torpis skrev:
emiltheman skrev:
a men jag har jue steg 2 chip liggandes så då e det lika bra o ta det väl?
tror det är från klracing men är inte säker.
Grunden i lyckad trimning är att man vet vad man har för prylar och vad dem är anpassade för! Guldläge att skjuta motorn annars.
så om steg2 chip "är lika bra" beror väldigt mycket på om du anpassat övrig hårdvara efter vad chipet är gjort för.
Bilen kan spika sönder innan du ens hör spikningarna med örat, även när spikningarna går att höra så hör ett ovant öra dem inte ändå...
Håller med att om man ska börja trimma ska man veta vad man gör.
Men steg 2 på dessa bilar kräver ungefär detta för att de ska funka kanon
De man ska byta för säkerthets skulle för steg 2 är Intercooler, Avgassystem, Luftfilter, Ev turbon beror på hur org mår om man har kvar den, Bränslepump, + lite småsaker kolla så allt annat ser bra ut!
Även koppling eller tryckplatta men har många olika saker om det! En del säger att org palla 270+ o en del har de bara hållt för 220 innan de rasa.
Skriv om ja glömde nått tror ja fick med de mesta!
Men som sagt skulle aldrig ställa upp laddet på en bil som inte är anpassad för de!
sen angående de tråden igentligen handlade om! vilken soppapump satte du i?
Vad för stift? om du kör med org chip och ställt upp laddet till 0,9 på din mätare? vad är det för mätare?
Billiga mätare kan visa fel o visar den 0,1 bar fel så laddar du 1 bar med orgsaker med andra ord
Får du tillräckligt med soppa? tänder den som den ska? chip ändrar tändkurvan för o klara mera
m.m så skulle ja vara du skulle ja kolla chipet innan ja laddar med bilen!
risk för ras! även har du oljekylare monterat?