3278
Sök

volvo 740 bakaxel

9 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
hej, undrar om någon vet varför hastighetsmätaren slutar fungera när man bytar bakaxel. har bytat 3 gånger men den funkar inte ändå. kan ju inte vara en slump att den i bakaxlen är isönder för jag har flera kompisar som oxå har bytat och de fungerar heller inte.

Hillbilly
206 Inlägg
7 december 2008
sitter ju en kontakt in i klumpen till hastighetsmätaren. kolla så den sitter redigt.

Living my life sideways!

9 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
ja det gör den ju. men jag vet inte om där sitter något relä eller något sånt till den som kanske blir kasst.

21 761 Inlägg
7 december 2008
Det borde inte sitta något relä till den givaren. Det är väl en induktiv givare som får impulser via kronhjulet har jag för mig, inte helt säker dock.

Hur många kablar sitter det på kontakten?

84 Inlägg
7 december 2008
Hellrup skrev:
hej, undrar om någon vet varför hastighetsmätaren slutar fungera när man bytar bakaxel. har bytat 3 gånger men den funkar inte ändå. kan ju inte vara en slump att den i bakaxlen är isönder för jag har flera kompisar som oxå har bytat och de fungerar heller inte.

De är precis samma bakaxel då. Annars funkar de ju kanske inte, hade en precis lika dan trodde ja men de skiljde visst nåt så att inte huset funkade

Sök