silicon slang och rör med uttag för dump istället för slangen mellan ic:n och turbon (MC2). Finns även silicon slang mellan insug och ic att köpa. Inte billigt men det håller.

http://www.audi-100.de/Forum_/Shop/shop.html

I RS2an sitter en bosch plast dump och den funkar ypperligt. Lägga 1500kr på en dump är väldigt onödigt tycker jag personligen.

Mvh Mattias

39 Inlägg
6 december 2008
#6
ingen bosch dump, dom håller..... ett tag, men det kan variera annars en bra dump. Köp en vanlig öppen dump, men se till att den är oringad i dumpkolven, jag har en dump över! ps bor i övik;)
Senast redigerat av Ollle (6 december 2008)

296 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#7
ok.. anledningen till att jag väljer en bosch dump är för att det är många som använ sig av en sådan på audi 100..

Ollle: är det bakventil på din dump? Pm:a märke å pris...tongue


296 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#8
Mattias_M: såg den där slangen med utag för dump, men jag tror inte den passar eftersom slangen som jag har på min är rund i en ände och formad i den andra...



Sök