5186
Sök

Radera tråd

187 Inlägg
13 december 2008
#21
Bergkuist skrev:
Noo-Fear skrev:
Bergkuist skrev:
Noo-Fear skrev:
nja asså fan va inte så säker på det asså är ju inte direkt en riktigt mycket snabbare bil om man säger så kanske han som drar dig vettu wink

Haha, ne det är ju sant men drar han mig så har jag en anledning till att trimma vidare wink som sagt 400hk är inga problem. Fast blir nog att man stannar på 300 eller så


okej du vet det är itne som att trimma en moped vilksom måste göra en hel del för att få upp dom hästar na från (250) eller vad du hadde


Jo men orginal har den 237 och jag har som sagt gjort lite med den så jag "antar" att jag har runt 250 då bilen laddar runt 0.6 nu o orginal laddar den 0.45 smile

ja men vilksom en riktig toyota supra mk3a från 1991 ligger ju på 280hk orginalt och twinturbo om jag inte har fel? tongue så hur kan det vara en mk3a? tongue

haha ne nu har du fått allt om bakfoten,
Supra Mk3 som jag har gjorde 87 till 92 och Supra Mk4 som bla ha 280 /330hk o TT gjorde 93-2000? eller något sånt
Mk3 har bara gjorts med Snigel turbo

aha jasså nae läste bara lite på Wikipedia och där stod det nämligen att din modells mk3a skulle ha 280hk med dubbel turbo lungan men vilken modell är det inom -91 som har dubbel då? tongue


677 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
#22
Liten update 17-12/2008

Alltiallomekaniker
60 Inlägg
17 december 2008
#23
Inte dåligt att låta bilen stå på tomgång i 40min...miljöförstörare wink. Har du provat att starta bilen efter detta hände då?

Jag själv tycker att det underlättar för oss läsare om man gör uppdateringarna såsom dom kommer i inlägg om du förstår, istället för att ha allt på sida 1. Då får man läsare att läsa igenom allt, man begriper till vilken "uppdate" läsare har skrivit till. Ett litet tips från mig bara, men du är trådskaparn så smile


187 Inlägg
18 december 2008
#24
Bergkuist skrev:
celica_salle skrev:
Inte dåligt att låta bilen stå på tomgång i 40min...miljöförstörare wink. Har du provat att starta bilen efter detta hände då?

Jag själv tycker att det underlättar för oss läsare om man gör uppdateringarna såsom dom kommer i inlägg om du förstår, istället för att ha allt på sida 1. Då får man läsare att läsa igenom allt, man begriper till vilken "uppdate" läsare har skrivit till. Ett litet tips från mig bara, men du är trådskaparn så smile

Haha tongue ne ussh vilken miljöbov jag är tongue
Ne det har jag faktiskt inte, vågar inte :S vill kolla först så det inte är kolvringarna.

Jo jag tänkte faktiskt på det först men det är faktiskt ( i mitt tycke) jobbigt att behöva leta sig igenom trådarna för att hitta bilderna, men konceptet kan ändras!
Nästa update kanske blir så!

edit, jag ändrar om lite provor på detta o ser om det blir bättre tongue

Update 17/12-2008
Nu åker baksätet ur, kabelfelet måste fan fixas!
http://i221.photobucket.com/albums/dd16 … C00243.jpg
Borta big_smile
http://i221.photobucket.com/albums/dd16 … C00244.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd16 … C00245.jpg
Fint skick ialf!
http://i221.photobucket.com/albums/dd16 … C00247.jpg

Till det tråkiga då, jag startade bilen i helgen och lät den stå på tomgång i kanske 40 minuter och så upptäckte att den blårök väldigt mycket och jag provade gasa lite och då vad det ingen skillnad :S det mer, sen helt plötsligt kom världens rök ut och det såg seriöst ut som bilen bran, o allt luktade olja.
Jag har sökt och sånt men hittar inget som passar, bilen rökte inte ett dug innan den ställdes av.
Orsakerna jag kan är:
*Samlat upp massa olja i tryckröret som började förbrännas
* Kolvringarna sa upp sig
* Ventil tätningarna orkade inte med längre och bara ville jävlas

en fråga bara fan danne när startade du bilen sist? tongue


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
18 december 2008
#25
Bergkuist skrev:
Haha, trottarkant hag jag redan känt på wink var rätt hårt.. o dyrt blev det

Japp det stämmer, 1jz ngt heter den o e svin grym!

1JZ-GTE, modellbetäckningen på bilen var JZA70, var en ej export modell som bara fanns i Japan.

2JZ toppen är i princip Bolt On på 1JZ blocket, på så sätt kan man få ut sjuka siffror ur motorfan.

"The Supra was also available in two non-export models in Japan, the JZA70 with a 2.5 L 280 hp (209 kW) twin-turbo 1JZ-GTE, known as 2.5GT Twin Turbo (JZA70), and the GA70 with a 2.0 L 210 hp (157 kW) twin-turbo 1G-GTE and non turbo 1G-GEU .

A special version of the 1JZ-GTE equipped JZA70, the 2.5 Twin Turbo R, had black/gray Recaro seats, a Torsen differential, additional braces to mount the diff, Bilstein suspension and uprated springs, Momo wheel and gear knob and matching interior trim. This was the fastest factory production version of the Mk3 Supra, running a mid 14 second 1/4 mile. This model had no ABS and was the lightest of all the MK3 supras."




Ser bra ut ändå, se till att få den till 350 iaf innan du vill sälja den, eller om du någonsin bestämmer dig för det. ^^

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Galen
849 Inlägg
18 december 2008
#26
Jag vet vad felet är!!!! Det är en toyota supra som är körd av en 18 åring tongue Då brukar sånt hända big_smile

Aja man kanske får komma förbi nästa gång du startar den och se vad allt ståhej är om

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

181 Inlägg
20 december 2008
#27
Jag har ett oljelock till Mk3 i aluminium som blev felbeställt, säg till om du behöver smile

1 507 Inlägg
10 januari 2009
#29
Nu måste du uppdatera Fredde! Du måste visa dina fina grejer som kommit med posten, är nyfiken ^^.

Mvh
/T


4 663 Inlägg
12 januari 2009
#30
fan va kul med ett MK-3 projekt big_smile ser mycket låvande ut  kommer följa detta

4 663 Inlägg
14 januari 2009
#31
låter klurigt . måste du verkligen ta bort  hela värmepaketet  för att nå kablarna ? kan inte hjälpa så  mycket direkt sorry
mvh robin

Leg. Fartdåre
306 Inlägg
14 januari 2009
#32
Ser jävligt bra ut måste jag säga. Polarens farsa har en sån här ståendes i garaget. Mycket vackra bilar! önskar dig all lycka big_smile skall följa tråden smile

En gång Evo alltid Evo...

Galen
849 Inlägg
14 januari 2009
#33
Yeah fan vad nice med nya delar! Vi får försöka börja med adaptern nästa vecka då wink

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

Toker
491 Inlägg
14 januari 2009
#34
Bergkuist skrev:
Saab_Robin skrev:
fan va kul med ett MK-3 projekt big_smile ser mycket låvande ut  kommer följa detta

Tackar ! smile
Det finns inte så många kvar av den gamla "pansarvagnen"


Update.

Så nu har jag försökt klura ut hur man ska kunna koppla på HKS FCD men det går inte, den beskriver att man ska skarva av 2 kablar ur ECU'n men det går 2 kablar ur den "sockeln" som är delad och enligt beskrivngen ska det bara vara en kabel?
Sen att annat problem som jag har upptäckt är att man måste ta bort värmepaketet för att kunna nå de andra sladdarna, så nu undrar jag om någon vet hur man kan göra det på bästa sätt?

Bilder kommer senare

Mvh fredde

Ska inte vara nå problem att komma åt när man tagit bort handsfacket, har gjort det på 2 bilar..
Jag följde beskrivning som jag hittade på nätet, funkade klockrent båda gångerna..

Har dom redan haft en FCD inkopplad kanske?

Toker Jr 081102

Toker
491 Inlägg
14 januari 2009
#35
Bergkuist skrev:
Update 21/12-2008

I dag så tänkte jag slipa färdig alla delar samt prima dem. 6 timmar senare var jag klar!
har även fixat ebay konto så nu ska det julhandlas big_smile
Börjat kolla på olika piggyback system som Map ecu samt Apexi Safc2, det är billigare än att köpa Lexus AFM.

Med enbart SAFCII slipper man inte undan AFM:en..
MEn SAFCII + LexusAFM + 550cc spridare + TO4E turbo

Kommer man en bra bit upp på hk skalan från orginal..

Toker Jr 081102

62 Inlägg
15 januari 2009
#36
Dena tråd blir de o följa smile ser bra ut smile

151 Inlägg
8 februari 2009
#37
Har precis slipat mina aludetaljer i motorn för hand sad kompisen tipsade efteråt om sidan http://www.poleringsguide.se/poleringsguide/ kanonsida. Finns ju roterande smärjelduk 3M på clas ohlsson som man fästerpå borrmaskinen som minskar antalet timmar märkbart!!

Lita aldrig på bilar, och kärringar som är hårt spacklade...

187 Inlägg
8 februari 2009
#38
haha ser att du oxå hittat till polrermaskinen i svetssalen ska polera lite där jag med snart  wink men körde du bara på pelarslipen eller skörde du för hand oxå? tongue


Permanently Banned
343 Inlägg
8 februari 2009
#39
Kul att det finns fler som ger dom här blyslädarna lite kärlek i vintermörkret!
Lycka till så ses vi på vägarna 2010! tongue

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!

Galen
849 Inlägg
8 februari 2009
#40
Jädrar vilket ryck du gjorde nu då big_smile Är fan imponerad att du fixade insuget ser fram emot att få se det någon dag wink

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202


Sök